Motorkledij Rijtechnieken Aankooptips Wintertips Duotips

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
tweetyoost
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 jul 2007, 23:09
Locatie: Oostrozebeke

Motorkledij Rijtechnieken Aankooptips Wintertips Duotips

Bericht door tweetyoost »

Dit kwam ik zopas tegen:

http://www.goedmotorrijden.be/documents/23.html

Geen idee of de site jullie al bekend is, maar ik vind dat er zeer veel nuttige info op te vinden is!
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

De site is zelfs van een forumlid :!:
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

Meteen bij mijn favorieten geplaatst. Goed geschreven, redelijk neutraal en objectief, en dat door iemand van hier? Dat heeft ie dan toch goed verborgen, ik kan het nergens uit opmaken.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

JohanDB schreef:De site is zelfs van een forumlid :!:
Knappe kop, die zo'n toffe site maakt, boordevol goede informatie :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
UpJohn
Berichten: 966
Lid geworden op: 30 jun 2007, 23:43
Locatie: Ninove

Bericht door UpJohn »

Lay-out in orde, vlot lezen, overzichtelijk, enz .... knap gedaan :-)
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Harald schreef:
JohanDB schreef:De site is zelfs van een forumlid :!:
Knappe kop, die zo'n toffe site maakt, boordevol goede informatie :wink:
'k Zal hen eens ne voorzet geven, want hij weet precies nog niet dat hij "ontdenkt" is :lol:
naftje
Berichten: 436
Lid geworden op: 14 feb 2007, 09:31
Woonplaats: Spanje

Bericht door naftje »

Prachtige site gevuld met héél leerzame info voor de beginners :thumleft:
Maar zeker ook voor de ervaren motorrijders, al was het maar om het geheugen even op te frissen.
Mijn FELICITATIES voor de schrijver(s).
Greetz, J-P
Mc B
Berichten: 217
Lid geworden op: 24 okt 2006, 11:41
Contacteer:

Bericht door Mc B »

Doe ik vandaag mijn "boîte" open en wat zie ik daar staan? Een mailke van ene JohanDB met de melding "ontdenkt" ( :!: 8-) ) Ikke curieus vaneigens, efkes openen; tiens, linkje naar 't bmw-forum? :scratch: Ikke dubbel curieus om te weten wat ze ginder van mij ontdekt hebben.... Hebben ze ginder ook door dat ik zot loop van de nieuwe R800GS ? :bounce: Weten ze van mijn voorliefde voor "peiresossis mè frit"? :bsquest:

Neen, helemaal niet, nog veel zotter zelfs. Ze hebben m'n geesteskindje ontdekt. :cheers:
Mag ik jullie bij deze danken voor de toffe woorden? Pleaaaase?! Da's echt wel tof :thumleft: :thumright: :rendeer:

Zoals iemand mooi opgemerkt heeft, is de site gevuld met neutrale info. Neutraal in die zin dat er geen sponsors zijn die hun mening opgedrongen hebben. Neutraal ook in die zin dat het gegeven advies zoveel mogelijk ontdaan is van alle mogelijke mythes. Neutraal ook omdat elke mens nog steeds voor zichzelf moet beslissen wat hij ermee doet. Een verstandige lezer absorbeert het gegeven advies en trekt er dan zijn plan mee. 8-) En de onverstandige lezers (lees: onervaren motorrijders) onder ons die slaafs doen wat ik adviseer, tracht ik op het goede motorpad te krijgen, en ook te houden. :bigsmurf:

Nu ja, afin, eigenlijk tracht ik op de site gewoon die info te verzamelen die de motorboekskes veuls te weinig publiceren. :wink:

Alle advies voor extra artikels is trouwens van harte welkom hoor ! Merk je fouten op, vind je bepaalde fonts te onleesbaar, zie je inconsistenties : laat het me weten en ik maak er werk van.

Nogmaals dank van een vrij stil forumlid. :oops:
Leap and the net will appear
tweetyoost
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 jul 2007, 23:09
Locatie: Oostrozebeke

Bericht door tweetyoost »

Super :)! T'is echt een intressante site, heb mijn vriendin het duo artikel al laten lezen en mijn pa ga ik straks es de bochtentechniek aansmeren ;)

ik kwam erop doordat ik in google "bochtentechniek" typte de 5de link is de jouwe;)
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Erover lezen is goed, maar het praktisch aanleren is nog beter hé :wink:
Mc B
Berichten: 217
Lid geworden op: 24 okt 2006, 11:41
Contacteer:

Bericht door Mc B »

:bsstupid:
Leap and the net will appear
tweetyoost
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 jul 2007, 23:09
Locatie: Oostrozebeke

Bericht door tweetyoost »

JohanDB schreef:Erover lezen is goed, maar het praktisch aanleren is nog beter hé :wink:
das waar maar het moet met den theorie beginnen é;)
Koen...
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 mei 2007, 16:56
Locatie: Melsele
Contacteer:

Bericht door Koen... »

Mc B schreef:Doe ik vandaag mijn "boîte" open en wat zie ik daar staan? Een mailke van ene JohanDB met de melding "ontdenkt" ( :!: 8-) ) Ikke curieus vaneigens, efkes openen; tiens, linkje naar 't bmw-forum? :scratch: Ikke dubbel curieus om te weten wat ze ginder van mij ontdekt hebben.... Hebben ze ginder ook door dat ik zot loop van de nieuwe R800GS ? :bounce: Weten ze van mijn voorliefde voor "peiresossis mè frit"? :bsquest:

Neen, helemaal niet, nog veel zotter zelfs. Ze hebben m'n geesteskindje ontdekt. :cheers:
Mag ik jullie bij deze danken voor de toffe woorden? Pleaaaase?! Da's echt wel tof :thumleft: :thumright: :rendeer:

Zoals iemand mooi opgemerkt heeft, is de site gevuld met neutrale info. Neutraal in die zin dat er geen sponsors zijn die hun mening opgedrongen hebben. Neutraal ook in die zin dat het gegeven advies zoveel mogelijk ontdaan is van alle mogelijke mythes. Neutraal ook omdat elke mens nog steeds voor zichzelf moet beslissen wat hij ermee doet. Een verstandige lezer absorbeert het gegeven advies en trekt er dan zijn plan mee. 8-) En de onverstandige lezers (lees: onervaren motorrijders) onder ons die slaafs doen wat ik adviseer, tracht ik op het goede motorpad te krijgen, en ook te houden. :bigsmurf:

Nu ja, afin, eigenlijk tracht ik op de site gewoon die info te verzamelen die de motorboekskes veuls te weinig publiceren. :wink:

Alle advies voor extra artikels is trouwens van harte welkom hoor ! Merk je fouten op, vind je bepaalde fonts te onleesbaar, zie je inconsistenties : laat het me weten en ik maak er werk van.

Nogmaals dank van een vrij stil forumlid. :oops:
'k was al aan het wachten op je reactie

:wink:
ter land met de motor
ter zee met de zeilboot
...en in de lucht door te springen...
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Heel tof en leerrijk of tenminste herkenbaar :wink: 8-)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Mc B
Berichten: 217
Lid geworden op: 24 okt 2006, 11:41
Contacteer:

Bericht door Mc B »

Ken ik ook. :grin: Maar 'k vind 'm niet zo tof ingedeeld. En af en toe vind ik de verstrekte info niet helemaal koosjer. :-? Wel veel meer foto's, dat is 't grootste gebrek van mijn site. :cry:
Leap and the net will appear
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Mc B schreef: foto's, dat is 't grootste gebrek van mijn site. :cry:
Wat niet is kan komen. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Bij het filefilteren had ik graag nog iets toegevoegd. Hopelijk is 't verstaanbaar omschreven.

Vrachtwagens:
Vermijd het filteren tussen twee vrachtwagens, een situatie die voorkomt bij tweevaks op- en afritten en het invoegen op de snelweg. Hoewel vrachtwagenchauffeurs meer oog hebben voor motorrijders is het voor hen niet altijd makkelijk om je te ontdekken als je daartussen duikt. Als je daar ten val komt of claxonneerd is de kans ook klein om te worden opgemerkt... met alle nare gevolgen vandien.

Bij het filteren raad ik iedereen dubbel en dik aan om even in te houden wanneer je een vrachtwagen passeert aan de linkerkant. Vanuit je positie is 't door de omvang van de cabine nooit mogelijk te zien wat er vlak voor de neus van de truck gebeurt. Vaak is er een gat, waar autos plots invoegen. Die autos hebben je zeker nooit in de gaten als ze verder opschuiven naar links (waar misschien ook een gat zit.
Laatst gewijzigd door Wingman X op 06 mar 2017, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Mc B
Berichten: 217
Lid geworden op: 24 okt 2006, 11:41
Contacteer:

Bericht door Mc B »

Wingman, die tweede paragraaf vind ik een erg mooie tip. Ikzelf - een dagelijks filerijder - hou daar bvb inderdaad rekening mee. Nooit zal je mij vlak voor de neus van een vrachtwagen zien invoegen want daar kan iemand van rechts induiken ! :shock:

Ook hartelijk dank voor je toestemming om je foto's te gebruiken. :thumright: :thumleft: Ik zal eens op 't gemak rondneuzen en zien wat er mogelijk is. Ik hou je op de hoogte van de gebruikte foto's.
Leap and the net will appear
Plaats reactie