Goede simonis gezocht

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Goede simonis gezocht

Bericht door WimLT »

Net terug uit verlof en de motor eens een flinke beurt gegeven :wink: . Toch vertoont de lak (vernislaag) hier en daar doffe plekken en ook niet alle resten van te pletter gevlogen insecten zijn eraf.

Welke simonis kan ik hiervoor het beste kopen en waar :?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Koppel!! »

YOO

Heb heel goede ervaringen met producten van Auto Glym, heb ze indertijd semi-beroepsmatig kunnen vergelijken met anderen, zoals McGuyers, Turtle Wax, etc. en Auto Glym bleek elke keer 't betere resultaat te hebben.
Nadeel is dat 't duur is, en je voor elke toepassing een apart potje moet kopen, is zeker geen "All in one" systeem.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Deze lijkt mij dan het geschikst:

Afbeelding

EXTRA GLOSS PROTECTION

Als U langer wilt genieten van een mooi en glanzend uiterlijk van uw lakwerk, dan is dit het produkt voor U.
Autoglym Extra Gloss Protection is een extra sterk produkt met was en beschermende componenten die er voor zorgen dat uw lakwerk langer beschermd blijft tegen invloeden van buitenaf. Het resultaat is een mooie glanzende auto voor langere tijd. U kunt dit produkt voor alle laksoorten gebruiken, inclusief metallic.
Dit produkt bevat geen schoonmaakmiddelen en is uitstekend geschikt om op gebracht te worden nadat de auto is behandeld met Autoglym Super Resin Polish.
Het resultaat is een diep glanzende auto die bescherrmd is voor langere tijd.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Vele soorten poederen geweldig,zéér ergerlijk bij een zwart voertuig,en omdat"ten huize Peeters" de vrouw graag zwart ziet,GS'ke,Kangootje,gebruik ik enkel goede simoniz,heb goede ervaring met "Meguiar's"deep chrystal niet de goedkoopste maar wel goed!
Een tip van"Tante Kaat"doe een beetje simoniz in uw water waarmee ge de auto/moto afwast,of een beetje"petrol" of lampolie!!
Blinkt gelijk ne spiegel,en voor insecten te verwijderen,2 remedies,éérste vroeg opstaan,ochtenddauw weekt insecten af(auto of moto nachtje laten buitenslapen)
Tweede remedie,spons omwikkellen met nylon kous(jarretelbandjes wel verwijderen éérst,maken krassen :lol: :lol: )
Frank :)
de Ron
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
Woonplaats: Wuustwezel
Locatie: Antwerpen - Wuustwezel

verwijderen insecten

Bericht door de Ron »

om alle insectenresten te verwijderen, een afgeschreven nylon panty van uw madam aanslagen, in een zeepsopje steken en daar alles mee proper wrijven. Geeft geen krassen .. :wink:
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
kris K1200LT
Berichten: 153
Lid geworden op: 25 sep 2006, 10:59
Woonplaats: Zele
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door kris K1200LT »

Op insectenresten een kwartiertje een poetsdoek of dweil leggen, die gedrenkt is in het sopje waarmee ge uw moto wast ... daarna gewoon afwrijven ... kan het gemakkelijker ? :D :D

Idem op het visier van uw helm, daar gebruik ik wel gewoon zuiver water ... :wink:
CAT
Berichten: 174
Lid geworden op: 18 jul 2006, 13:07
Locatie: Waasland

Bericht door CAT »

:( De benzinetank van mijn R1100S boxercup is wit. In de witte lak zijn fijne zwarte lijntjes te zien van vuil die ik er niet meer uitkrijg. Nog met gewone 2in1 simonis, noch met bvb wasbenzine. Is dit product ook geschikt om dit van de witte lak te krijgen? Het oppervlak is PVC en geen metaal of alu zoals een auto. :cry: ?
Epica rocks my world
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

DJAIRO schreef:Vele soorten poederen geweldig, zéér ergerlijk bij een zwart voertuig
Dat was ik er inderdaad vergeten bij te zeggen. Bij mij is het ook om op een zwarte RT te gebruiken en daarom zijn er hier al veel in de vuilbak beland :evil:

Gebruik je de wax of de polish en waar heb jij dat gekocht Frank :?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Bericht door K1200GT »

Iedereen zal zijn eigen fetish merk hebben :lol:, maar:
Als je veel kwaliteit voor weinig geld wil: eerst A1 Superpolish en dan met A1 Superwax (http://www.wackchem.com/a1-deutsch/index.html) nabehandelen (polish zonder wax heeft slechts een kortstondig effect). Niks geen poeder, en heel gemakkelijk aan te brengen en uit te wrijven.

Als je echt het beste wil, en er ook voor wil betalen: Swissol. http://www.swissvax.com/ of http://www.swissol.nl/
De prijzen zijn inderdaad :shock: :shock: , maar het gaat heeeeeeel lang mee en de resultaten zijn onovertroffen. Vooral de wax met teflon geeft een prachtige en duurzame glans (dat kan niet van alle andere waxen worden gezegd), in het bijzonder op donkere metallic kleuren. De lak wordt superglad met een diepe glans die er ook nog na een half jaar is. En, voor de echte freaks, je mag de wax ook op je handen doen en er zachtjes :!: de moto mee masseren 8)
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

BiemeRT schreef:
DJAIRO schreef:Vele soorten poederen geweldig, zéér ergerlijk bij een zwart voertuig
Dat was ik er inderdaad vergeten bij te zeggen. Bij mij is het ook om op een zwarte RT te gebruiken en daarom zijn er hier al veel in de vuilbak beland :evil:

Gebruik je de wax of de polish en waar heb jij dat gekocht Frank :?
Ik heb dat gekocht in Willebroek,APC denk ik,het is die winkel die je op je linkse kant tegenkomt als je Willebroek binnenrijdt vanaf de N16.
Het is de simoniz denk ik,zal ééns op de bus gaan kijken!
Frank :)
bas
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:15

Bericht door bas »

Kuipdelen behandel ik na het poetsen met pledge meubelwas en daarna goed opwrijven, alsook het ruitje en alle plastiek onderdelen.

Voor "verweerde delen" (=doffe plekken) -daar waar bijvb. het lederen pak je kuipdelen raakt-, kan je een autolackcrème gebruiken -ook van BMW- en opwrijven --> dit doe ik sowieso 1x per jaar.

Autolackcrème Original BMW 250 ml n°82 14 9 400 131
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Wim pas op dit dient als je u motor of ander al hebt gesimonizeerd en daarna doe je van die fles erop;
Ik heb ook 5 jaar in een professionele car-wash gewerkt als simonizeur van prestrige wagens en daar gebruikten we ook dit merk en eerst simonis en dan de Extra gloss
BiemeRT schreef:Deze lijkt mij dan het geschikst:

Afbeelding

EXTRA GLOSS PROTECTION

Als U langer wilt genieten van een mooi en glanzend uiterlijk van uw lakwerk, dan is dit het produkt voor U.
Autoglym Extra Gloss Protection is een extra sterk produkt met was en beschermende componenten die er voor zorgen dat uw lakwerk langer beschermd blijft tegen invloeden van buitenaf. Het resultaat is een mooie glanzende auto voor langere tijd. U kunt dit produkt voor alle laksoorten gebruiken, inclusief metallic.
Dit produkt bevat geen schoonmaakmiddelen en is uitstekend geschikt om op gebracht te worden nadat de auto is behandeld met Autoglym Super Resin Polish.
Het resultaat is een diep glanzende auto die bescherrmd is voor langere tijd.
Afbeelding
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Koppel!! »

YOO

Idd, éérst de simoniz van Auto Glym, is een grotere bus met rood opschrift, en dan als extra af en toe de kleine bus Gloss Protection gebruiken, is een waterachtige wax, die je heel snel openwrijft, en na enkele minuten reeds kunt properwrijven :wink:

't Is dat ik met een hok van een LandCruiser rij, en een GS die best wel is vuil mag worden, of 'k had de complete collectie van Auto Glym staan :lol:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Jep, Auto Glym... best there is !

Al jaaaren mee aan de slag, alles ziet er steeds als nieuw uit ! Prima product. Niet overal te koop
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Te koop bij hein gericke en voor diegene die het weten zijn ook te koop op de Ninoofsesteenweg in schepdaal Bandencentrale Peeters zie website klik hier

JüRgen schreef:Jep, Auto Glym... best there is !

Al jaaaren mee aan de slag, alles ziet er steeds als nieuw uit ! Prima product. Niet overal te koop
Afbeelding
noek
Berichten: 398
Lid geworden op: 11 okt 2004, 21:00
Woonplaats: Mortsel
Locatie: Antwerpen

Bericht door noek »

Alle producten van autoglym te koop bij Brezan autoparts
oa in Deurne -Sint Niklaas en Kapellen :wink:
R12RT
Berichten: 161
Lid geworden op: 20 jul 2007, 14:28
Locatie: Iere in nieveranst elders

Bericht door R12RT »

Brezan zit ook op de Grote baan in Lovendegem
tussen Bierstal en Supra Bazar.

t'es moar d'achet weet.
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

noek schreef:Alle producten van autoglym te koop bij Brezan autoparts
oa in Deurne -Sint Niklaas en Kapellen :wink:
Das op de Bisschoppenhoflaan aan "de brug van den azijn", hé. 'k Zal daar eens binnenwippen :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Die producten van Auto Glym laten die een residu van wit stof (poeder) achter of niet, want dat vind ik toch zeer belangrijk :?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

De wax op zich wel uiteraard, maar door de laatste polish laag (die bijna uitsluitend uit pretoleum bestaat) te gebruiken neem je alles opnieuw weg.

Je gebruikt ze dus best beiden.

1) Wassen
2) Voldoende afdrogen
3) Super Resin Polish (Wax)
4) Afnemen met droge doek
5) Extra Gloss protection aanbrengen
6) Opblinken met droge doek
7) Klaar ! :wink:

http://www.dejan.be/autoglym/
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik gebruik de producten van Meguiars en die zijn ook van super kwaliteit.
houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Francis
Berichten: 599
Lid geworden op: 07 okt 2004, 09:21
Woonplaats: Tielrode
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Francis »

Nu we daar toch over bezig zijn 8-)
Onlangs heb ik den rt ook is gesimonieerd, dacht at dat wel is mocht, den eerste keer dat ik hem hiermee onder handen nam :wink: Produkt vanbij RAD.
Mor, ikke nijg stom geweest :shock:
Ook het mat zwart gedeelt (oa luchtingang afdeksels van de kuip) hebben nu ook sporen van simonies !!
Hoe krijg ik die terug proper en veegloos ??????

Iemand :?:
Alvast nijg merciekes :!:
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Francis schreef:Nu we daar toch over bezig zijn 8-)
Onlangs heb ik den rt ook is gesimonieerd, dacht at dat wel is mocht, den eerste keer dat ik hem hiermee onder handen nam :wink: Produkt vanbij RAD.
Mor, ikke nijg stom geweest :shock:
Ook het mat zwart gedeelt (oa luchtingang afdeksels van de kuip) hebben nu ook sporen van simonies !!
Hoe krijg ik die terug proper en veegloos ??????

Iemand :?:
Alvast nijg merciekes :!:
Afwassen met water,desnoods met een nagelborsteltje lichtjes over wrijven,simoniz kruipt in porien van de plastic,daarna met WD40 overgaan,en t'zal wel terug proper zijn!
In het vervolg oppassen!!
Frank :-)
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik heb de raad van Frank, Patrick en Danny opgevolgd en mij de producten van Meguiar's eens aangeschaft. Het 3-stappenplan: Clean-Polish-Wax.

Man ... man ... man ... ikke wreed content van :thumright: :thumleft:

Niks problemen met wit-poederresidu, niks probleem als je eens op het zwart plastic komt, niks probleem op glas of scherm - integendeel.

Hieronder een foto van hoe hij was en daarna van mijn blinkende brommer met zijn drie nieuwe vriendjes 8-)

Afbeelding

Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Plaats reactie