Winterperiode... wat nu ?

Doe je graag mee aan opiniepeilingen? Dan is dit de plek om je stem uit te brengen.

Moderator: mdc

Winterperiode.... wat nu ?

De Beemer blijft gewoon op stal tot de activiteiten opnieuw herbeginnen, als alle sneeuw, ijs en zout verdwenen zijn
23
7%
Ik rij sporadisch eens een ritje, zeker niet als het sneeuwt of ijzelt, kortom => geen zout op de baan
130
39%
Ik rij sporadisch eens een ritje, er mag gerust nog wat zout liggen, ik spoel de motorfiets daarna af met koud water
43
13%
De motorfiets is m'n enige (meest gebruikte) vervoermiddel, dus ik ben een doorrijder, enkel bij gevaarlijke wintertoestanden neem ik een alternatief vervoermiddel
137
41%
 
Totaal aantal stemmen: 333

TonTon

Re: Winterperiode... wat nu ?

Bericht door TonTon »

iedereen kent nu wel al m'n verhaal en daarom komt vanaf nu de B-emmer nog alleen buiten bij mooi ( lees droog weer ).
is er een reële kans op regen , dan blijft ie binnen.
een weekendje zit er enkel nog in als men absoluut geen regen voorspelt.
langere vakanties zijn definitief achter de rug , zijn dit jaar voor de 1ste keer in heel lange tijd met de auto op vakantie gegaan en dat is reuze meegevallen.
volgend jaar een week Provence in einde Juni , met de auto.
ik droom nog wel eens van Schotland op de motor maar dat zal alleen rijden worden , ik moet er bij mijn vrouwke niet meer over "klappen" :-?
Steffz1
Berichten: 460
Lid geworden op: 17 nov 2005, 13:08
Locatie: Oep Den berg

Re: Winterperiode... wat nu ?

Bericht door Steffz1 »

Weer en wind, kou of gene kou erdoor hopla ....

Maar wel een goed werkende tip voor de doorrijder die zijn motor tegen zoutaanslag wil beschermen : Ik gebruik dit al jaren met zeer goed resultaat, geen zoutaanslag meer en ik moet een paar maand niet meer kuisen ;-)

Aah dan is het de moment om mijn zoutpreek te herhalen :

Je spuit je koude !!!! motorblok in met S100 Korrosion schutz (Te koop bij Hein G.) Je spuit over al de rest wat aangetast (velgen, aluminium + voorvering ook de uitlaat + uitlaatbuizen) kan worden S100 Korrosion schutz en je laat dat inttrekken of hangen zodat er een dunne film gevormd worden (als je wil kan je het wat uitwrijven met een doek)

Spuit nooit produkt op je banden of je schijremmen. Verwijder met brake cleaner indien nodig.

Dit goedje laat je 6 tot 8 weken hangen zonder maar één keer te poetsen.
Het vuil plakt aan het produkt maar is ook tergelijkertijd een beschermlaagje bij.
Na 6 a 8 weken verwijder je dit goedje met het produkt van S100 dat er voor dient om S100 Korrosion schutz te verwijderen. Dit produkt is dik genoeg zodat het niet in de wielrollagers loopt, toch niet onbelangrijk.

Eenmaal alles verwijder begin je (als er nog gestrooid gaat worden) heel de cyclus opnieuw...

In begin dacht ik oei hoe gaat de motor er nu uitzien maar ik heb niets van zoutsporen teruggevonden en ik reed nochtans de ganse winter dor.

Na verwijdering blinkt alles zoals voordien of zelfs beter ...

Dit is het produkt

Afbeelding

mvg

Stef
CAT
Berichten: 174
Lid geworden op: 18 jul 2006, 13:07
Locatie: Waasland

Re: Winterperiode... wat nu ?

Bericht door CAT »

Mijn 4 wieler blijft voor de duer staan en de moto blijft doorrijden. Vorig jaar Tectyl gebruikt ona tip op dit forum. Tevreden van. Wel wat werk aan om het eraf te halen, maar geen zout schade. Wat betreft de uitlaatbuizen. Fffe polieren na de winter en ze zijn als nieuw. Nadeelje: je moto ziet er niet proper uit omdat je hem niet kan wassen en alle vuil blijft aan die laag hangen. Dit jaar gaat hij opnieuw in de tectyl. Als ze strooien afroepen hé. Niet te snel. :lol:
Epica rocks my world
Toedel
Berichten: 621
Lid geworden op: 19 nov 2005, 23:17

Re: Winterperiode... wat nu ?

Bericht door Toedel »

Het enige wat me tegenhoudt is (risico op) gladde wegen.
Dus onder de 3°C begin ik op te letten op neerslag, of aanvriezende mist en dergelijke.
Maar een droge rijdag bij negatieve T° kan zeer plezant zijn.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
BMW-4-Ever
Berichten: 152
Lid geworden op: 06 mei 2008, 21:12

Re: Winterperiode... wat nu ?

Bericht door BMW-4-Ever »

mecapuet schreef:Tectyl en er door, behalve als het glad is. Gr, meca.
Zo doe ik dat ook . . . . . .

Groeten,
Erik
one-one
Berichten: 881
Lid geworden op: 26 sep 2006, 17:02
Locatie: Erpe-Mere

Re: Winterperiode... wat nu ?

Bericht door one-one »

idem dito voor 2009 :wink:
ride with pride
one-one
gsa 1150
herbertroelandt
Berichten: 88
Lid geworden op: 09 okt 2004, 21:31
Locatie: Hofstade

Re: Winterperiode... wat nu ?

Bericht door herbertroelandt »

Toertje in Zuid Amerika gaan doen voor een paar maanden..... :grin:
R1200GS ADV 2016
K1600 GTL 2013
Plaats reactie