de eerste indrukken:
- koude start is stukken beter (zelfs deze morgen bij vrieskou heel vlot weg)
- Het duurt langer eer ie warm is. Het is natuurlijk bitter koud dezer dagen maar toch heb ik echt wel de indruk dat het langer duurt. Betere circulatie en dus gelijkmatigere opwarming waardoor de temp meter een beter beeld geeft??
het olieverbruik kan ik natuurlijk nog niet controleren na 150km, maar het zullen geen liters zijn... dat is zeker.
Heeft er iemand een zinnig antwoord waarom je niet van volsyntheet terug mag gaan naar half of dino??
onderhoud
Moderator: GVN
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
je mag altijd veranderen van olie eender welke.
hou er dan wel rekening mee dat je de filters ook vervangt.
hou er dan wel rekening mee dat je de filters ook vervangt.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
alle dichtigen zijn de dag van vandaag bestand tegen alle soorten olies en vetten.
als ze versleten zijn lekken ze.
als je overschakeld naar dunnere olie en hij is versleten zal hij daar lekken waar anders de dikke olie niet uitstroomt.
simpel toch vind je niet
als ze versleten zijn lekken ze.
als je overschakeld naar dunnere olie en hij is versleten zal hij daar lekken waar anders de dikke olie niet uitstroomt.
simpel toch vind je niet
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
die dikke olie is wel net zo dun hoor als ze warm is, dus als 't niet lekte met volsyntheet zal 't ook niet lekken met mineraal en omgekeerd ook niet... hoedanook, volsynthetisch is ergensabsurd gezien de intervallen waarmee de motoren onderhouden worden, die olie komt er na 10.000km als nieuw weer uit, zonde van de centen dus...
-
- Berichten: 1292
- Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
- Woonplaats: Bonheiden
- Locatie: Antwerpen
De full syntheet is zo degelijk van kwaliteit dat men zou kunnen zeggen dat hij zo lang meegaat als de levensduur van je motor,onlangs werden er tests gedaan op deze olie,na 50000 km had deze nog geen van zijn oorspronkelijke eigenschappen verloren.......maar wie durft het te doen?
Persoonlijk vind ik 10.000 nogal rap om te vervangen maar je motor moet toch regelmatig nagezien worden vooral remblokken,banden en andere gaan niet zo lang mee,..oliewissel...dit is ook een van de dingen waar een dealer moet van leven en voor hun liever eens meer dan voor ons nodig is.
Persoonlijk vind ik 10.000 nogal rap om te vervangen maar je motor moet toch regelmatig nagezien worden vooral remblokken,banden en andere gaan niet zo lang mee,..oliewissel...dit is ook een van de dingen waar een dealer moet van leven en voor hun liever eens meer dan voor ons nodig is.
Andalousie 09/2018
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:28
- Woonplaats: Keerbergen
- Locatie: Vl Brabant
Iets waar de meeste niet bij stil staan.
olieën en lange oliewissel intervallen is zeer knap. Maar de meeste vergeten dat wanneer men bv. een koud start doet er onverbrande gassen in de olie terecht komt dewelke zich na een lange interval in percentage gaat vermeerderen ook is er nog iets zoals vocht absorbtie, u weet wel koude motor, warme motor terug koude motor hier door komt er vocht in de olie. Dit knaagt aan de olie.
Er zijn enkele technische verschillen met synthetische olie en andere,
één is toch wel dat synth. olie langer kan ingezet worden maar ook zijn smerende eigenschap verdwijnd PLOTS, tegen over andere waar dit geleidelijk verminderd.
Het is om deze reden dat bv de synth. olie in auto in gezet worden in wagens met een lang onderhouds interval onder extreem gebruik, maar de ervaring rij er te lang mee, garantie problemen.
nog iets na 10000km gaat uw olie er zeker niet uit komen zoals ze er in gegaan is (kijk maar naar de kleur en de reuk)
olieën en lange oliewissel intervallen is zeer knap. Maar de meeste vergeten dat wanneer men bv. een koud start doet er onverbrande gassen in de olie terecht komt dewelke zich na een lange interval in percentage gaat vermeerderen ook is er nog iets zoals vocht absorbtie, u weet wel koude motor, warme motor terug koude motor hier door komt er vocht in de olie. Dit knaagt aan de olie.
Er zijn enkele technische verschillen met synthetische olie en andere,
één is toch wel dat synth. olie langer kan ingezet worden maar ook zijn smerende eigenschap verdwijnd PLOTS, tegen over andere waar dit geleidelijk verminderd.
Het is om deze reden dat bv de synth. olie in auto in gezet worden in wagens met een lang onderhouds interval onder extreem gebruik, maar de ervaring rij er te lang mee, garantie problemen.
nog iets na 10000km gaat uw olie er zeker niet uit komen zoals ze er in gegaan is (kijk maar naar de kleur en de reuk)
Nothing on my bike is sponsored by my wife!
R1200RT
yamaha RD50,
kawasaki drifter,
yamaha DT50m1980,
Bmw R100/7 1978
R80gs
R1150rt silver
R1200RT
yamaha RD50,
kawasaki drifter,
yamaha DT50m1980,
Bmw R100/7 1978
R80gs
R1150rt silver