een tom tom rider 2 of ne zumo 550

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
peke1
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 apr 2007, 06:42
Locatie: BOOM

een tom tom rider 2 of ne zumo 550

Bericht door peke1 »

owee owee met al de verschillende gps toestellen is het deze tijd
haast niet meer mogelijk door de bomen het bos te zien :lol:


maar wie kan mij helpen een goede keus te maken :oops:

ofwel ne tt 2 van tomtom / of ne zumo 550 van gamin

wie o wie kan mij helpen :alien:
Emile
Berichten: 287
Lid geworden op: 18 jan 2005, 11:59
Locatie: Zoutleeuw

Re: een tom tom rider 2 of ne zumo 550

Bericht door Emile »

Hallo
In Motoren en Toerisme van maart staat een vergelijkingstest van deze toestellen.
Zelf heb ik een tomtom 720 die ik op de motor gebruik in een waterdicht "zakje" en die ik ook in de auto kan gebruiken.
Emile
R1200GSA: Never ride faster than your guardian angel can fly!!
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: een tom tom rider 2 of ne zumo 550

Bericht door p@rick »

Emile schreef:Hallo
In Motoren en Toerisme van maart staat een vergelijkingstest van deze toestellen.
Zelf heb ik een tomtom 720 die ik op de motor gebruik in een waterdicht "zakje" en die ik ook in de auto kan gebruiken.
Emile
Ik heb tot mijn algehele tevredenheid een Zumo 550, echter zonder waterdicht zakje (is trouwens niet nodig bij dit waterdichte toestel), maar eveneens perfect bruikbaar in de auto :wink:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Emile
Berichten: 287
Lid geworden op: 18 jan 2005, 11:59
Locatie: Zoutleeuw

Re: een tom tom rider 2 of ne zumo 550

Bericht door Emile »

Heb de mijne gekocht voor 285 euro, nieuw! 8-)
R1200GSA: Never ride faster than your guardian angel can fly!!
Fredd
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:53

Re: een tom tom rider 2 of ne zumo 550

Bericht door Fredd »

Ikzelf heb sinds enkele weken een Tomtom Rider 2,wreed content van moet ik zeggen

Fredd
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: een tom tom rider 2 of ne zumo 550

Bericht door p@rick »

Emile schreef:Heb de mijne gekocht voor 285 euro, nieuw! 8-)
De prijs is natuurlijk (ook) 'n belangrijk aspect, maar was voor mij toch niet doorslaggevend. Gebruikersgemak (zowel op het toestel als van de meegeleverde software voor de computer), uitwisselbaarheid van routes (de meeste routes worden toch nog steeds rechtstreeks in Garmin-compatiblele formaten aangeboden), door het grote aantal gebruikers is er altijd wel iemand die je kan helpen bij een eventueel probleem enz... enz...
Nu weet ik ook wel dat er een hoop tools bestaan om routes te converteren van het ene naar 't andere formaat, maar daar hou ik me liever niet mee bezig.

Maar of TT nu beter of slechter is dan Garmin ? Geen idee, heb nooit met TT gewerkt, kan er dus niet over oordelen. Lijkt me zo'n beetje hetzelfde verschijnsel te zijn als bij computers. Is Apple 'n minder goeie computer dan een traditionele windows-PC, omdat er daar minder van verkocht zijn ? Absoluut niet, maar toch wil iedereen 'n windoos.......
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: een tom tom rider 2 of ne zumo 550

Bericht door Werner Von C. »

Wil ja van A => B gaan en mag dat ding het voor jou berekenen, neem dan de TT2 - is ook iets goedkoper, hoog gebruiksgemak

Wil je van A => B via a1,a2,a3......a500 en schrikt een dosis computeren je niet af, neem dan de Zumo, iets duurder maar op lange termijn, eens je mapsoep & Co goed doorgrond hebt, aangenamer.

Géén één van beide apparaten is beter of slechter dan de andere, je moet je afvragen waarvoor je 'm wenst te gebruiken, dan je keuze maken.

Of koop de M&T van deze maand.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Steffz1
Berichten: 460
Lid geworden op: 17 nov 2005, 13:08
Locatie: Oep Den berg

Re: een tom tom rider 2 of ne zumo 550

Bericht door Steffz1 »

Ongetwijfeld de ZUMO ... Mapsource voor TOMTOM ?? Ik zie dat niet echt zitten. De meeste uitwisselbare routes en tracks zijn trouwens gemaakt in Garmin formaat. Een TomTom is een goed toestel ..... voor in de wagen vooral :wink:

mvg

Stef
Fredd
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:53

Re: een tom tom rider 2 of ne zumo 550

Bericht door Fredd »

Garmin routes omzetten naar Tomtom?
Geen enkel probleem

groet
8-) Fredd
Emile
Berichten: 287
Lid geworden op: 18 jan 2005, 11:59
Locatie: Zoutleeuw

Re: een tom tom rider 2 of ne zumo 550

Bericht door Emile »

Tomtom routes plannen op de pc: geen enkel probleem met gebruik van het programma Tyre! Dit werkt op de kaarten van google, zelfs op de reliëfkaarten! Prachtprogramma!
R1200GSA: Never ride faster than your guardian angel can fly!!
Steffz1
Berichten: 460
Lid geworden op: 17 nov 2005, 13:08
Locatie: Oep Den berg

Re: een tom tom rider 2 of ne zumo 550

Bericht door Steffz1 »

Fredd schreef:Garmin routes omzetten naar Tomtom?
Geen enkel probleem

groet
8-) Fredd
Extra werk toch ?

mvg

Stef
Fredd
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:53

Re: een tom tom rider 2 of ne zumo 550

Bericht door Fredd »

Steffz1 schreef:
Fredd schreef:Garmin routes omzetten naar Tomtom?
Geen enkel probleem

groet
8-) Fredd
Extra werk toch ?

mvg

Stef
Valt wel mee,is me zeker het prijsverschil waard

groet
Fredd 8-)
Emile
Berichten: 287
Lid geworden op: 18 jan 2005, 11:59
Locatie: Zoutleeuw

Re: een tom tom rider 2 of ne zumo 550

Bericht door Emile »

Is trouwens niet strict nodig. Er zijn al heel wat tomtom-routes te vinden op het www.
R1200GSA: Never ride faster than your guardian angel can fly!!
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: een tom tom rider 2 of ne zumo 550

Bericht door WimLT »

Steffz1 schreef:
Fredd schreef:Garmin routes omzetten naar Tomtom? Geen enkel probleem
Extra werk toch ?
Gij zegt da :shock: . Als ik hoor dat gerenomeerde en ervaren Mapsource en Garmin gebruikers mij vertellen dat wanneer zij een Garmin-route binnenkrijgen, ze deze het best gewoon overtekenen om problemen te voorkomen door andere instellingen en kaartversies waarin de oorspronkelijke route gemaakt zou zijn ..... wel ik heb nét evenveel werk om ze om te zetten naar een TomTom-route, zenne :roll:

Ik ben persoonlijk een trouw TT gebruiker, maar hou steeds mijn oren, ogen en opties wijd open i.v.m. het afwegen van Garmin tegen TT. Ik was eerlijk gezegd eigenlijk aan het overwegen om over te schakelen naar Garmin (ben zelfs al Mapsoeplessen gaan volgen) omdat er geruchten gingen dat TT de motormarkt een beetje links wou laten liggen wegens een mindere verkoop van de Rider2 (minder dan de verwachtingen dan), maar wacht nog even af op de TT-rider3 die toch rond september zou uitkomen. Pas dan zal ik een "eerlijke" keuze maken want het zal dan weer voor jaaaaaren zijn.

Wat voor mij vooral nog altijd de doorslag geven zijn de prijs en het gebruiksgemak. Twee dingen die door Garminners steeds zo snel mogelijk geminimaliseerd worden, maar die voor mij écht héél belangrijk zijn. Dat gebruiksgemak is écht geen mythe, vraag dat maar eens na aan ALLE TT-gebruikers :wink: TT-routes uitwisselen bijvoorbeeld zorgt NOOIT voor problemen. Gewoon drag & drop en rijden maar 8-) En je kan voor TT echt wel heel mooie en heel lange routes maken, hoor. Met 40 way-points per route kom je echt al heel ver. Voor iets ingewikkelder routes splits je ze dan in twee delen (2 x 40 way-points :shock: ). Das ook on the road geen probleem, want wie stopt er nooit eens tijdens een rit :mrgreen:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Re: een tom tom rider 2 of ne zumo 550

Bericht door Jan en Greet »

48 WP's dacht ik ...maar voor de rest heb je 100% gelijk :!:
TT rules forever :clown:
En hier gaan we dan weer :pig: :pig: :pig: 8-)
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: een tom tom rider 2 of ne zumo 550

Bericht door WimLT »

Jan en Greet schreef:48 WP's dacht ik ...maar voor de rest heb je 100% gelijk :!:
TT rules forever :clown: En hier gaan we dan weer :pig: :pig: :pig: 8-)
Met de way-points hebt ge gelijk (tikfoutje mijnentwege), maar met de welles nietes doe ik niet (meer) mee. Ik probeer, in mijn eigen voordeel, zo objectief mogelijk te beoordelen tussen de twee en de voor mij beste keuze te maken. Daarom wil ik ze alletwee ook zo goed mogelijk leren kennen 8-)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: een tom tom rider 2 of ne zumo 550

Bericht door MOTOBLOG »

Elk toestel heeft zijn voor- en nadelen, heb ze alle twee en ik kies niet meteen een echte winnaar.
Je kan de testen ook eens nalezen op http://www.pvdk.be
En het hangt een beetje van de wil van de initiatiefnemer af hoe je routes beschikbaar maakt, op pvdk.be bijvoorbeeld staan alle routes steeds in beide formaten en een 'algemeen' GPX formaat werkt voor beide toestellen. De beperking van 48 tussenpunten is 'relatief'.
Nogmaals, elke toestel heeft sterke en minder sterke kanten maar beide toestellen leveren prima resultaten.
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: een tom tom rider 2 of ne zumo 550

Bericht door Werner Von C. »

Zolang TS géén reaktie geeft met wat hij/zij nu juist verwacht van een GPS...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: een tom tom rider 2 of ne zumo 550

Bericht door WimLT »

Denk dattem maar een landkaart heeft gekocht intussen :-P :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: een tom tom rider 2 of ne zumo 550

Bericht door MOTOBLOG »

De enige reden waarom de zumo vast geïnstalleerd staat op de RT is simpel: De TTR2 heeft geen mogelijkheid om aan te sluiten op een bestaande intercom installatie en de zuo kan dit wel. Typisch een van de verschillende kenmerken. Dat heb ik destijds als 'belangrijk' argument gemeld aan TT. Ze beseffen dit. TT is volledig gegaan voor bluetooth maar niet iedereen wil dit. Wel gemakkelijk maar niet heiligmakend. Ik gebruik de TTR2 al wel eens gemakkelijk tijdens losse trips met testmotoren.
Plaats reactie