Beste F-rijders,
Ik ben vandaag mijn eerste moto gaan halen, een occasie F650 van 98 in mooie staat. Het was wel echte vuurdoop omdat ik de weg moest afleggen Lommel-Gent (150 km)...
Ondanks alle mogelijke weertypen (zon, wind, regen, hagel...) en wegen (autosnelweg, binnenwegen, stad (Antwerpen) en koude temperatuur 6° ben ik veilig en wel thuis gekomen.
Ik begin was ik wel een beetje gespannen, zeker op de autosnelweg wanneer je die grote camoins inhaalt (ai, ai, ai).
Maar uiteindelijk ondervond ik dat de moto automatisch zelf zijn balans zoekt en vindt.
Fantastisch was het binnenrijden van Antwerpen met al die stilstaande files (ben door de binnenstad gereden)!
Gewoon zachtjes slalomen tussen de auto's à 10 km/uur, dat gaf een kick !
En de auto's maken plaats voor motorijders... dat had ik niet verwacht.
Heb niet boven de 110 km/uur gereden, omdat ik dan veel lawaai in mijn helm had. Ik denk dat het komt door het verhoogd schermpje dat de vorige eigenaar onlangs geplaatst heeft.
De turbulentie's van dat schermpje komt dan recht op je helm.
Zal eens dat schermpje wegnemen en horen wat er gebeurd.
Ik ben voorlopig zeer tevreden met de moto!
Eugene
Newbee F650
Moderator: GVN
Image23,
Proficiat met uw nieuwste aanwinst. Een "schoontje"
Wat je zelf al snel hebt kunnen vaststellen, dit is niet de moto om autosnelwegen af te schuimen.
Zijn natuurlijke habitat is meer de stads- en secundaire wegen, en stoffige of slijkerige paden. Daar heb je pas "fun" met deze moto.
Een zeer fijn smijt en gooi ding.
Een fiets die de jonge deugniet in je terug doet ontwaken.
Pas maar op....
Heel veel "veilige" kilometers, en tot ....
Proficiat met uw nieuwste aanwinst. Een "schoontje"
Wat je zelf al snel hebt kunnen vaststellen, dit is niet de moto om autosnelwegen af te schuimen.
Zijn natuurlijke habitat is meer de stads- en secundaire wegen, en stoffige of slijkerige paden. Daar heb je pas "fun" met deze moto.
Een zeer fijn smijt en gooi ding.
Een fiets die de jonge deugniet in je terug doet ontwaken.
Pas maar op....
Heel veel "veilige" kilometers, en tot ....
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
-
Iron Gonzo
proficiat met uw aanwinst
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Mijn vrouw heeft een ST.
Ik heb er ook al eens opgereden. Het is beter gooi en smijt fietsje dan de 1150 GS (en die bevalt al uitstekend).
Op het forum van BMW GS Club Nederland staat een topic van iemand die beschrijft hoe hij zelf zijn scherm kleiner heeft gemaakt.
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... ght=scherm
Ik heb er ook al eens opgereden. Het is beter gooi en smijt fietsje dan de 1150 GS (en die bevalt al uitstekend).
Op het forum van BMW GS Club Nederland staat een topic van iemand die beschrijft hoe hij zelf zijn scherm kleiner heeft gemaakt.
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... ght=scherm

[/img][/list][/list]