Motor draaien in de garage

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Werner C
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 mei 2007, 21:31
Locatie: Berlaar

Motor draaien in de garage

Bericht door Werner C »

Telkens ik terugkeer van een rit moet ik mijn motor 180° draaien in de garage om alles netjes geparkeerd te krijgen. Gezien de breedte van de garage is dit een werk van keer vooruit, draaien, achteruit, draaien,... tot ie goed staat... Niet leuk. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb al ergens gelezen dat er een draaiplateau zou bestaan, waarbij je de moto op de bok trekt op het plateau en vervolgens ronddraait, maar ik heb dat nog nergens tegengekomen... help, please
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

't Had handig geweest te weten om welke motor het gaat. Heb je een middenbok: opbokken, één kant optillen en draaien maar. Lukt nog beter op omgekeerd matje of zo. Zonder middenbok: als ik me goed herinner, staan er een paar mogelijkheden op het forum. Ergens.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Eddy-K12
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 feb 2007, 17:30

parkeerhulp

Bericht door Eddy-K12 »

Hallo Werner,
Wat jij bedoeld is een parkeerhulp, het mijne komt van http://www.hocoparts.com je vind op hun webside wel een verdeler in je buurt.
Ik heb het ook al gezien ( wel ander merk)bij Hein Gericke en ik geloof dat LC-Motors het ook heeft.
Grt . Eddy
K1200RS
Werner C
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 mei 2007, 21:31
Locatie: Berlaar

draaien

Bericht door Werner C »

t'gaat om een K1100 LT. Ik heb dals in mijn garage zodat de oplossing met het opbokken niet erg lukt (moto weegt ook wel wat, hoor). Ik ga zondag de kempentoer van LC motors meedoen (Eddy, ik veronderstel dat je't over L&C in Olen hebt?) en dan vraag ik het daar eens na
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Bericht door K1200GT »

:idea: Misschien kan je hier een oplossing vinden: http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... ht=#154445
Becker Technik (http://www.becker-technik.de/) heeft tal van opties beschikbaar.... Heb bij Becker technik via hun internetshop twee jaar geleden een centrale steun voor mijn Guzzi besteld, alsook vorige week een frontlifter voor mijn KGT... binnen de week na betaling thuis geleverd. Goeie kwaliteit! (Je kan ook via Hein Gericke bestellen). Succes!! :grin:
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
@R100R
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 okt 2004, 10:54
Locatie: parkstad (nl)

Bericht door @R100R »

je bedoeld zoiets :lol:

http://www.motoroto.nl/
Airheads believe that the simplest engineering solutions are the best.
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Bericht door K1200GT »

@R100R schreef:je bedoeld zoiets :lol:

http://www.motoroto.nl/
zie http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... ht=#154445 , onder Obiwan's reactie 8-)
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Werner C
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 mei 2007, 21:31
Locatie: Berlaar

Motoroto

Bericht door Werner C »

Laat die grote draaischijf maar zitten... :-P :-P :-P
De kleinere dingetjes beantwoorden m.i. perfect aan wat ik zoek. Thanks guys...

Bedenk net dat een onderwerpen index mss wel handig is voor deze site... om de x tijd komt een vraag toch terug, niet?
Rik'sGS
Berichten: 218
Lid geworden op: 03 mar 2007, 16:01
Woonplaats: Leopoldsburg
Locatie: Limburg

Bericht door Rik'sGS »

http://www.louis.de/_208cc5f3b1615b55fd ... r=10003343

Niet echt goedkoop, maar wel handig voor het gene jij wilt.
Te vinden bij Louis Motorradshop in Aken.
R1100RT '97
R1150GS '01
R1200GS '06
R1200GS '11
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

@Werner C
Ik heb het systeem van Relax, draaien op een matje, een tijdje toegepast. Maar dan heb je inderdaad een gladde vloer nodig. En bij dagelijkse toepassing ga je de voet toch ernstig belasten in een richting waarvoor hij niet gebouwd is.
Ik heb dan het platform van HG gekocht, de zware uitvoering. Met een ruwere vloer en een hoog motorgewicht zal jij dat ook nodig hebben, vanwege de grotere wieletjes, anders blokkeert ie bij de eerste voeg.
Eerste probleem: je moet dubbel zo veel kracht zetten om hem op dat ding op te bokken. Tenzij je hem eerst met het voorwiel op een plank rijdt. Die twee extra centimeter zijn er te veel aan. Met een 1150 RT heb je dan het voordeel dat ie perfect in balans staat, zodat je inderdaad in één beweging kan roteren. Bij andere types, die vaak zwaarder op de voorhand leunen (mijn K bvb), krijg je het voorwiel niet meer van de grond gelicht, zodat je toch nog moet goochelen, dus laat je het al gauw achterwege. Ik gebruik het ding enkel nog om een motor tegen de achterwand van de garage te plaatsen, als ik weer eens wat extra ruimte nodig heb.
Ik heb nu een electrische garagepoortopener geplaatst, zo win ik daar heel wat tijd mee, en ik duw de motor weer gewoon achterwaarts naar buiten.
Een welgemeend advies: probeer het eerst eens uit, je mag die van mij wel lenen. Veel kans dat je het na drie keer gewoon voor bekeken houdt. Je mag hier ook eens komen proefdraaien, steeds welkom.
Werner C
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 mei 2007, 21:31
Locatie: Berlaar

Voorstel

Bericht door Werner C »

Hartelijk bedankt voor je voorstel Lomax, maar ik heb ondertussen een HG brugje gekocht. En inderdaad, die 2 cm maken veel verschil, maar ik heb er iets op gevonden: ik zet het voorwiel eveneens op een dal, die ik weghaal eens de bak op de bok op de brug staat, en dan draaien maar.

Vind het wel tof dat je voorstelde om het te proberen... daar betaal ik je nog eens een pint voor!!
K1100LT SE '94 Nr 0509 - 73K km - TTR2nd Ed
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

Afgesproken :wink: en de tweede is dan van mij...
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

En ik kan mijn systeem in mijn h*l steken of wa? Zelfs al wordt de middenbok gewoon door BMW geleverd....
IK WIL OOK BIER!!!
I respect your opinion. But I don't give shit.
Werner C
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 mei 2007, 21:31
Locatie: Berlaar

Oei

Bericht door Werner C »

LOL
No worries, drink maar ene mee... t'zou zonde zijn om een pint daar te steken waar je dat vermelde (hehehe)
K1100LT SE '94 Nr 0509 - 73K km - TTR2nd Ed
fireman_belgium
Berichten: 132
Lid geworden op: 01 okt 2004, 01:15
Locatie: Puurs
Contacteer:

Bericht door fireman_belgium »

Wat een gewoon dik stuk karton al niet kan doen ... :grin:
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Ik gebruik een tegel van de tapisplain, maar 'k vond dat ze zelf ook wel wat mochten bedenken...
I respect your opinion. But I don't give shit.
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

Relax schreef:En ik kan mijn systeem in mijn h*l steken of wa? Zelfs al wordt de middenbok gewoon door BMW geleverd....
IK WIL OOK BIER!!!
Relax schreef:Ik gebruik een tegel van de tapisplain, maar 'k vond dat ze zelf ook wel wat mochten bedenken...
Een bijkomend voordeel van dit systeem is dat je het kan oprollen voor dat je het in uw h*.... :razz:
Probeer dat maar eens met die plateau van HG :lol:
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Bericht door K1200GT »

8-) .. met een roller kan ik wel de bijna 300 Kg van mijn K1200GT tot op de centimeter nauwkeurig tot in het kleinste hoekje van mijn garage rollen zodat de auto en alle andere spullen er ook nog in kunnen, zonder het risico op spier-of rug- of andere klachten... Maar soit, ik zit niet in de vloerbedekkingen business :cheese:
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

Hoe werkt het?

=> motor op de roller plaatsen met de middenbok?
+> balanceren met de motor op de roller tot op de gewenste plaats?
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Bericht door K1200GT »

JH. schreef:Hoe werkt het?

=> motor op de roller plaatsen met de middenbok?
+> balanceren met de motor op de roller tot op de gewenste plaats?
Yes :!: , maar schrap "balanceren" en vervang door "duwen". Bij een oneffen vloer met diepe voegen is de gemiddelde roller wegens de kleine wieltjes minder geschikt. Op een effen vloer zonder diepe voegen is de motorfiets op de roller stabiel en gemakkelijk te verplaatsen.
PS: We hebben het waarschijnlijk over twee verschillende dingen: jij over een methode om de motorfiets ter plaatse te draaien, terwijl ik het over het verplaatsen (incl draaien) van de motorfiets heb, in een beperkte ruimte. Als ik een grote garage zou hebben, was een stuk vloerbedekking voor mij ook voldoende geweest, zij het dat de roller ook handig is bij het verwijderen van het achterwiel (want de motor staat iets hoger).
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
R12RT
Berichten: 161
Lid geworden op: 20 jul 2007, 14:28
Locatie: Iere in nieveranst elders

Bericht door R12RT »

Kijk eens in de catalogus van HG er staan van verschillende types in.

Catalogus te downloaden in pdf op http://www.heingericke.be/
klik rechtsonder op catalogus je kan dan beiden downloaden
t
echniek catalog 67Mb
kledij catalog 43 Mb

gelukkig is er ADSL
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

LOMAX schreef:
Relax schreef:En ik kan mijn systeem in mijn h*l steken of wa? Zelfs al wordt de middenbok gewoon door BMW geleverd....
IK WIL OOK BIER!!!
Relax schreef:Ik gebruik een tegel van de tapisplain, maar 'k vond dat ze zelf ook wel wat mochten bedenken...
Een bijkomend voordeel van dit systeem is dat je het kan oprollen voor dat je het in uw h*.... :razz:
Probeer dat maar eens met die plateau van HG :lol:
Jij onderschat mij(n h*l).

Maar ontopic: op zo'n omgekeerde tapijttegeldinges kan je nog aardig je gangen gaan met je motor, op een tegelvloer, natuurlijk. 't Moet wel een beetje schuiven. En als je je topcase demonteert, gaat ie als vanzelf balanceren op de middenbok.
I respect your opinion. But I don't give shit.
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

maar hoe brengt de middenbok het er vanaf na een tijdje?

Verwrongen staal...?
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

Valt wel mee, heb het ook een tijdje zo gedaan, maar een gladde vloer is wel een must. En de RT 1100 en 1150 staan inderdaad mooi in balans, vooral met een koffer erop. Of dit ook op gaat voor een LT, daar steek ik mijn hand niet voor in het vuur. En zoals hierboven beschreven, je kan uiteindelijk alleen maar pivoteren, wat voor sommigen al meer dan voldoende is natuurlijk.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

JH. schreef:maar hoe brengt de middenbok het er vanaf na een tijdje?

Verwrongen staal...?
Als alles netjes schuift, weet die middenbok niet eens dat er iets gebeurd is. Je bokt op en verschuift gans de boel. En zoals Lomax zegt gaat het enkel om pivoteren.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie