Storm tips

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

KLT-SE
Berichten: 587
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:08
Locatie: Zeeland (NL) Ja 'n ollander

Re: Storm tips

Bericht door KLT-SE »

cope schreef:Nog beter dan een 4x4 is een oude camionnette (lichte bestelbus) kost niet veel geld €1000 a €1500 weinig verbruik en verzekering, lichte vracht en je kan er al je huis en tuin afval mee naar het containerpark voeren.
Als het hard genoeg waait hoef je alleen de deuren maar open te doen en je huis- en tuin afval is gelost :wink:
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Storm tips

Bericht door WimLT »

cope schreef:Nog beter dan een 4x4 is een oude camionnette (lichte bestelbus) kost niet veel geld €1000 a €1500 weinig verbruik en verzekering, lichte vracht en je kan er al je huis en tuin afval mee naar het containerpark voeren.
Daar ben ik volledig mee akkoord, maar de goei zijn niet dik gezaaid voor die prijs, hé :shock: Ofwel zijn het wrakken, ofwel kosten ze een pak meer :shaking: Mijn zoon vond er na lang zoeken ook eindelijk één om zijn motor mee naar't circuit te rijden: een Hyundai camionette van '92 :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Storm tips

Bericht door Koppel!! »

YOO

Kweetet, volledig Off-topic, maar toch, mijne 4x4 is ook LV, kost me ook weinig aan taks en verzekering, dient ook als pakezel om vanalles naar 't containerpark te sleuren, eneuh verbruik, wel dat ligt rond de 10L, een camionette zal zovel minder niet zijn.

Maar bovenal kan ik af en toe den blubber is induiken, enkele veldbaantjes doen, op 't LaRo-forum vertoeven, en, als alles lukt (congé op 't werk) in Sept. een weekske naar de Alpen, en Provence.
De off-raodcols na met de moto ook op 4 wielen is aandoen, beetje avontuurlijk, wildkamperen, mogelijks in de LaRo, groot genoeg in elk geval, soit, daarom géén camionette, maar wel een 4x4 :wink:

En nu terug On-topic :mrgreen:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
LucB
Berichten: 86
Lid geworden op: 20 apr 2007, 12:38
Locatie: Stekene

Re: Storm tips

Bericht door LucB »

Heb vandaag met al die wind eens onderstaande truk geprobeerd:

Knie laten wapperen:
Als je de knie die aan de kant zit waar de wind vandaan komt naar buiten uitsteekt, en je been slap houdt waardoor je been heen en weer zal wapperen, blijft je motor kaarsrechtuit rijden.
Het effect is echt verbluffend zeker als je gewend was om bij zware wind met alle macht zelf tegen te sturen en tegen de wind in hebt proberen te hangen omdat je het idee had dat je zo de motor op het rechte spoor kon houden Maar hoe werkt dat dan?
Je kunt je voorstellen dat je been, als de wind schuin van voren komt, als een zeil gaat werken als je het aan die kant opzij laat bungelen. De motor wordt dus aan die kant vertraagd.
Als de wind schuin van links komt wordt de motor dus aan de linkerkant wat vertraagd, waardoor hij naar links zal willen rijden. De wind duwt ondertussen je motor naar rechts, en dat compenseert elkaar dus perfect.


Was in het begin wat moeilijk om op een RT uw been zo uit te steken dat ge wind pakt... al diene tupperware doet zijn werk zo goed dat ge helemaal uit de wind zit :-)
Uiteindelijk werkte het als ik mijn hiel plaatste waar normaal de tip van mijn voet staat en dan mijn been enigszins gedraaid te plaatsen.
en...dat werkt dus echt. Alleen, als je dit in putteke winter probeert met een ijzige wind zal uw been wel serieus afkoelen door alle wind de je pakt.
Probeer zelf maar eens uit.
Plaats reactie