Munich. On 27.07.07, the BMW R 1200 GS, together with the model variant Adventure, celebrated an impressive record: In Berlin, the 100,000th 1200 GS rolled off the conveyor belt. 84,373 units of these were allotted to the classical GS, and 15,627 units were allotted to the model Adventure. No other BMW motorcycle has ever been built so often within such as short space of time. Hence, the BMW R 1200 GS is the most successful BMW motorcycle of all times.
The predecessor has held first place of the registration statistics for years; the 1200 GS already managed to achieve this right from the start. It has continued extending its lead to this day. In 2006, 31,138 units were delivered to customers worldwide.
From 1999 until 2003, the predecessor model R 1150 GS was built a total of 58,023 times. In addition to this, 17,828 units of the model variant Adventure (until 2005) were produced. Since 1994 to this day, a total of 219,468 GS models of the boxer engine generation with four valves per cylinder have been built. A figure that proves the popularity, supremacy and unique universality of the GS concept.
! Press ! 100.000 keer BMW R 1200 GS
Moderator: GVN
-
- Moderator
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
- Locatie: Dikkelvenne
- Contacteer:
! Press ! 100.000 keer BMW R 1200 GS
Op 27 juli jongstleden, kon de BMW R 1200 GS, samen met de modelvariant Adventure, een indrukwekkend record vieren: In Berlijn rolde de 100.000e R 1200 GS van de band. Daarmee is deze motorfiets de meest succesvolle BMW aller tijden. Onderstaand het originele Engelstalige persbericht.
Laatst gewijzigd door JüRgen op 10 aug 2007, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
-
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
Zo begon het...1975...
1977: Im Auftrag von BMW fertigt Laverda einige Prototypen mit leichtem Spezialrahmen, Marzocchi-Telegabel und Zentralfederbein, hier ein Versuchsfahrzeug mit R 60/7-Motor
1979: Nach einem Jahrzehnt der Zurückhaltung steigt BMW wieder mit einem Werksteam in den Geländesport ein und holt 1979 mit Richard Schalber die Deutsche Meisterschaft
Die R 80 G/S sicherte durch ihren Verkaufserfolg (über 20000 Stück) den Fortbestand von BMW-Motorrad
Hier Gaston Rahier (rechts) und Hubert Auriol nach Rahiers Dakar-Sieg 1984
Bron : http://www.motorradonline.de
1977: Im Auftrag von BMW fertigt Laverda einige Prototypen mit leichtem Spezialrahmen, Marzocchi-Telegabel und Zentralfederbein, hier ein Versuchsfahrzeug mit R 60/7-Motor
1979: Nach einem Jahrzehnt der Zurückhaltung steigt BMW wieder mit einem Werksteam in den Geländesport ein und holt 1979 mit Richard Schalber die Deutsche Meisterschaft
Die R 80 G/S sicherte durch ihren Verkaufserfolg (über 20000 Stück) den Fortbestand von BMW-Motorrad
Hier Gaston Rahier (rechts) und Hubert Auriol nach Rahiers Dakar-Sieg 1984
Bron : http://www.motorradonline.de
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Zelf eene
Als je zelf met een exemplaar rijdt, dan verwondert mij dat niet. Geen motorfiets van die aard die prettiger stuurt dan die 1200 GS. Tenzij, deze misschien ...
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... )
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
-
- Moderator
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
- Locatie: Dikkelvenne
- Contacteer:
Nederlandse versie :
100.000e BMW R 1200 GS.
De meest succesvolle BMW moto aller tijden.
München. Op 27 juli jl., vierde de BMW R 1200 GS, samen met de modelvariant Adventure, een indrukwekkend record: in Berlijn rolde de 100.000e 1200 GS van de band. Daarvan konden 84.373 eenheden worden toegewezen aan de klassieke GS, en 15.627 eenheden aan de modelvariant Adventure. Geen andere BMW motorfiets werd ooit zo talrijk geproduceerd binnen een zo korte periode. Daarmee is de BMW R 1200 GS de meest succesvolle BMW moto aller tijden.
Het voorganger model heeft de eerste plaats in de registratiestatistieken jarenlang kunnen behouden; de 1200 GS is erin geslaagd om dit al vanaf het begin te bereiken. De moto heeft deze leidende positie tot op heden continu weten te versterken. In 2006 zijn maar liefst 31.138 eenheden wereldwijd aan klanten uitgeleverd. In België blijft de R 1200 GS ook een vaste waarde met 683 verkochte exemplaren in 2006 en een totaal van 2.350 verkochte eenheden sinds zijn lancering in 2004.
In de periode van 1999 tot en met 2003, is het voorganger model, de R 1150 GS in totaal 58.023 keer van de band gerold. Daarnaast werden 17.828 eenheden van de modelvariant Adventure (tot 2005) gebouwd. Vanaf 1994 tot op heden, zijn er in totaal 219.468 GS- modellen van de boxermotorgeneratie met vier ventielen per cilinder geproduceerd. Een cijfer dat het bewijs levert voor de populariteit, superioriteit en unieke universaliteit van het GS- concept.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Re: Zelf eene
Ohnee !
Gaan er dan 100.000 van die krengen rondrijden ?
Waar gaat deze wereld heen...
Gaan er dan 100.000 van die krengen rondrijden ?
Waar gaat deze wereld heen...
BMW-bril eens afzetten kan verrassende ervaringen opleveren .Alain GS schreef:Geen motorfiets van die aard die prettiger stuurt dan die 1200 GS. Tenzij, deze misschien ...
Nil volentibus arduum
Re: Zelf eene
Zoals ? De Varadero (Honda), de Multistrada (Ducati), de 990 Adventure/S (KTM), de DL 1000 V-Strom (Suzuki) ?Raketman schreef:BMW-bril eens afzetten kan verrassende ervaringen opleveren .Alain GS schreef:Geen motorfiets van die aard die prettiger stuurt dan die 1200 GS. Tenzij, deze misschien ...
Ok, de Varadero zit comfortabeler, en de V-Strom rijdt ook wel aangenaam. Alleen de 990 Adventure rijdt "beter" dan de 1200 GS. Het zal wel voor een groot deel tussen de oren zitten, zeker ? En dat "tussen de oren zitten" is hier wel letterlijk te nemen. Het geluid van een boxer is gewoon geil, oer-BMW en gaat nooit vervelen. Inderdaad, die BMW-bril, maar eveneens dat BMW-hoorapparaat, de boxer, nog versterkt door een sportdemperke ... . Het zit "in" de oren !
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... )
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
Re: Zelf eene
Alain GS schreef:Alleen de 990 Adventure rijdt "beter" dan de 1200 GS.
Nil volentibus arduum
Moet je is op deze rijden .....99% GS....maar de italiaanse looks zijn niet te evenaren.... zo mooi
Ook in ADV uitvoering !!(= de amazones)
Test in MT van 07/2006
http://www.motorobert.cz/Nove_motocykly ... /trek1.jpg
Ook in ADV uitvoering !!(= de amazones)
Test in MT van 07/2006
http://www.motorobert.cz/Nove_motocykly ... /trek1.jpg