Waar blijven de F-rijders ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

KGTer
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jan 2006, 11:07
Locatie: Vlaams Brabant

Bericht door KGTer »

sman schreef:vrouwke rijdt wel GS maar zit niet achter PC,
ik leen hare GS wel ne keer als ik dagdienst heb, véél handiger om te filtreren dan mijne GT.
lijkt dan wel een fiets en ik moet mij dan inhouden om niet "onnozel" te doen
voor dagelijks woon-werk is de GT ne zalige moto
Hey sman,
is dat dan de ideale kombinatie - mijn vrouwke heeft ook een verlaagde F650 met laag zadel - ideaal voor de iets kleinere onder ons!
en ik heb ook een GT! goede keuze sman!
By the way ik heb op den F ook een dakkar zadel gekocht - is lekker hoog en dan voel ik me niet meer als een kikker op die F650 - die motor is inderdaad wendbaarder als een hollandse fiets - en ik moet opletten om niet te veel onnozel te doen - als ik een beetje te ethousiast door een rond punt scheur raak ik wel grond met de centrale voetsteun - doordat hij verlaagd is zeker - dat is dan wel telkens schrikken :o
Ook hebben we een draadloze intercom tussen de bikes - voor te toerenis dat veel leuker voor haar - zij bepaald het tempo (en ik kan zagen in de radio .... ) en ik moet niet telkens in de spiegel kijken of alles goed gaat ...
waar blijft dat goed weer!
K100 --> R1150RT--> K1200GT - 09/2005 YES!
Stelo
Berichten: 379
Lid geworden op: 23 mar 2005, 23:16
Woonplaats: 8930
Locatie: Rekkem

Bericht door Stelo »

Hoi,

Sinds een poosje ben ik aan het lonken naar een F650GS.
Mijn vrouwke durfde niet rijden met mijn K75RT, gezien hij wat te zwaar of te groot in bediening was voor haar. Ze leerde immers rijden op een Kawa ER5.
Nu is deze week mijn K75RT verkocht, en denk ik om in de komende eens te gaan zien naar goeie okkazie.
En om eerlijk te zijn, alhoewel ik dolgraag met mijn R1150RT rijd, sta ik al te popelen om te spelen met die 650GS.

Je hoort nog wel van ons....

Groetjes,

Stelo
R1200RT
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

even wachten tot de nieuwe 800's worden geleverd en er zullen weer veel nieuwe bijzijn :wink:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Stelo
Berichten: 379
Lid geworden op: 23 mar 2005, 23:16
Woonplaats: 8930
Locatie: Rekkem

Bericht door Stelo »

Hoi Xavier,

'k Denk niet dat ik lang zal wachten.
Een vriend wou ook wachten om zijn 1150Rt te kopen, maar kocht toch een goei okkazie vorig jaar. Blijkt dat de prijzen in een jaar tijd nog niet gedaald zijn! We hadden nochtans gedacht dat dit wel het geval zou zijn met het uibrengen van de nieuwe 1200 Rt.

Momenteel weet ik een mooie witte 650GS staan van 2000, met 28000 km op de teller. Hij staat proper, recente banden, alles ziet er goed uit.
Een kennis van mij werkt in de atelier bij die zaak, en zegt dat die moto in goeie staat is.
Ze vragen 4100 euro, en ik denk dat dit een goeie prijs is.
Als ik rondkijk op internet, is het gewoonlijk zowat 1000 euro meer voor een gelijkaardige leeftijd of kilometerstand.

Zaterdag ga ik eens kijken.

Greetz,

Stelo
R1200RT
motorprinsesje

Re: Waar blijven de F-rijders ?

Bericht door motorprinsesje »

Tjaffel schreef:Als ik zo het forum bekijk is het F Forum zeer onder de maat. Zijn er geen F rijders die dingen willen delen of iet willen weten. 3 postjes zijn niet echt veel als ik naar de andere fora kijk.

We hebben toch geen minderwaardigheids complex :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
helaba, kan dat je van omstreken van Oudenaarde ben?

Ik denk je motor al gezien te hebben op de grote markt in oudenaarde

btw ik rij ook met F650...

groetjes
Davve
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2006, 18:41
Locatie: St G Rode

Bericht door Davve »

Dag mannen. Ook ik ben in blijde verwachting van een F650GS. Op het einde van de maand is hij er, maar ik moet wel eerst nog 6 uren rijles volgen vooraleer ik met een voorlopig rijbewijs mag rondtoeren. (ik heb nochtans naar die chips gezocht waar ze rijbewijzen bij gaven, maar ik heb ze nog niet gevonden in delhaize)
F 650 GS februari 2006
Dirk 9700
Berichten: 688
Lid geworden op: 23 mei 2005, 18:43
Woonplaats: Oudenaarde
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Dirk 9700 »

Davve schreef:Ook ik ben in blijde verwachting van een F650GS. Op het einde van de maand is hij er
Davve,

Proficiat met je aankoop van je beemer en véél veilige kilometers toegewenst :wink:
Davve schreef:ik heb nochtans naar die chips gezocht waar ze rijbewijzen bij gaven, maar ik heb ze nog niet gevonden in delhaize
Dat zit er niet meer in .... er hebben zich een paar gasten in verslikt... :lol:


Groeten,
Dirk
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid :wink:
PeterSneyers
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 feb 2006, 13:11
Locatie: Beringen
Contacteer:

650 Dakar

Bericht door PeterSneyers »

Heb vorige week vrijdag mijn nieuwe Dakar gehaald in de garage. Heb de Varadero te koop gezet en ben heel tevreden dat ik eindelijk terug een lichte, handelbare moto heb. En nu naar het Atlasgebergte.
TheBigWheel
Life is an adventure
Dirk 9700
Berichten: 688
Lid geworden op: 23 mei 2005, 18:43
Woonplaats: Oudenaarde
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Dirk 9700 »

PeterSneyers,

Proficiat met je nieuwe beemer en véél veilige kilometers toegewenst 8)

Groeten,
Dirk
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid :wink:
everels
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2006, 20:00
Locatie: Bornem

Bericht door everels »

Hoi
Ik ben nieuw op dit forum en wil jullie laten weten dat ik in blijde verwachting ben van een F650GS.
Nog 3 weken en de pret kan beginnen. :lol:
Groetjes aan alle BMW rijders :wink:
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

everels schreef:Hoi
Ik ben nieuw op dit forum en wil jullie laten weten dat ik in blijde verwachting ben van een F650GS.
Nog 3 weken en de pret kan beginnen. :lol:
Groetjes aan alle BMW rijders :wink:
proficiat en welkom.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
He, everels,
Proficiat met je toekomstige beemer 8)
Ik heb in het verleden ook een 2tal jaartjes met een F650GS rondgereden :D
Welke kleur heb je gekozen en eventueel opties :?:
Is dit je eerste moto of heropstapper :?:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Welkom! Het aftellen kan beginnen, intussen kan je hier wat naar het geleuter kijken :wink: Vergeet geen fotooke te posten als 't zover is!
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

nog even en ik kan mijn impressie posten van de Scarver 8)
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
n m
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jan 2005, 23:20
Locatie: OOST-VLAANDEREN

Bericht door n m »

Xavier schreef:nog even en ik kan mijn impressie posten van de Scarver 8)
Ga je de RT vervangen door scarver of is het gewoon bijkomend speeltje :lol:

Ikzelf ben ook beetje aan het rondkijken, maar dan als opstapper, ik denk ook aan f650gs, scarver (voordeel van riem) of een honda transalp of iets dergelijks. Veel scarvers zijn er in België echter niet voorhanden :( Heb je een particulier gekocht, bij dealer? Welke specificaties? Het is maar om een idee te krijgen qua prijs :wink: Toch veel plezier met ht nieuwe speeltje
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

wees gerust: het is slechts een vervangmoto...mijn RT doe ik nooit weg voor een Scarver...

Maar effe serieus: waarvoor wil je je motor gaan gebruiken?
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
n m
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jan 2005, 23:20
Locatie: OOST-VLAANDEREN

Bericht door n m »

Het is voor mij een opstapper, ik ben nog een leek. Vroeger wel in weide, kouters en in lossen met crosmoto gereden, ooit voorlopig rijbewijs gehad, maar dan geen moto gekocht, examen niet gedaan en dus mag ik nu opnieuw beginnen. :oops: theorie is al gedaan, ik ben nu aan het wachten op de aankomst van mijn opleidingscheques voor de praktijk en dan begint de zoektocht :D

Met deze motor zou ik zo'n 1 à 2 jaar rijden, daarna zou'k graag overstappen op boxer, omwille van het geluid :D . Het moet dus iets zijn waar ik mijn examen mee kan afleggen en waar ik niet teveel waarde op verlies op dit jaar. Of direct roadster aanschaffen, ik dacht dar er al forumleden zijn die dat gedaan hebben. PFF beslissingen, ik ben er nog niet uit :? Suggesties zijn altijd welkom.

Ik volg dit forum al een tijdje en al veel van opgestoken :wink:
Kexke
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 jan 2006, 14:56
Woonplaats: 1410
Locatie: Brabant

Bericht door Kexke »

Hoi n m,

De F650 was voor mij ook een opstapper, 8 jaar geleden of zo. Uitstekende keus. Heb hem toen laten verlagen, en na een jaartje, toen ik hem een beetje meester was, opnieuw laten verhogen.
Overgestapt op 1150RT om meer kms te doen op autoweg, met meer schwung en meer bescherming.
Geen van beide te betreuren.
Kexke - F650 Strada > R1150RT > R1200GS
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Drempel van de Scarver ligt echt laag, je zal er veel kunnen mee leren..in het bijzonder maneuvers. Denk echter dat hetzelfde geldt voor de 650GS. Als je zekerder bent van jezelf (en niet erg klein van gestalte!) en vaker kunt oefenen/rijden zou een roadster ook geen slechte keus zijn.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

n m You've got PB.

Stoffel ;)
Afbeelding
june71
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 jul 2005, 19:24
Contacteer:

Bericht door june71 »

n m schreef:Het moet dus iets zijn waar ik mijn examen mee kan afleggen en waar ik niet teveel waarde op verlies op dit jaar. Of direct roadster aanschaffen, ik dacht dar er al forumleden zijn die dat gedaan hebben.
Beste n m,
Ik heb mij half aug. vorig jaar een R850R gekocht en heb een paar weken geleden mijn rijbewijs gehaald met een F650GS (omdat de mijne zijnen draaicirkel niet klein genoeg was voor de manoeuvers), maar ik ben zééééér blij een R850R te hebben en gene F650, want dat verschil is toch huizengroot .... ik vind een F650 niet geschikt voor veel en lange ritten, maar ja, ieder zijn mening daarover ...

Groetjes ... en maak de juiste keuze!
BMW Motor Club Vlaanderen lid

Leven = genieten van de rit en niet aan het eindpunt denken ....
everels
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2006, 20:00
Locatie: Bornem

Bericht door everels »

Pvde schreef:Yep,
He, everels,
Proficiat met je toekomstige beemer 8)
Ik heb in het verleden ook een 2tal jaartjes met een F650GS rondgereden :D
Welke kleur heb je gekozen en eventueel opties :?:
Is dit je eerste moto of heropstapper :?:
Houdoe
IK heb een titaanzilver metallic gekozen, het is mijn eerste moto heb wel ervaring met 125 kawasaki bn
Als opties heb ik de verlaagde ophanging genomen, vermits ik niet al te groot ben :oops: met comfortpack (alarm, knipperlichten en verwarmde handgrepen.
:wink: Heb nu pas gereageerd vermits men pc moest geherinstalleerd worden :wink: gxs
yep yep khem hem
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
everels
Nog 1,5 week :?: :D
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Bericht door Zeppe »

Hallo,

Een F650Gs is een zeer leuke fiets en heeft mij al vele aangename km'kes motoplezier gegeven. Wat het extra leuk maakt : dat verbruikt zo goed als niets.
Normaal is het, zoals blijkbaar bij meerdere hier op het forum, de fiets van ons madame. Maar ik kan het toch niet laten hem af en toe aan te slaan, wat het beste bewijs is dat hij gewoon goed is.
En mijn madame, die is ook heel tevreden.
Ik denk dat 650'ers gewoon minder praten maar meer rijden

Ave
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
everels
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2006, 20:00
Locatie: Bornem

eindelijk heb ik hem in mijn bezit

Bericht door everels »

Pvde schreef:Yep,
everels
Nog 1,5 week :?: :D
Houdoe
:lol:

yes yes yes eindelijk heb ik hem in mijn bezit, heb wel nog maar een klein tourtje kunnen maken wegens tijdsgebrek maar het deed mij enorm veel plezier. Ik kijk al uit naar de volgdend trip. :P
yep yep khem hem
Plaats reactie