doffe plekken op zwarte lak

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Mark
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 okt 2004, 08:22

doffe plekken op zwarte lak

Bericht door Mark »

Met amper 30.000 km op de teller heeft mijn zwarte GSA al serieus te lijden van matte doffe plekken op de tankflanken daar waar mijn knieën zitten. Een motor mag wat patiné krijgen met de jaren en kilometers maar dit vind ik toch wat vroeg.

Simoniseren brengt geen soelaas meer. Iemand een idee hoe ik die tank weer blinkend krijg

Btw, die zwarte lak is ook ongelooflijk gevoelig voor krassen (onder tanktas) in tegenstelling tot de vorige kleuren di ik had.
Dirk_R
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 apr 2007, 16:46
Locatie: NRT

Bericht door Dirk_R »

In de autoshop, of ergens anders, Commandant Nr.4 halen. Inwrijven met doek of een matje op een boormachine.
Indien je de boormachne gebruikt kan je best alles in de buurt afdekken of als klaar bent onmiddellijk afspuiten met water.

Ik heb die Commandant al dikwijls gebruikt voor doffe plekken op de tank weg te krijgen bij verschillende motoren en ze werden steeds weer als nieuw.

Succes
Afbeelding
Mark
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 okt 2004, 08:22

Bericht door Mark »

Thanks Dirk. Ga dat eens proberen.
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Koop van die rubber knielappen om op de tank te zetten bij je BMW dealer,Heb ook zwarte GS en de mijne zijn besteld,staat helemaal niet lelijk op de GS!!!
Ook zijn er alternatieven te koop bij http://www.boxerbox.de dat is een transparante folie ter hoogte van de plaats waar Uw knieen tegen de tank schuren!
Maar die worden op de duur ook mat,had zo iets soortgelijk op m'n K1100RS kleven en na een tijdje waren die ook mat,natuurlijk daaronder niet,maar daarom vindt ik die rubber flaps nog het beste!!
Frank :-)
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Opletten met dat polieren! Mat worden van lak wil zeggen dat je door de laag heen zit. Je kan polieren maar...dat is in feite weer wat materiaal weghalen. En als je niet op let beland je op de grondlaag.
Mark
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 okt 2004, 08:22

Bericht door Mark »

Heb ook zwarte GS en de mijne zijn besteld
Hey Frank,

Ik zie dat je van Bornem bent. Woon zelf ook in Klein Brabant. Mag ik eens komen kijken als je de lappen erop hebt zitten?
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Mark schreef:
Heb ook zwarte GS en de mijne zijn besteld
Hey Frank,

Ik zie dat je van Bornem bent. Woon zelf ook in Klein Brabant. Mag ik eens komen kijken als je de lappen erop hebt zitten?
Altijd welkom!!
Frank :-)
Mark
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 okt 2004, 08:22

Bericht door Mark »

Altijd welkom
Ok thanks. Geef maar een seintje per pm als het zover is dan spring ik eens binnen.
Plaats reactie