Garmin in US

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
E.
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:28

Garmin in US

Bericht door E. »

Garmin Quest.
Als ik in Amerika een Garmin koop kan ik deze zonder problemen hier in Europa gebruiken? Welke zijn de voor- en nadelen van zo’n aankoop?
Alvast bedankt voor de reacties
dirk bruijns
Berichten: 432
Lid geworden op: 02 feb 2005, 07:53
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Een Amerikaanse Garmin bevat de Amerikaanse BASIS mappen die in het geheugen gebrand zijn, en daar kun je hier in Europa niets mee aanvangen, noch Europese kaarten opzetten of vervangen.
Eelco
Berichten: 168
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:21
Woonplaats: Bessemer
Locatie: Limburg

Bericht door Eelco »

dirk het gelijk
na te slaan onder <Diversen> --> <GPS importeren>
groeten
Eelco o.a. K75/2 Garmin SP 2820 met LTU. Op de computer MapSource 6.12.4 en OnRouteMotorkaart 2.10
AdventureQ
Berichten: 202
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:58

Bericht door AdventureQ »

voor de basiskaart : OK, die blijft amerikaans. So what?


voor de detailkaarten: zever. die software is ook apart te koop. (wel veel te duur, maar dat geldt net zo goed voor europese toestellen)


ik zou ze geen eten willen geven, die met een amerikaans garmin GPS toestel in europa rondrijden, zonder enig probleem.

nogal wiedes dat europese verkopers dit afraden op hun sites...

of het voor een quest de moeite waard is, is een andere vraag.
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
Patrick V
Berichten: 519
Lid geworden op: 07 okt 2004, 13:11
Locatie: Hageland

Bericht door Patrick V »

E.
Deze topic werd in het oude forum reeds behandeld. Ik zou de vorige commentaren toch eens nalezen. Daar staat klaar en duidelijk in waarom je best geen US-systeem in Europa gebruikt. De informatie komt van (wanhopige) mensen die de problemen zelf ondervonden hebben.
Veel leesgenot.
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Plaats reactie