K100RS - Temperatuurprobleem

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Bandit K 100 RS
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2005, 19:00
Locatie: Brugge

K100RS - Temperatuurprobleem

Bericht door Bandit K 100 RS »

Beste


Zaterdagmiddag op toer op de autostrade van Brugge naar Gent bij een temperatuur van ongeveer 5 graden en een snelheid van 130 met duo. Toen zag ik mijn temperatuurmeter tegen rood staan. Gestop aan de afrit en daar merkte ik dat ook de ventilator het niet deed. :shock:
Moto laten depanneren door mijn neef en thuisgekomen goed laten afkoelen en enkele malen (3x) gestest.
Alles blijkt terug normaal te werken en ventilator draait gezwint mee? :shock:
Wat kan hiervan de oorzaak zijn en zijn er dingen die ik eventueel moet laten vervangen. :o
Zijn er mensen die hier ook ervaring mee gehad hebben??
Mijn moto is een K 100 RS 16 klepper bouwjaar 91.

Alvast bedankt.

Groetjes Rob
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

bij rijden aan 130 en deze buitentemperatuur heb je helemaal geen ventilator nodig, hij moet al een tijdje stilstaan en draaien alvorens ie tussenkomt, ik vermoed dat je thermostaat even bleef hangen...
als ik jou was effe de thermostaat eruit in een pannetje en 't water effe laten koken, hij moet dan opengaan (bij welke temperatuur is dan nog niet zo belangrijk 't is een kwestie dat ie nog open gaat, wil je je die shit besparen stop erdan gelijk een nieuwe in, kostprijs misschien 15 € en vervang je koelvloeistof, ben je gelijk zeker dat die ok is... (vulstop nazien)
't is een jobke van niks en 't wijst zichzelf uit... om de vloeistof af te tappen trek je best de slang onder aan 't blok van de pomp af... de thermostaat zit rechts aan de radiator...
Plaats reactie