Even voorstellen...

Onze virtuele toog...

Moderator: GVN

Plaats reactie
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

Bericht door J »

Welkom.

Dat van die kandidaat schoonzoon vind ik geslaagd.
Jij geeft punten, examencommissie?

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Jan1954
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 jun 2014, 10:21
Woonplaats: Veldhoven
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

Bericht door Jan1954 »

Nou nee, dat niet. Daar heb je als arme oude vader toch niks over te zeggen :lol:
Ze zijn allebei al bijna 26 en zijn al zeven jaar met een LAT-relatie bezig. Hij studeert nog op de TU in Eindhoven en dat duurt wat langer wegens allerlei vertragingen door chronische hoofdpijn.
Maar ik moet me wel heel erg vergissen als die twee niet voor altijd samen blijven.
Ze zijn door dik en dun samen ondanks alle ongemakken. Mijn dochter heeft fibromyalgie en autisme en heeft aan haar vriend veel steun en hulp. Een goede jongen, je kunt het als kandidaat schoonvader slechter treffen!
Groeten van Jan
R1150RT Twinspark 2003 blauw
philson
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jul 2014, 18:40
Woonplaats: zonnebeke
Locatie: west-vlaanderen

Re: Even voorstellen...

Bericht door philson »

hallo,
Zal mij ook even voorstellen,mijn naam is Philip(philson) 44 jaar ,getrouwd en 2 kinderen. Chauffeur van beroep en woonachtig te Zonnebeke. Na 7jaar fjr 1300 de overstap gemaakt naar K1600gt sport.
Nog geen ervaring dus met bmw en ongeduldig in afwachting van de K1600.Is voorzien halfweg augustus.
grt Philson
dikkejos
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 mar 2014, 20:21
Woonplaats: zingem

Re: Even voorstellen...

Bericht door dikkejos »

dikke Jos hier... uit Zingem (tussen Gent en Oudenaarde).

Heb mijn eerste motorstapjes gezet in mijnen studententijd met Suzuki's, met name DR800 (2 exemplaren gehad, vette monocylinders) waar ik toch een aantal jaren mee rondgereden heb. Daarna wegens huisje boompje tuintje moto's verkocht...

Het bleef kriebelen dus dan toch een BMW GS 1100 gekocht (jongensdroom) waar ik wel wat miserie mee had (versnellingsbak etc, was één van de eerste bouwjaren ). Ook wat miserie met de madam :grin: en heb alles weggedaan : madam, moto en huis, alles buiten !

Daarna nieuwe madam binnengepakt, terug huisje boompje tuintje en bovendien kindjes, dus weer niet ideaal voor ne moto, maar kom, ne mens leeft maar één keer en sedert een aantal maanden GSA 1150. Heb getwijfeld na de problemen met de gs 1100 om al dan niet toch weer een Japanner te pakken wegens "Japanse degelijkheid" maar de lokroep van de dikke boxer was onweerstaanbaar, hopelijk nu wat meer geluk, aan hem om mij de Duitse degelijkheid te bewijzen deze keer....
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Even voorstellen...

Bericht door mecapuet »

Welkom Jos,

Met de 1150 ga je minder problemen hebben....wanneer deze goed onderhouden is, nu en in het verleden.
Versnellingsbakken van de 1150 zijn goed, gewoon vlot schakelen gelijk bij een Jap.

Ga nu naar de 200.00 km met de GSA 1150.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
RC30
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 jul 2009, 19:28
Woonplaats: Turnhout

Re: Even voorstellen...

Bericht door RC30 »

Aha, gevonden waar ik me "moet" voorstellen.

Ik ben Marc, euhhmmm even tellen, 46 jaar toch al op deze planeet en woon momenteel in de Turnhoutse Kempen.

Van kindsaf ben ik al gek op motoren EN avontuur. Mijn hele kamer hing vol met posters van motors. Toch was het vooral de racerij die me trok. Mijn droom toen was een Honda NS400R Rothmans, later de VF1000R, maar ik woonde nog bij m'n ouders en mocht dus niets kopen. Toen zag ik de eerste RC30 in een magazine. Die moest ik hebben als ik het ouderlijk huis zou verlaten!

Ik heb dan o.a. gehad: Alleen Honda's, RC30 '89, VFR750 '91 (rood met witte wielen), wachtende op de RC45 die te lang weg bleef heb ik in '92 een CBR900RR besteld in tricolor, dan nog een NSR250R, o ja, nog een CBR600F II, en nog een Fireblade, enz...

Nu heb ik nog een CBR900RR maar dat is meer een verzamelstuk. Dus af en toe mee rijden om hem gezond te houden.
Nu ben ik op zoek naar een motor voor iedere dag in weer en wind. Liefst een all roader. Ik ben maar 168cm, is een nadeel maar dat moet wel lukken denk ik. Met een Africa Twin kom ik net met m'n tippen aan de grond en heb eens op een GS1150 gezeten met zadel in laagste stans geloof ik en dat ging veel beter.

Ik wil de stap eens wagen om een BMW te kopen. Ik ben benieuwd.

Is een R1150GS van 1999 een verstandige keuze? Ik ken dus (nog) niets van BMW-techniek. Ben volop aan't lezen.
Zijn de 1150 modellen van de jaren nadien beter of wat is het verschil? Dikwijls hebben de eerste modellen kinderziektes die er in de jaren nadien niet meer in zitten. En sommige blijven er in zitten.
Maar dit zal ik in een ander subforum stellen misschien.

Zo, en nu weer lezen.
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Even voorstellen...

Bericht door tweecilinderke »

Hey Marc,
ik heb er eentje van een jaar jonger 2000 en met 101000 km op den teller ,er zijn er zoals de meca die al boven de 150000 zitten.
Er kan altijd iets aan mankeren maar tot hier toe buiten deftig onderhoud geen kosten gehad.
Liever eentje die 100000 km heeft met die leeftijd dan eentje met 20000km ,die hebben meer stilgestaan dan gebold.
Met als gevolg ,dichtingen en zo verder kans op lekken!
succes met je zoektocht.
Als je twijfelt, iemand meenemen die er iets of wat kennis van heeft als je niet zeker bent.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Motomag
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 aug 2014, 08:10
Woonplaats: Mortsel
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

Bericht door Motomag »

Dag iedereen,

ik ben Brent (30 jaar) en sinds vorige week lid van dit forum door een aankoop van een grijze BMW R1200GS van 2007 in perfecte staat. En ben er dan ook (uiteraard) zeer tevreden van! :wink: Mijn vader, ook een GS-rijder, is al langer lid van dit forum (Noekmoto) en zo leerde ik het kennen. Ik wil daarbij ook mijn complimenten wensen aan de beheerders/gebruikers. Het is groot en actief motor forum wat in het verleden bij andere merken al eens moeilijker te vinden was, zeker in België.

Ma bon, genoeg gepraat...tot ziens!
Suz DL650 Black Rhino -> Suz GSX-f -> Honda NT700v -> R1200GS '07
http://www.motormagazine.be - http://www.slimmerbesparen.be
Q-Birdie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 aug 2014, 18:38
Woonplaats: Torhout

Re: Even voorstellen...

Bericht door Q-Birdie »

Jupse iedereen,


Ben Q-birdie uit Torhout. Rijd sinds mei met een matgrijze RT LC en ben hem ook al 8weken kwijt geweest voor de ophanging. Niks dan lof over de motor en amuseer me er meer mee dan met m'n vorige motor, nl een hayabusa. Ik ben beletteraar van beroep, dus kan je me herkennen aan de naam 'Birdie' op m'n kuipruit. :grin:
wolfrider
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 feb 2011, 06:51
Woonplaats: in de kempen
Locatie: antwerpen

Re: Even voorstellen...

Bericht door wolfrider »

23 jaar BMW gereden met k100rt , k100rs en r1150 r :grin:
Momenteel rij ik geen bmw meer,maar wat niet is kan nog terug komen... in principe hebben alle motoren mijn interesse :grin: dus volg ik ook dit forum.
Ik ben geen merkfanaticus ,twee jaar terug kocht ik zelfs een harley :mrgr

edit :
sinds 1 mei 2016 terug een beemer , de 1150gs :grin:
Laatst gewijzigd door wolfrider op 02 mei 2016, 15:45, 3 keer totaal gewijzigd.
R1150GS 2002 ( + bandit 1250 + harley dyna wide )
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
easyboy
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 aug 2014, 12:23
Woonplaats: Zwevezele
Locatie: westvlaanderen - ZWEVEZELE

Re: Even voorstellen...

Bericht door easyboy »

hey birdie..... bedankt voor de tijd vandaag; ik verlan greeds naar m'n stickers.... knappe werkplaats heb je daar....
voor al wie stickers wil...... hup, naar Torhout...
http://www.mtcredbone.be" onclick="window.open(this.href);return false;
heelhuids thuiskomen zonder schade of pech..... wees dan een tevreden mens in een geslaagde dag
secretaris redbone vzw BMW GSA LC
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Even voorstellen...

Bericht door RBee »

Q-Birdie schreef:Jupse iedereen,


Ben Q-birdie uit Torhout. Rijd sinds mei met een matgrijze RT LC en ben hem ook al 8weken kwijt geweest voor de ophanging. Niks dan lof over de motor en amuseer me er meer mee dan met m'n vorige motor, nl een hayabusa. Ik ben beletteraar van beroep, dus kan je me herkennen aan de naam 'Birdie' op m'n kuipruit. :grin:
Zijn de Q op :?: :mrgreen:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
easyboy
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 aug 2014, 12:23
Woonplaats: Zwevezele
Locatie: westvlaanderen - ZWEVEZELE

Re: Even voorstellen...

Bericht door easyboy »

ja :lol: de Q staat nu voor zijn zaak van qlettering.be maar voor mij is hij reeds jaren gekend met nickname birdie... de hayabusa rijder; maar nu knappe nieuwe RT. Had wel iets met hem te doen, want hij vertelde me gisteren dat hij eigenlijk een GS wou... maar de vrouw des huizes het een lelijke moto vond, zo was het bij mij ook thuis, maar die van mij zei, doe je gedacht.... waar ik dan wel weer geluk had.... 8-)
http://www.mtcredbone.be" onclick="window.open(this.href);return false;
heelhuids thuiskomen zonder schade of pech..... wees dan een tevreden mens in een geslaagde dag
secretaris redbone vzw BMW GSA LC
Globetrotter
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 sep 2014, 14:45
Woonplaats: Gent

Re: Even voorstellen...

Bericht door Globetrotter »

Frits hiero! Een nieuweling die al weer wat jaartjes op een K1200RS rijdt. Afgelopen zomer lekker veel getoerd samen met een maat, maar vind het ook heerlijk om uren alleen rond te cruisen. Kom hier gewoon een beetje rondkijken.
red king
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 dec 2014, 07:45
Woonplaats: stekene

Re: Even voorstellen...

Bericht door red king »

Zoals de beleefdheid vraagt, stel ik mij graag even voor. 'k ben juist 50 (in de fleur van mijn leven) en heb al vele motoren gehad, waaronder ook 2 BMW's. Na een dik jaar geprobeerd te hebben op een scooter (was duidelijk nog niet scooterrijp) heb ik mij nu een f 650 GS TWIN aangeschaft. Bewust niet te zwaar. Laat ons hopen dat we er wat tijd voor vinden.
Leeswerk voor de natte dagen zal ik hier zeker genoeg vinden.
BMWerner
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 jan 2015, 12:36
Woonplaats: etten-leur

Re: Even voorstellen...

Bericht door BMWerner »

hallo belgie,

even voorstellen,

ik ben werner , bj `68 woonachtig in etten-leur nl. ( vlak aan de grens )
rijdt al 25 jaar motor, van alles wat en vanaf 2000 bmw's
k1200rs bj. 2000 6 maanden oud
k1200s 2007 nieuw
k1300s 2011 nieuw
k1300s 2013 nieuw
rijdt altijd met mijn vrouw ( duo ), ook vakanties.
lees hier al een tijdje mee.
komen mekaar hier op het forum nog wel ergens tegen.


gr. BMWerner
miepmiepzoeffff
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2015, 22:10
Woonplaats: Alkmaar

Re: Even voorstellen...

Bericht door miepmiepzoeffff »

Hallo allemaal!

Ik ben Stefan, 43 jaar oud en eveneens uit NL afkomstig en woonachtig nabij Alkmaar.
Via via bij jullie site terecht gekomen. Ik ben flink aan het lezen geslagen! ! Veel interessante info heb ik zo gauw al gezien.
Daar waar ik iets kan delen zal ik dat zeker ook doen!

Mijn interesses:
Motorrijden (F800GS, CBR600F en een XTZ660 TÉNÉRÉ )
Waterpolo
Skiën

Werk:
Ik ben docent voortgezette rijopleidingen èn we hebben thuis een B&B.

Een aantal van jullie ken in van verschillende andere fora.

Hebben jullie vragen? Stuur me gewoon een PB of mailtje.
voy@ger007
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2015, 12:42
Woonplaats: 3140

Re: Even voorstellen...

Bericht door voy@ger007 »

Hallo, ik ben Betty, 45 en woon in Keerbergen. Ik vroeg me af of er nog R1100S rijders zijn ? Zou leuk zijn om eens een tiental bij elkaar te zien... liefst als het wat beter weer is.
laat maar iets horen. :bsmailme:
PS: zoek ook een nieuwe compatibele tanktas, met kaarthouder groter dan de originele. any suggestions ? :bsmailme: :grin:
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

Bericht door pvde »

voy@ger007 schreef:PS: zoek ook een nieuwe compatibele tanktas, met kaarthouder groter dan de originele. any suggestions ? :bsmailme: :grin:
Yep,
SW Motech Quick-Lock met Bags Connection :idea:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
geert1
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jan 2013, 10:47

Re: Even voorstellen...

Bericht door geert1 »

Hallo ,

Bij deze wil ik mij even voorstellen op het forum.Mijn naam is Geert en woonachtig te Heule , geboren in 1959 .Momenteel rij ik met een R1100RS & R1200RT.
Mijn moto loopbaan begon als volgt : Yamaha RD350Lc , Suzuki GSXF 750 , Triumph Trophy 1200 , Yamaha Fjr 1300 , Honda St 1300 en nu dus 2 Bmw's.
Bij het plannen van onze reis voor deze zomer vond ik via Google Earth deze Bmw rijder op de Col de la Bonette.Iemand van jullie of gekend bij jullie ?

Mvg
Geert
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ber1200gs
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jan 2015, 22:18
Woonplaats: Hasselt
Locatie: center of Limburg

Re: Even voorstellen...

Bericht door ber1200gs »

Hallo allemaal

Ik ben Bert (Ber1200GS) en rijd sinds vorige week met een R1200GS uit 2006. Ik ben hier een tiental jaren geleden ook al lid geweest toen ik met een R1100R uit 95 reed. Hier deed ik elke dag woon-werkverkeer mee en dat zo'n 50.000km. Daarna de overstap gemaakt naar een VFR800 van 2001 en na 30.000km omgeschakeld naar een R1150RT van 2003. Nu dus een GS met 43000km en dus nog heel wat km mee te gaan. Voor de rest ben ik 41 jaar oud, heb samen met mijn vrouw (in co-ouderschap) 4 kinderen en dan ook nog een labrador en 2 katten. Huis vol dus! Mijn motor is mijn ontspanning en op die manier probeer ik dan ook zoveel mogelijk het nuttige aan het aangename te koppelen...
flecha
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 dec 2012, 17:19

Re: Even voorstellen...

Bericht door flecha »

al een paar jaren dit forum (en andere) aan't volgen,
verscheidene motoren gehad de laatste 20 jaar maar de laatste 12 jaar bijna uitsluitend woon-werk met momenteel
een R1200GS Rallye. Een kleine 2 jaar "motoloos" geweest na een zwaar ongeval met mijne k1200gt en nu dus terug een beemer.
De meeste vrije tijd trekken wij erop uit met de motorhome met meestal ook de moto. Voor de rest nog even vermelden dat ik van bouwjaar 1963
ben en dus van een zeer goed jaar ben maar ondertussen niet meer van de jongste...
Ik hoop hier op dit forum zoals reeds in het verleden veel op te steken, maar nu kan ik ook reageren :lol:
Misschien al een eertste vraagje: moet ik mij nu ook lid maken van de BMW motor club Vlaanderen???? en waarom????
Groetjes
Gert
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Even voorstellen...

Bericht door Relax »

Dat moet niet, maar voor die povere €35 kan je niet sukkelen. Beschouw het als een bijdrage voor het plezier van het forum en wat er je van opsteekt. Om het nog niet te hebben over een boel ritten, reizen en hier en daar nog wat kortingen, als je lid bent.

Doet er mij aan denken dat ik nog moet betalen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
neilson
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2015, 21:08
Woonplaats: grammene
Locatie: east flanders

Re: Even voorstellen...

Bericht door neilson »

Ook even voorstellen :mrgreen:

Hier dus een bmw rookie :lol:
Ik heb al enige motoren gehad op men jonge leeftijd:
- 125cc
- Kawa er6n
- Yamaha R6
- Ktm duke 690
- Crf 250

En voor de moment men eerste Bmw Gs650f van 2010 :thumbright:
Heel wat leuke opties, super comfort :shock: echt een zalig machientje.
Dit jaar ga ik ermee na de eifel trekken en een weekendje ardennen met de buren.
Ook heb ik nog een Suzuki gsx750 staan van 99, deze gebruik ik om te werken. Daar omdat ik men GS niet wil verspillen om naar men werk te gaan (110km)
De GS wil ik houden om in het weekend te genieten.

Het lijkt me een fijn forum dat ik zeker blijf volgen :thumbright:
ytrez
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 feb 2015, 21:17
Woonplaats: Kapellen
Locatie: Antwerpen

Re: Even voorstellen...

Bericht door ytrez »

Hey iedereen

Ik ben Manuel uit Kapellen (bij Antwerpen) ,45 , en heb sinds afgelopen zaterdag mijn nieuwe machine in huis.
Het is de R1200RT LC geworden , nog wel model 2014 vanwege een fikse stockkorting :grin:
Alle mogelijke toeters en bellen erop en eraan behalve de radio.
Met gemengde gevoelens afscheid genomen van mijn trouwe F800ST en voorlopig moet ik toch wat wennen aan mijn
nieuwe tuffer maar dat komt wel dik in orde :lol:
Ik rijd hoofdzakelijk voor het plezier , woon werk is voorbehouden voor de wagen.
Hoop dat ik van jullie flink wat kan opsteken :)
Plaats reactie