Einde van de zwangerschap in zicht

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Einde van de zwangerschap in zicht

Bericht door p@rick »

Joepie, het einde van de zwangerschap is in zicht. Als de gynecoloog (in dit geval : Raf De Bruyne van de gelijknamige motorshop) zich niet vergist heeft, wordt volgende week bij onze oosterburen mijn troetelkindje "geboren", en zou ie een goeie week later de couveuse in Hamme mogen verlaten.
Nu, bij elke geboorte hoort een geboortelijstje. Op dat van mijn 1200RT'tje staat al vanalles, maar er is nog één lijntje vrij, en ik twijfel of ik daar de grote of de kleine topcase zou opzetten.
Behalve het praktische en het financiele aspect speelt hier natuurlijk ook het esthetische een rol, en daarom ben ik er voor mezelf nog niet helemaal uit. 't Is ook daarom dat ik jullie hulp even inroep. Ik ben immers op zoek naar foto's van (bij voorkeur een zilvergrijze) 1200RT's met grote en/of kleine topkoffers.
Dus : foto's van opzij genomen, langs achter genomen (nééééééééé, niet zo :safe: ), langs boven...

Ook jullie ervaringen en motivatie waarom jullie bewust wel of niet gekozen hebben voor 't ene of 't andere model verneem ik graag.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Afbeelding
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

Schalkseruiter® schreef:yes..kinnekeskak njammieeee
Wanneer is de babyborrel??
Als er geen complicaties zijn : de 25ste augustus.
De eerstvolgende ontmoetingsavond in de Oase is dan die van september, als ik daar geraak zal ik een doos kinnekesdinges meebrengen.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

Ondertussen staat mijn besluit zo goed als vast.
Vermits ik zowiezo ook de tanktas ga nemen, en vermits ik 95% van de kilometers solo rijdt, ga ik mij beperken tot de kleine topkoffer.
En als mijn madam eens meerijdt, dan moet ze maar stringskes meepakken ipv sloggies, een plaatsbesparing als elke andere :lol:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

Schalkseruiter® schreef:ge kunt ook die stringskes meepakke en u madam thuis late héé

of alles thuislaten en terugkomen met een stringske....
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Marc451814882
Berichten: 153
Lid geworden op: 21 jul 2007, 08:01
Locatie: Gent

Bericht door Marc451814882 »

Dag Patrick

grote reizen heb ik nog niet gedaan met mijn beestje. Maar als je kijkt in het beemer c@fé naar "De kronieken van Silver" heb je nog een foto in zijaanzicht met een grote koffer.
Persoonlijk vind ik het heel makkelijk als je daguitstappen doet dat je in de topcase twee helmen kwijt kunt. Je hoeft ze niet achter te laten op de motorfiets en je hoeft ze ook niet overal mee te slepen.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat je besluit als vast staat....Je gaat voor de stringskes hé :grin:

Groetjes
Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
christobal
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 jul 2006, 13:19
Locatie: Waasland

Bericht door christobal »

Hier zie je mijn autopetje, Patrick :wink:
en van bovenaf zie je een zilvere zonder en de mijne met
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groet,

Christobal
lid BMW MC Vlaanderen - alles kwijt !
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

Marc451814882 schreef:Persoonlijk vind ik het heel makkelijk als je daguitstappen doet dat je in de topcase twee helmen kwijt kunt. Je hoeft ze niet achter te laten op de motorfiets en je hoeft ze ook niet overal mee te slepen.
In elk van de twee zijkoffers kan je natuurlijk ook 'n helm achterlaten, dan heb je de (kleine of grote) topcase nog altijd over voor iets anders.
Maar zoals je zelf al zei : mijn besluit staat zo goed als vast, en dat heeft niet alleen met die stringskes te maken, de grote koffer is ongetwijfeld erg handig als je vaak en veel met z'n tweeën reist, maar dat is bij ons niet 't geval. En om alleen 'n boterhammendoos in te vervoeren is die koffer wel érg (té) groot.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
GVN
Moderator
Berichten: 765
Lid geworden op: 10 okt 2004, 23:30
Locatie: 't Hageland

Bericht door GVN »

Persoonlijk ben ik voor de grote gegaan:
- je kunt er makkelijk een laptop in kwijt
- als je eens woon-werk -verkeer door de file wil doen kun je de zijkoffers afhaken en behoud je toch voldoende bagagecapaciteit.

De eerste indruk van die koffer is inderdaad : wat is ie groot. Maar dat went bijzonder snel.

Afbeelding

Afbeelding

Een bijzonder handig ding !
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
christobal
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 jul 2006, 13:19
Locatie: Waasland

Bericht door christobal »

p a t r i c k schreef:
Marc451814882 schreef:Persoonlijk vind ik het heel makkelijk als je daguitstappen doet dat je in de topcase twee helmen kwijt kunt. Je hoeft ze niet achter te laten op de motorfiets en je hoeft ze ook niet overal mee te slepen.
In elk van de twee zijkoffers kan je natuurlijk ook 'n helm achterlaten, dan heb je de (kleine of grote) topcase nog altijd over voor iets anders.
Maar zoals je zelf al zei : mijn besluit staat zo goed als vast, en dat heeft niet alleen met die stringskes te maken, de grote koffer is ongetwijfeld erg handig als je vaak en veel met z'n tweeën reist, maar dat is bij ons niet 't geval. En om alleen 'n boterhammendoos in te vervoeren is die koffer wel érg (té) groot.
Patrick,

Je hebt een PM.
De grote topkoffer geeft voor mij een enorm lomp effect aan de RT. Daarom koos ik voor de kleine. Het is inderdaad zo dat wanneer je meestal alleen rijdt je aan de zijkoffers in kombinatie met de kleine topkoffer meer dan voldoende bagageruimte hebt. Tenzij je natuurlijk je hele uitzet moet meenemen. De laptop kan ik inkomen, alhoewel die wellicht ook inde zijkoffers kan. Maar dan is er de file...
lid BMW MC Vlaanderen - alles kwijt !
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

christobal schreef:Je hebt een PM.
De grote topkoffer geeft voor mij een enorm lomp effect aan de RT. Daarom koos ik voor de kleine. Het is inderdaad zo dat wanneer je meestal alleen rijdt je aan de zijkoffers in kombinatie met de kleine topkoffer meer dan voldoende bagageruimte hebt. Tenzij je natuurlijk je hele uitzet moet meenemen. De laptop kan ik inkomen, alhoewel die wellicht ook inde zijkoffers kan. Maar dan is er de file...
Yep, PM ontvangen, we gaan ons antwoord nog even in beraad houden tot we de RT binnen een goeie twee weken hebben, dan beslissen we definitief of we de grote of de kleine koffer nemen, en afhankelijk van onze beslissing laat ik je dan nog wel iets weten. Wellicht wordt het de kleine, maar misschien dat ik op een of andere manier toch nog overtuigd geraak om voor de grote te kiezen.
Alvast bedankt !
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
snoepje
Berichten: 121
Lid geworden op: 18 aug 2005, 19:42
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Bericht door snoepje »

Hoi Patrick,

Proficiat met de nakende bevalling. Ook ik heb me bijna 2 jaar geleden laten verleiden door de R1200RT, en het was dan nog wel mijn eerst moto. Ondertussen al 30000 km gebold met mijn bakje, en ben er reuze kontent mee. Ik heb geopteerd voor de grote koffer, en zou deze voor geen geld meer kunnen missen. Ik gebruik nagenoeg nooit mijn zijkoffers, omdat dit de motor toch wel erg breed maakt. Het uitzicht zal voor sommigen dan misschien wel verstoord zijn, maar het practische nut van deze combinatie is voor mij veel belangrijker dan het uitzicht. Ik ben niet graag onderweg zonder het nodige materiaal, er kan wel altijd iets gebeuren. Zo zit mijn regenpak konstant in de topkofer, ook een bandenreparatieset, en kleine compressor, mijn kettingen, extra handschoenen, enkele flesjes water, een pulletje olie, wat klein gereedschap, extra buffje ....

Nu zal je wel denken, precies een verhuiswagen, maar elk van deze onderdelen heeft tijdens mijn korte motard-bestaan toch al heel veel dienst bewezen, en niet alleen voor mezelf, maar ook voor collega motards. Als je onderweg iemand kan verderhelpen die een stuk ijzer in zijn band heeft, dan ben je wel heel gelukkig dat je je materiaal bij hebt, en die man kan verderhelpen. Zo ben ik ook zeker dat ik mezelf kan verderhelpen in geval dat...

Dus voor mij is het heel duidelijk, geef mij maar de grote top^koffer. Ik heb er ook nog wat extra reflecterend materiaal op gekleefd, wat de zichtbaarheid nogmaals ten goede komt, en dan is zo een groot oppervlak wel mooi meegenomen.

Ieder zijn ding, ieder zijn keuze, ik heb alleen de mijne wat willen toelichten. Misschien helpt het je in je zoektocht naar de juiste keuze.

Nog veel fijne en veilige kilometers op je nieuwe gooi- en smijtfietsje.
zoete motogroeten vanop een R1200GS LC
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

De RT1200 is, in tegenstelling tot de 1100 en 1150, mooi en elegant zonder zijkoffers. Bij de oudere broers komt er dan een lelijk gat vrij, bij de 1200 oogt alles nog zeer homogeen. Een klein gestroomlijnd koffertje verstoort dan dat zicht haast niet.
Ik had de grote en de kleine allebei in gebruik, die grote heeft er haast nooit op gestaan. Als je de zijkoffers gebruikt, dan heb je toch al veel bergruimte aanwezig en hoeft die grote niet. En als je de zijkoffers er af laat, dan vormt de grote geen mooi geheel met de motor.
Als je veel reizen onderneemt, met z'n twee dan nog, ga dan voor de grote. Ook als je telkens twee helmen wil opbergen tijdens uitstapjes.
In de andere gevallen verkies ik de kleine. Puur smaak dus, want die grote is natuurlijk praktischer. Net als een break of een bestelwagen.
Tipje voor als je tijd hebt: bestel geen nieuwe topcase, maar koop ze allebei in tweedehands. Twee voor de prijs van één.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

Als ik voor mezelf eens overloop waarvoor ik mijn 1150RT met z'n 2 zijkoffers en topkoffer de voorbije vijf en een half jaar gebruikt heb...

-voornamelijk dus voor woon/werk verkeer. Mijn tanktas gebruikte ik als "handbagage" om mijn boterhammen en een stukje fruit mee naar 't werk te nemen. Omdat ik te lui :oops: was om de tanktas telkens op de moto te gespen en te ritsen, stak ik ze gewoon in de topcase.
- tijdens woon/werk bleven mijn zijkoffers gewoon leeg, althans, er zat - behalve een paar rubberen handschoenen en een rol papier - niets in.
- af en toe eens een daguitstapje, meestal alleen, soms met duo.
- 'n zeldzaam weekendtripje, meestal ook alleen
- voor mezelf of voor 't werk heb ik nog nooit 'n laptop, klasseurs... moeten meesleuren.

Noch voor het woon/werkverkeer noch voor de privé-kilometers verwacht ik gedurende de komende jaren enige verandering in dat patroon, dus eigenlijk zou de kleine topcase wel volstaan. Zeker als de moto er zonder zijkoffers ook elegant blijft uitzien. Kan er echter eens iemand 'n fotootje posten van z'n 1200RT zonder zijkoffer ? Kan me niet voorstellen dat ik er zo al eens een heb zien rijden...
Dan nog 'n vraagje over de tanktas : is die net als bij die van de 1150RT te verhogen met behulp van een meegeleverd tussenstuk ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Marc451814882
Berichten: 153
Lid geworden op: 21 jul 2007, 08:01
Locatie: Gent

Bericht door Marc451814882 »

'n fotootje posten van z'n 1200RT
'k zoe bekanst moete geluuve dat een moeilijke bevalling is hé.....pffffffffft :grin:

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Maar zoals je ziet: u vraagt....wij draaien.
Kom nu nie af dat je er ook nog ene wilt zien met enkel de topcase op hé..?? :wink:
Dat hebbe we nog nie....

Groetjes
Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

Het moet gezegd dat de 1200RT ziet er zonder zijkoffers in ieder geval veel eleganter en sportiever uitziet dan de 1150RT.

Enne Mark... bedankt voor de moeite hé :wink: 'k zal ook geen moeilijke vragen meer stellen, mijn besluit staat voor 95% vast, 't zal wellicht de kleine worden.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
christobal
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 jul 2006, 13:19
Locatie: Waasland

Bericht door christobal »

p a t r i c k schreef:Dan nog 'n vraagje over de tanktas : is die net als bij die van de 1150RT te verhogen met behulp van een meegeleverd tussenstuk ?
Patrick,

De RT1200 is zelfs zonder zijkoffers elegant te noemen, ik nu toevallig geen plaatje zonder :roll: , als je er echt eentje wil maak ik er wel eentje. :roll:
De tanktas voor de motor is een 'bagegerekachtig-monteerbaar-met-één-klik-ding', erg praktisch :-) je ritst een extra étage open om het volume te vergroten. Ik heb hem steeds mee; mijn tasje met gsm, eurokes, sleutelkes, poortopener, ceedeekes, buffkes, handschoenen, drinken enz zitten er (droog) in. Hij neemt overal makkelijk mee want het verwijderen gaat met één druk op de knop :-)
Nog een tipke, ik heb mijn lampkes vervangen door white lights genre PIAA, is geen xenon maar geeft toch aanzienlijk meer rendement en maakt je vooral meer zichtbaar ;)
Ik denk dat ik nu een boel foto's zal moeten maken :roll: :roll: :roll:
Groet,
Christobal
lid BMW MC Vlaanderen - alles kwijt !
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

christobal schreef: Ik denk dat ik nu een boel foto's zal moeten maken :roll: :roll: :roll:
Euh, dat gaat best meevallen hoor...
Foto's van de 1200RT zonder zijkoffers werden reeds gepost door Mark, drie postings hierboven.
Op uitstappen had ik de tanktas van mijn 1150RT steeds gemonteerd, inderdaad om er mijn portefeuille, gsm, fototoestel... in mee te nemen. Daarom dat ik bij de 1200 zeker en vast ook 'n tanktas wil hebben, mede omdat mijn moto voorzien zal zijn van een radio, en het opbergvak rechtsvoor dus niet vrij is voor andere kleine spullen. Dat de tanktas uitbreidbaar zou zijn hoopte en vermoedde ik al, maar jouw bevestiging hiervan wordt in dank aanvaard. Dat het een andere (veel handigere) bevestiging is als bij de 1150 was mij al bekend.
In mijn 1150 had ik ook al een "ultra white/blue vision"-koplamp van Philips zitten (die heb ik er wel uitgehaald, misschien kan ik ze hergebruiken in de 1200RT, anders kan ik er nog wel iemand 'n plezier mee doen). Kan je me misschien wel eens de specificaties van de lamp die jij gebruikt ook eens bezorgen, kwestie van eens te kunnen vergelijken met die Philips die ik hier nog heb liggen. Heb je alle lampjes in de koplampunit vervangen ?

So far dus alvast vreed bedankt voor de info !
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
christobal
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 jul 2006, 13:19
Locatie: Waasland

Bericht door christobal »

p a t r i c k schreef:Kan je me misschien wel eens de specificaties van de lamp die jij gebruikt ook eens bezorgen, kwestie van eens te kunnen vergelijken met die Philips die ik hier nog heb liggen. Heb je alle lampjes in de koplampunit vervangen ?
Alle lampkes zijn vervangen; 3xH7 en 2 standlichtjes (moet ik nummer opzoeken) ;) ik heb ze van een Japans merk (ook even opzoeken) die waren wat beterkoop dan PIAA
Let wel het wattage is hetzelfde als bij de originele lampkes van bmw :!:
Graag gedaan
:-)
lid BMW MC Vlaanderen - alles kwijt !
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

christobal schreef:
p a t r i c k schreef:Kan je me misschien wel eens de specificaties van de lamp die jij gebruikt ook eens bezorgen, kwestie van eens te kunnen vergelijken met die Philips die ik hier nog heb liggen. Heb je alle lampjes in de koplampunit vervangen ?
Alle lampkes zijn vervangen; 3xH7 en 2 standlichtjes (moet ik nummer opzoeken) ;) ik heb ze van een Japans merk (ook even opzoeken) die waren wat beterkoop dan PIAA
Let wel het wattage is hetzelfde als bij de originele lampkes van bmw :!:
Graag gedaan
:-)
Da's dus een heel lichtorgel in't vooronder van de RT...
Je mag me - bij gelegenheid - gerust die info bezorgen, eventueel ook waar je ze gekocht hebt (behalve indien dat langs de Brugse Vaart in Gent was, want daar ga ik ze niet halen :twisted: ) . Die info, dat presseert niet hé, laat me eerst maar eens zorgen dat de RT hier in mijn garage staat...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Marc451814882
Berichten: 153
Lid geworden op: 21 jul 2007, 08:01
Locatie: Gent

Bericht door Marc451814882 »

Met plezier gedaan. :grin:

Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
Chrisser
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 apr 2005, 21:05
Locatie: BREE

Bericht door Chrisser »

Succes met je nieuwe speelgoed!
Tot op één of ander verjaardagsfeestje!

greetz,

Chris
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

Chrisser schreef:Succes met je nieuwe speelgoed!
Tot op één of ander verjaardagsfeestje!

greetz,

Chris
Dat zal wel heel binnenkort zijn zeker ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
herma
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jun 2007, 14:49
Locatie: Aalten

Bericht door herma »

Jammer dat het te ver rijden is voor beschuit met muisjes :lol:
Op dit moment ben ik niet ver verwijderd van de aanschaf van een mooie BMW
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

herma schreef:Jammer dat het te ver rijden is voor beschuit met muisjes :lol:
Als ik ooit bij jullie in de Achterhoek kom toeren, zal ik je er eentje meebrengen, akkoord ? Ik zal dan meteen een kopietje van het geboortelijstje meebrengen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Plaats reactie