K1200LT - scherm kuisen ?

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
mario
Berichten: 416
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:04
Woonplaats: Zedelgem
Locatie: Zedelgem
Contacteer:

K1200LT - scherm kuisen ?

Bericht door mario »

Wat te doen om scherm proper te krijgen ??, rij met k 1200 LT en zit met probleem dat scherm altijd mate staat zelf na was beurt, iemand van jullie die ook dat probleem heeft ??? en wat te doen om terug goed doorzichtbaar te krijgen ??? op vroege moto lees rt 1150 had ik dat probleem niet ,zijn die ruiten dan uit verschillend materiaal of is er iets anders aan de hand !!! ???
graag jullie ervaring ,,??? :roll: :( :wink:


mvg Mario
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door Frans »

Mario
Na uw poetsbeurt het scherm inspuiten met pledge en opwrijven met een :
zachte (flanel) doek en het blinkt als nieuw. :!:
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

En als het even kan met Pot-pourrie geur... kan je nog genieten ook... :wink: :P 8)
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
luc rs
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 feb 2005, 21:07
Locatie: Bonheiden

Bericht door luc rs »

Ik had vroeger ook het probleem dat er altijd een zekere waas achterbleef op het scherm. Nu poets ik het ook als laatste met Pledge of soortgelijk product, het blinkt nadien van jewelste, ook poets ik het soms met Almoral, dit is een daschboardcleaner voor auto's en dit geeft een beschermende laag zodat de volgende insecten zich niet zo hard "aankoeken"....

Luc RS 8)
mario
Berichten: 416
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:04
Woonplaats: Zedelgem
Locatie: Zedelgem
Contacteer:

Bericht door mario »

thanks voor jullie tips ,zal ik zeker even uitproberen !!!
mag het ook met azijn of is dat te gevaarlijk ?? kreeg ook al deze tip,
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
colingoes
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 feb 2005, 19:51
Woonplaats: Manneksenvere
Locatie: West Vlaanderen

Bericht door colingoes »

Heb daarstraks gedaan en even kort ritje gemaakt
blij terug thuis
verdomd koud zeg
scherm mooi proper
nu nog regen afwachten
WilBikeRT
Berichten: 209
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:38
Locatie: Wommelgem

Scherm LT

Bericht door WilBikeRT »

Hoi Mario,

Proficiat met je nieuwe aanwinst, we hadden er het reeds over bij 'club 2005'. Toch niet verschoten vorig jaar bij de Loiredepannage? In ieder geval veel rijgenot toegewenst.
Mijn LT heeft weinig mist in het scherm maar wel op de rechter winddeflector. De oorzaak is dat er ooit eens benzine werd tegen gemorst waarna er melkwitte gedeelten zijn ontstaan. Wanneer deze deflectors nu nat zijn zie je het verschil van doorzichtigheid tussen beiden niet.
BMW-autoafdeling heeft een onderhouds-/reinigingsproduct voor de niet glazen ruiten in de cabrio's. Met dit product en veel moed krijg je je scherm terug als nieuw. Indien je niet genoeg moed voorhanden vindt kan je inderdaad beter 'Pledge' gebruiken. Dit is in behandeling veel makkelijker alléén zal je dit regelmatig moeten herhalen.
Voor de zomer zal je ook je Jura-vliegen moeten verwijderen. Vooraleer ik hier aan begin hang ik een blauwe vuilpoetsdoek (in de reklame met 4 miljoen cellen...?) dat goed nat is over mijn scherm. s'Anderendaags kan ik met dit doek dan vanzelf het ganse kerkhof opruimen. De juiste naam van dit doek ontgaat me maar ik zal eerstdaags eens op onderzoek gaan en de naam van deze uitvinding je overmaken.
Binnen drie weken ga ik de Juravliegen een derde maal temmen, ik zal je over hun lentekwaliteit nog zeker iets laten horen.

Vele motorgroeten en tot één dezer...

Wilfried :lol:
Lid MCVL - Pluk élke dag - R12RT
mario
Berichten: 416
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:04
Woonplaats: Zedelgem
Locatie: Zedelgem
Contacteer:

Bericht door mario »

hoi Wilfried

thanks voor de tips, en moet zeggen sinds ik je heb zien rijden in de loire met de lt stond mijn besluit vast dat ik er ook ene wilde ,had vroeger wat twijfels over de lt omdat ik graag wat sportief rijdt, maar wat ik daar heb gezien overtuigde mij van de kapaciteiten ervan,
en moet zeggen heb nog niet zoveel kunnen rijden er mee maar de km. die ik ermee heb afgelegt beamen mij idee erover ,hij laat zich rijden zoals de rt die ik vroeger had !!! :wink:

ale thanks en tot de volgende !!
mvg Mario :wink:
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
Rudy
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:56
Locatie: Kantens (Groningen)

Re: Scherm LT

Bericht door Rudy »

WilfriedLT schreef:Hoi Mario,

De juiste naam van dit doek ontgaat me maar ik zal eerstdaags eens op onderzoek gaan en de naam van deze uitvinding je overmaken.

Wilfried
Microvezeldoek ..?

Rudy
R1150RT (2001)
Plaats reactie