R1100RT - Technisch probleem

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
leno
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 okt 2004, 20:20
Locatie: zeeland

R1100RT - Technisch probleem

Bericht door leno »

Hallo,ik zit met het volgende probleem als ik met mijn r1100rt rij is er niks aan de hand maar als het gaat regenen gaat hij heel hoog in toeren lopen dus als het waare heel hard stationer.
Wat zou dat kunnen zijn?
Hoop wat goede tips te krijgen.
Groetjes Leno.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

al eens laten uitlezen bij de dealer???
leno
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 okt 2004, 20:20
Locatie: zeeland

Bericht door leno »

Nee dat heb ik nog noet gedaan maar het is alleen bij nat weer bij droog weer rijd hij gewoon goed
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

ik liet hem eeens eerst uitlezen,...raar probleempje
Roadwarrior
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 nov 2004, 21:12
Locatie: Zevenaar

Bericht door Roadwarrior »

Ieno,

Probeer eens wat WD 40 over je bougie kabels te spuiten.
Ik denk dat het een vochtprobleem is.

Koolstof kabels zijn vochtgevoelig als ze niet goed warm worden.

suc7 Ruud :wink:
Red RT & Red PP
Ivo
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 feb 2005, 20:04
Locatie: Duffel

Bericht door Ivo »

Ik denk ook dat dit een vochtprobleem is, ik zou de bougiekabels inpuiten met een spray die eigenlijk een laagje plastic achterlaat.
Ik heb dit probleem vroeger bij een suzuki gsx-f 600 gehad, eerst ging hij hoger in toeren draaien, na lange rit in regen viel vervolgens één of twee cilinders uit. Na inpuiting met plasticspray nooit meer problemen gehad.
Dus proberen maar zou ik zeggen


groeten
Ivo
Roadwarrior
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 nov 2004, 21:12
Locatie: Zevenaar

Bericht door Roadwarrior »

Hallo,

Daarom gebruik ik WD 40 het ontstoort en beschemt tegelijk.
Het is een hele goeie vochtverdrijver.


Ruud
Red RT & Red PP
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

de kabels zijn normaal uit één stuk dus als je dit voorhebt dan kan je ook beter eens op schade controleren..., doorschuren,barstjes...
Paul vde
Berichten: 287
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:09
Locatie: Mol

Bericht door Paul vde »

Kijk ook is dat de gaskleppen goed tegen de aanslag komen,vuil in de gaskabel? In de gashandvat?Rechter stuurgewicht niet te vast tegen het rubber?
Roadwarrior
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 nov 2004, 21:12
Locatie: Zevenaar

Bericht door Roadwarrior »

Laat je motor stationair draaien op de middenbok en probeer met een plantenspuit op de plaatsen te spuiten zoals bougie kabels etc.

Gaat je toerental omhoog bij een bepaalde plaats weet je voor 90% dat het te maken heeft met vocht en welk onderdeel.

Ruud
Red RT & Red PP
GSeorgie
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:41
Locatie: omgeving Torhout W-VL

Bericht door GSeorgie »

BMdoubleU schreef:Laat je motor stationair draaien op de middenbok en probeer met een plantenspuit op de plaatsen te spuiten zoals bougie kabels etc.
Gaat je toerental omhoog bij een bepaalde plaats weet je voor 90% dat het te maken heeft met vocht en welk onderdeel.
Ruud
Deductie noemt men deze onderzoeksmethode :-)
Toch wel interessant !
CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
leno
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 okt 2004, 20:20
Locatie: zeeland

Bericht door leno »

Bedankt voor de tips ga mijn boegieskabels ga ik zeker inspuiten en de bloemenspuit vind ik ook niet gek.
Bruno RT
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 dec 2004, 22:20
Locatie: Geraardsbergen

Bericht door Bruno RT »

Leno,Zondag 13/3 heeft de 2de Zeelandroute plaats
Ik mag er niet aan denken dat daar die bewuste Zondag nog bepaalde mensen met een bloemenspuit experimenteren :shock: :D :D :D
R1200RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Highlandbrother 2005---Scotland Rider2006
Plaats reactie