28/10/2007 - Herfstrit Hartrijders Moerzeke

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

28/10/2007 - Herfstrit Hartrijders Moerzeke

Bericht door GSrijder »

Wie rijdt er dit jaar de volgens "de Hartrijders" mooiste rit van de laatste jaren mee?

Wij zullen om 9u te Moerzeke vertrekken, wel met een houten kop vermits ik zaterdag aan de feest zit.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
rudi g
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 dec 2006, 20:01
Locatie: sint-niklaas

Bericht door rudi g »

Ik ga ze rijden !!

Als het menselijk weer is !!!

Grtz Rudi
R1150GS "mandarin"
Schotland 2006
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

Na tien opeenvolgende deelnames heb ik - denk ik toch - onder alle mogelijke omstandigheden alle mogelijke variaties op deze 185 km lange rit gereden. Heb dus de voorbije jaren al ruim mijn steentje bijgedragen aan het goeie doel, en denk bijgevolg dat ik deze editie aan mij ga laten voorbijgaan. En volgend jaar ? Dat zien we dan wel weer...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Bericht door jakke »

rudi g schreef:Ik ga ze rijden !!

Als het menselijk weer is !!!

Grtz Rudi

Zullen wij er zeker bij zijn !!


En hopelijk zonder boete deze keer. :-?
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

ze moesten iedereen een boete geven
wegens bende vorming :lol: :lol: :lol:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

IRON GONZO schreef:ze moesten iedereen een boete geven
wegens bende vorming :lol: :lol: :lol:
Yep,
:roll: :roll: :roll: Hopelijk krijgen de deelnemers van de zeeuw geen boete als ze door een met paaltjes afgebakend wegje inrijden :roll: :roll: :roll:
:lol:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Hier staat alle info over de rit en dat ziet er mooi uit. Leg wel nen dikke mousse in uw broek, want de kasseistukken krijg je er gratis bij. Dat maakt ook dat als het regent, nat worden deze keer het minste van uw problemen zal zijn :roll:

Vermits er hier blijkbaar enkele mensen veel ervaring hebben met dit gebeuren, deze vraag: Is dat daar een beetje te doen, want daar komt een pak volk op af (altijd ± 5.000 deelnemers :shock: ).
Kan niet aannemen dat dat nog plezant is :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Bericht door Frank K »

BiemeRT schreef:
Vermits er hier blijkbaar enkele mensen veel ervaring hebben met dit gebeuren, deze vraag: Is dat daar een beetje te doen, want daar komt een pak volk op af (altijd ± 5.000 deelnemers ).
Kan niet aannemen dat dat nog plezant is
Als je een dagje leuk wilt gaan rijden..... wegblijven in Moerzeke.
Ben een paar jaar achter elkaar geweest en heb maar één jaar echte fun beleefd, maar toen was het geen weer om een hond buiten te zetten en waren er heel weinig deelnemers. Vorig jaar niet geweest, jaar ervoor verschillende ongevallen gezien wegens het egoïstische rijgedrag van sommigen...

Als je de goede zaak wilt steunen, en dat is eigenlijk de bedoeling van de herfstrit, kan je beter wat geld overmaken op het rekeningnummer en naar de andere kant van het land rijden.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
CAT
Berichten: 174
Lid geworden op: 18 jul 2006, 13:07
Locatie: Waasland

Bericht door CAT »

Me be there like always 8-)
Epica rocks my world
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

Pvde schreef:
IRON GONZO schreef:ze moesten iedereen een boete geven
wegens bende vorming :lol: :lol: :lol:
Yep,
:roll: :roll: :roll: Hopelijk krijgen de deelnemers van de zeeuw geen boete als ze door een met paaltjes afgebakend wegje inrijden :roll: :roll: :roll:
:lol:
Houdoe
eu je verward mijn rit met die van J-P :-?
je moet niet door paaltjes heen
en de plaats waar ze een verbodsborje hadden geplaats is nu een plakaatje bijgekomen dat je wel door mag tot aan het rond punt :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Dré GS
Berichten: 180
Lid geworden op: 07 apr 2007, 15:35
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Dré GS »

Ik ben zeker van de partij, ik zal voor de zevende maal deelnemen. :wink:
Tot in den draai,enne..... je " houdt" hem best recht.
Dré GS
Lid BMW MC Vlaanderen
K1200GT-R1200GS
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Bericht door jakke »

Frank K schreef:BiemeRT schreef:
Vermits er hier blijkbaar enkele mensen veel ervaring hebben met dit gebeuren, deze vraag: Is dat daar een beetje te doen, want daar komt een pak volk op af (altijd ± 5.000 deelnemers ).
Kan niet aannemen dat dat nog plezant is
Als je een dagje leuk wilt gaan rijden..... wegblijven in Moerzeke.
Ben een paar jaar achter elkaar geweest en heb maar één jaar echte fun beleefd, maar toen was het geen weer om een hond buiten te zetten en waren er heel weinig deelnemers. Vorig jaar niet geweest, jaar ervoor verschillende ongevallen gezien wegens het egoïstische rijgedrag van sommigen...

Als je de goede zaak wilt steunen, en dat is eigenlijk de bedoeling van de herfstrit, kan je beter wat geld overmaken op het rekeningnummer en naar de andere kant van het land rijden.
Als het weer het toelaat, zal ik voor de derde keer deelnemen. :wink:
Er is daar idd veel volk op de baan, en gekken heb je er altijd tussen zitten. Ik heb al twee keer een goede ervaring gehad met de herfstrit (gelukkig maar).
We rijden steeds maar met twee motoren,omdat het anders te moeilijk is om bij elkaar te blijven met een grote groep.
Over het algemeen kan ik dus geen slecht woord zeggen over deze rit.
En zolang ik deze goede ervaring heb, zal ik de rit meerijden. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
ErikD
Berichten: 172
Lid geworden op: 06 aug 2006, 20:55
Locatie: VL. Brabant

Bericht door ErikD »

Ik doe mee mits goe weer. Vorig jaar was ik ook van de partij met de F650 (zie onder), dit jaar met de GS.

BTW: WAI500, that's me.

Afbeelding

ErikD.
BMW 1150GS zwart - 2002
Husqvarna WR 250 - 1988
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Met een grote groep is het inderdaad moeilijk om samen te blijven, wij reden altijd met een 12 tal moto's maar daar zijn we van afgestapt.

Nu nog met 4.

Is het leuk: ik rijd ook liever een dagje in de Ardennen maare, de sfeer, het gevoel van samenhorigheid maken deze rit speciaal. Het is voor ons natuurljk ook een thuismatchke.
Het is machtig om met duizenden op de baan te zijn.

Ja er zitten gekken tussen, overal toch, ook in het gewone verkeer.

Laatste kontrolepost: Rafs motorshop ( ff kwijlen bij GSA dan), vroeger Dholda ( Honda dealer ) maar die is niet meer te Moerzeke.

De rit is soms technisch iets moeilijker wegens beslijkte paadjes enz. Iets voor Gs'sers dus
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Tommeke
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 apr 2006, 22:09
Locatie: Kluisbergen

Bericht door Tommeke »

Mij zal je daar toch ook niet zien. Veel te veel volk naar mijn goesting. Ik kan er niet aan doen, maar door sommigen hun rijgedrag (ik weet wel, niet iedereen is zo) voel ik mij op de duur gewoon zelf nen hoeligan als ik aan zo'n ritten meedoe.
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
wuiten
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 okt 2006, 02:53
Locatie: achter de stoof

Bericht door wuiten »

Ik zal er ook bij zijn zoals elk jaar. De route ziet er veelbelovend uit. Vorig jaar vond ik de route weinig verrassingen hebben. Als je niet teveel tussen het volk wil rijden moet je op tijd opstaan hé 8-)
Op de reis van het leven telt niet het doel maar wel de weg er naar toe. GS 1200
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Niemand geweest of nog geen feedback geschreven... ?

Ik zag ze passeren in mijn straat (aan Saksenboom), achter mijn huis (Saksenboomstraat / toekomststraat) , aan het werk in Merelbeke (Schaperstraat / Poelstraat / Wafelstraat), bij mijn ouders in Melle (station), en als ik naar Brasschaat reed zowat links/rechts van de E17... (omgeving Zele, Lokeren, Laarne, Kalken...)

Feedback die ik kreeg was dat er verscheidene ongevallen waren, (oa iemand op een tractor gereden :shock: ) opnieuw meerdere gekken met super-motards, gravel stroken, kasseien,...

Blijkt dat sommigen er een sport van maken het ding op TIJD te gaan rijden :roll: Waar ben je mee bezig :bsquest:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

ik ben blij dat ik niet geweest ben
zelfde verhaal gehoord
:cry:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door VFooR »

Idd...

Er rijden daar traditiegetrouw (helaas :cry: ) een hoop gekken rond. Inhalen in blinde bochten aan hoge snelheid, quads die op de millimeter passeerden,... Zelfs een GS1200 die met een hoopje racers meereed en halsbrekende toeren uithaalde (elke recht stuk een wheelie).

Het raject was wel mooi en menig rijders hield zich ook beschaafd.

En ja....ik passeerde net na het ongeval met die racer tegen een tractor. Zal ook van te stilletjes te rijden geweest zijn... De bike zag er niet goed uit.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Hans
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:01
Locatie: het Brusselse

Bericht door Hans »

JüRgen schreef:Niemand geweest of nog geen feedback geschreven... ?
Ik heb ze gereden, samen met enkele andere vroege vogels : vertrokken om 8u in Moerzeke.
Het voordeel van een vroeg vertrek is dat je de "meute" achter je laat, en je rustig kan genieten van het mooie parcours. En mooi was het inderdaad ! De Vlaamse Ardennen is en blijft een schitterende streek.

Wat ook leuk is, is dat je op zo'n Herfstrit geen GPS of roadbook hoeft in 't oog te houden : voor je kijken en enkel de pijltjes volgen. En die bewegwijzering was perfect.

Van drukte hebben we weinig gemerkt : slechts eenmaal voorbijgestoken door 2 racers. Rustig ritje dus :grin: . 's Middags waren we terug thuis.

Je kan je natuurlijk wel de vraag stellen of het verantwoord is juist in dié streek een rit voor duizenden motoren te plannen... Zelfs in de vroege uurtjes zijn we verschillende wandelaars, ruiters, fietsers,... gepasseerd die toen nog vriendelijk bleven, maar geen idee hadden wat er hun de rest van de dag te wachten stond.

mvg
Hans
Afbeelding
Hubert NYS
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 sep 2004, 09:15
Locatie: Evergem

Bericht door Hubert NYS »

Ik heb gisteren de herfstrit gereden. Het was al dertig jaar geleden dat ik nog aan een motorrit had deelgenomen...en ondertussen is er dus al veel veranderd. Sommigen "racen" de hele tocht alsof er ergens een zwart-wit geblokte vlag zal wapperen... Anderen denken dat ze met hun quads op een gesloten circuit zitten... Maar het merendeel van de deelnemers houdt het toch bij het plezier van motorrijden.
Het samenhorigheidsgevoel is niet veranderd. En als je dan af en toe een R75/6 passeert of een CB 750 Four of een Z 900 en een NORTON Commando... dan voel je je dertig jaar jonger, en dan weet je: noste jaar kom ik terug.

Groetjes Nasjke
2002 R850R Zilver.
CAT
Berichten: 174
Lid geworden op: 18 jul 2006, 13:07
Locatie: Waasland

Bericht door CAT »

:grin: Zoals bijna alle vorige jaren ook gisteren gereden. Prachtige route. Ook dichtbij kan het Belgenlandje nog mooi zijn. Had het vandaag geweest met die regen, dan had het pas fun geweest. Idioten heb je inderdaad overal. Heb in tegenstelling met andere jaren zo maar 2 groepjes tegengekomen waaronder de GS groep. Ook een splinternieuwe B king met Z plaat voorbij zien "knallen" om hem later tegen de stenen te zien liggen. En ja in Dendermonde stond een flitswagen, zoals we al verwacht hadden. Volgend jaar zeker opnieuw. :wink:
Epica rocks my world
S.
Berichten: 148
Lid geworden op: 04 aug 2005, 17:34
Woonplaats: Waasmunster
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door S. »

Was er niet bij dit jaar wegens omstandigheden. Heeft iemand de route?
Alain GS
Berichten: 422
Lid geworden op: 05 jun 2005, 00:58
Locatie: Gent Statie (<GS !)

Massagevoel

Bericht door Alain GS »

Ik heb op aandringen van ne maat van mij de Herfstrit een stukske meegereden, maar ik had mij nog geen half uur tussen de meute gewurmd, of ik stuitte op het ongeval waarbij een man met een Honda R 600 RR of Fire Blade (kon het niet zo goed zien vanwege de situatie en afscherming) in aanvaring was gekomen met een tractor met aanhangwagen. De kerel bewoog nog op de draagberrie (goed teken ?), maar de bike was tot schroot herleid.
Ik vind de Herfstrit een soort processie van Echternach, en volgend jaar moet mijne maat die gisteren met zijn side-car op weg was, niet meer komen aandringen om zelfs ook nog maar een stukske te rijden. Ik zal niet meer mee doen, ook niet met mijn K 75 waarmee ik gisteren op pad was. Zelf vind ik dit geen aangename manier van motorrijden. Alleen diegenen die het doen voor het massagevoel komen aan hun trekken op deze toch al bij al wel mooi uitgestippelde rit, dat wel.
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... :))
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Massagevoel

Bericht door jakke »

Ikzelf moet toegeven dat ik een betere rit had dan vorig jaar ! Die echte crossers, met hun overdreven lawaai en die zich idioot gedragen, ben ik niet echt tegengekomen dit jaar. We hebben veel momenten, redelijk vrij en rustig kunnen rijden. Vond het dit jaar in ieder geval rustiger dan voorgaande jaren. Ik ben wel redelijk wat onzekere rijders tegengekomen in de korte bochtjes en op de smalle weggetjes.
Hoe raar het ook klinkt, maar ik heb enkel één kerel met een olielek aan zijn Yamaha naast de kant zien staan.
Alé, dit was ook de indruk van mijne kameraad die al voor de zesde keer meereed. Ook ander mensen die ik ken, en die al heel wat jaren meerijden, hadden dezelfde indruk.
Na de ronde van Vlaanderen al vier keer met de fiets te hebben gereden, was het toch wat gemakkelijker met de moto. 8-)
We zijn om kwart voor tien vertrokken ! Aan de latere kant dus, en we zijn twee keer van de route afgereden om eens te drinken en te eten. Toch waren we om 17u30 in de sporthal. Net op tijd voor de striptease. :-P :-P
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Plaats reactie