Motorkledij Rijtechnieken Aankooptips Wintertips Duotips
Moderator: GVN
-
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 23:09
- Locatie: Oostrozebeke
Motorkledij Rijtechnieken Aankooptips Wintertips Duotips
Dit kwam ik zopas tegen:
http://www.goedmotorrijden.be/documents/23.html
Geen idee of de site jullie al bekend is, maar ik vind dat er zeer veel nuttige info op te vinden is!
http://www.goedmotorrijden.be/documents/23.html
Geen idee of de site jullie al bekend is, maar ik vind dat er zeer veel nuttige info op te vinden is!
Doe ik vandaag mijn "boîte" open en wat zie ik daar staan? Een mailke van ene JohanDB met de melding "ontdenkt" ( ) Ikke curieus vaneigens, efkes openen; tiens, linkje naar 't bmw-forum? Ikke dubbel curieus om te weten wat ze ginder van mij ontdekt hebben.... Hebben ze ginder ook door dat ik zot loop van de nieuwe R800GS ? Weten ze van mijn voorliefde voor "peiresossis mè frit"?
Neen, helemaal niet, nog veel zotter zelfs. Ze hebben m'n geesteskindje ontdekt.
Mag ik jullie bij deze danken voor de toffe woorden? Pleaaaase?! Da's echt wel tof
Zoals iemand mooi opgemerkt heeft, is de site gevuld met neutrale info. Neutraal in die zin dat er geen sponsors zijn die hun mening opgedrongen hebben. Neutraal ook in die zin dat het gegeven advies zoveel mogelijk ontdaan is van alle mogelijke mythes. Neutraal ook omdat elke mens nog steeds voor zichzelf moet beslissen wat hij ermee doet. Een verstandige lezer absorbeert het gegeven advies en trekt er dan zijn plan mee. En de onverstandige lezers (lees: onervaren motorrijders) onder ons die slaafs doen wat ik adviseer, tracht ik op het goede motorpad te krijgen, en ook te houden.
Nu ja, afin, eigenlijk tracht ik op de site gewoon die info te verzamelen die de motorboekskes veuls te weinig publiceren.
Alle advies voor extra artikels is trouwens van harte welkom hoor ! Merk je fouten op, vind je bepaalde fonts te onleesbaar, zie je inconsistenties : laat het me weten en ik maak er werk van.
Nogmaals dank van een vrij stil forumlid.
Neen, helemaal niet, nog veel zotter zelfs. Ze hebben m'n geesteskindje ontdekt.
Mag ik jullie bij deze danken voor de toffe woorden? Pleaaaase?! Da's echt wel tof
Zoals iemand mooi opgemerkt heeft, is de site gevuld met neutrale info. Neutraal in die zin dat er geen sponsors zijn die hun mening opgedrongen hebben. Neutraal ook in die zin dat het gegeven advies zoveel mogelijk ontdaan is van alle mogelijke mythes. Neutraal ook omdat elke mens nog steeds voor zichzelf moet beslissen wat hij ermee doet. Een verstandige lezer absorbeert het gegeven advies en trekt er dan zijn plan mee. En de onverstandige lezers (lees: onervaren motorrijders) onder ons die slaafs doen wat ik adviseer, tracht ik op het goede motorpad te krijgen, en ook te houden.
Nu ja, afin, eigenlijk tracht ik op de site gewoon die info te verzamelen die de motorboekskes veuls te weinig publiceren.
Alle advies voor extra artikels is trouwens van harte welkom hoor ! Merk je fouten op, vind je bepaalde fonts te onleesbaar, zie je inconsistenties : laat het me weten en ik maak er werk van.
Nogmaals dank van een vrij stil forumlid.
Leap and the net will appear
-
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 23:09
- Locatie: Oostrozebeke
-
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 23:09
- Locatie: Oostrozebeke
'k was al aan het wachten op je reactieMc B schreef:Doe ik vandaag mijn "boîte" open en wat zie ik daar staan? Een mailke van ene JohanDB met de melding "ontdenkt" ( ) Ikke curieus vaneigens, efkes openen; tiens, linkje naar 't bmw-forum? Ikke dubbel curieus om te weten wat ze ginder van mij ontdekt hebben.... Hebben ze ginder ook door dat ik zot loop van de nieuwe R800GS ? Weten ze van mijn voorliefde voor "peiresossis mè frit"?
Neen, helemaal niet, nog veel zotter zelfs. Ze hebben m'n geesteskindje ontdekt.
Mag ik jullie bij deze danken voor de toffe woorden? Pleaaaase?! Da's echt wel tof
Zoals iemand mooi opgemerkt heeft, is de site gevuld met neutrale info. Neutraal in die zin dat er geen sponsors zijn die hun mening opgedrongen hebben. Neutraal ook in die zin dat het gegeven advies zoveel mogelijk ontdaan is van alle mogelijke mythes. Neutraal ook omdat elke mens nog steeds voor zichzelf moet beslissen wat hij ermee doet. Een verstandige lezer absorbeert het gegeven advies en trekt er dan zijn plan mee. En de onverstandige lezers (lees: onervaren motorrijders) onder ons die slaafs doen wat ik adviseer, tracht ik op het goede motorpad te krijgen, en ook te houden.
Nu ja, afin, eigenlijk tracht ik op de site gewoon die info te verzamelen die de motorboekskes veuls te weinig publiceren.
Alle advies voor extra artikels is trouwens van harte welkom hoor ! Merk je fouten op, vind je bepaalde fonts te onleesbaar, zie je inconsistenties : laat het me weten en ik maak er werk van.
Nogmaals dank van een vrij stil forumlid.
ter land met de motor
ter zee met de zeilboot
...en in de lucht door te springen...
ter zee met de zeilboot
...en in de lucht door te springen...
Heel tof en leerrijk of tenminste herkenbaar
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Bij het filefilteren had ik graag nog iets toegevoegd. Hopelijk is 't verstaanbaar omschreven.
Vrachtwagens:
Vermijd het filteren tussen twee vrachtwagens, een situatie die voorkomt bij tweevaks op- en afritten en het invoegen op de snelweg. Hoewel vrachtwagenchauffeurs meer oog hebben voor motorrijders is het voor hen niet altijd makkelijk om je te ontdekken als je daartussen duikt. Als je daar ten val komt of claxonneerd is de kans ook klein om te worden opgemerkt... met alle nare gevolgen vandien.
Bij het filteren raad ik iedereen dubbel en dik aan om even in te houden wanneer je een vrachtwagen passeert aan de linkerkant. Vanuit je positie is 't door de omvang van de cabine nooit mogelijk te zien wat er vlak voor de neus van de truck gebeurt. Vaak is er een gat, waar autos plots invoegen. Die autos hebben je zeker nooit in de gaten als ze verder opschuiven naar links (waar misschien ook een gat zit.
Vrachtwagens:
Vermijd het filteren tussen twee vrachtwagens, een situatie die voorkomt bij tweevaks op- en afritten en het invoegen op de snelweg. Hoewel vrachtwagenchauffeurs meer oog hebben voor motorrijders is het voor hen niet altijd makkelijk om je te ontdekken als je daartussen duikt. Als je daar ten val komt of claxonneerd is de kans ook klein om te worden opgemerkt... met alle nare gevolgen vandien.
Bij het filteren raad ik iedereen dubbel en dik aan om even in te houden wanneer je een vrachtwagen passeert aan de linkerkant. Vanuit je positie is 't door de omvang van de cabine nooit mogelijk te zien wat er vlak voor de neus van de truck gebeurt. Vaak is er een gat, waar autos plots invoegen. Die autos hebben je zeker nooit in de gaten als ze verder opschuiven naar links (waar misschien ook een gat zit.
Laatst gewijzigd door Wingman X op 06 mar 2017, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ninja's Machen Keine Witze !
Wingman, die tweede paragraaf vind ik een erg mooie tip. Ikzelf - een dagelijks filerijder - hou daar bvb inderdaad rekening mee. Nooit zal je mij vlak voor de neus van een vrachtwagen zien invoegen want daar kan iemand van rechts induiken !
Ook hartelijk dank voor je toestemming om je foto's te gebruiken. Ik zal eens op 't gemak rondneuzen en zien wat er mogelijk is. Ik hou je op de hoogte van de gebruikte foto's.
Ook hartelijk dank voor je toestemming om je foto's te gebruiken. Ik zal eens op 't gemak rondneuzen en zien wat er mogelijk is. Ik hou je op de hoogte van de gebruikte foto's.
Leap and the net will appear