Corsica

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
b@RT
Berichten: 226
Lid geworden op: 01 okt 2004, 20:23
Locatie: Zuid-Westvlaanderen
Contacteer:

Corsica

Bericht door b@RT »

Met mijn vrouwke, RT & tentje naar Corsica getrokken deze zomer. Formidabel mooi eiland waarvan wij nog altijd aan het afkicken zijn. Hierbij enkele sfeerfoto's voor mijn vrienden motards :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het volledige reisverslag komt op onze website, maar is nu nog niet helemaal af.

Groeten
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
rikkie
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2005, 12:36
Locatie: Hove

Corsica reis

Bericht door rikkie »

Wanneer zijn jullie geweest? en ben sterk benieuwd in jouw reisverhaal
Mijn vrouwtje wil veel zon zien en ik natuurlijk toeren, is dit beiden te combineren?
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Bericht door bmwfreakske »

prachtig,staat op ons programma voor september 8)
Andalousie 09/2018
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door J-P »

Mooie fotos :!:
Mijn vrouw en ik gaan in mei/juni met onze GSen naar Corsica. We zullen je site met aandacht volgen :!:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
b@RT
Berichten: 226
Lid geworden op: 01 okt 2004, 20:23
Locatie: Zuid-Westvlaanderen
Contacteer:

Bericht door b@RT »

Sorry mannen dat ik wat laat antwoord, zat efkens niet op te letten :)
Wij zijn geweest in in het begin van juli. Was daar absoluut niet te druk en temperaturen rond de 24 graden mèt zeebries. Mijn reisverslag is voor 2/3 af en kan je, samen met enkele andere reisverhalen, bekijken op onderstaande URL of anders hier nog es : http://users.pandora.be/url/

Corsica is volgens mij echt wel een aanrader. De hardrijders onder jullie zou ik het niet aanraden wegens te gevaarlijk. Maar qua scenery is het toch wel van het mooiste dat ik al gedaan heb... Die baantjes door het maquis ! Het ruikt er naar wilde curry, myrthe, thijm, ware het niet zo gevaarlijk je zou tijdens het rijden bijna de ogen sluiten om te genieten :D
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
rikkie
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2005, 12:36
Locatie: Hove

Bericht door rikkie »

Ziet er goed uit, is het ook mogelijk het eiland te verkennen vanuit een centrale plaats (ik denk aan de oostkust), wij zij nml hotelgasten en naar reservering toe is het eenvoudiger één of twee hotels te boeken voor x-aantal dagen. Geeft de mogelijkheid van ook eens niets te doen en te zonnen. :)
bmwmcvl
Site Admin
Site Admin
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 sep 2004, 21:48
Contacteer:

Bericht door bmwmcvl »

Corsica is zeker een aanrader. Wij zijn er ook eens geweest na verschillende verhalen gehoord te hebben hoe mooi en leuk het er is. Wij zijn er twee weken gebleven . We hadden twee hotels geboekt, eentje wat noordelijker in Calvi en eentje in Ajaccio (handig voor de ferry terug te nemen). Niet te duur en qua ligging geeft dit de mogelijkheid om het land goed te bezoeken.

De heenreis was wel wat moeilijk verlopen. De (toen) nieuwste snelle ferry vanuit Nice was net in gebruik en ging ons een zeereis bezorgen van 4 uur. Maar het bleek dat het stormde op de zee en de gewone ferry werd gebruikt. We zijn ruim 12 uur later pas toegekomen en normaal moesten we in Bastia aankomen en was ons eerste hotel in Calvi geboekt. Door de storm was Bastia gesloten en werden we in Ajaccio gedropt, 12u 's nachts. Dus met de moto tot 4u in de ochtend door Corsica gereden naar 't hotel. Buiten deze nachtelijke uitstap was de reis een succes.
Plaats reactie