VAN RS NAAR LT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
videobert
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 mar 2005, 21:50
Locatie: Deurne

VAN RS NAAR LT

Bericht door videobert »

Ik heb een oude K100 rt van '85 met nieuwere kuip met elektrische ruit - ik heb de de mogelijkheid om van vriend k100 rs 16 klepper te kopen (veel krachtiger en vooral eindelijk remmen die doen wat ze moeten doen) wat ik me afvraag is : kan ik stuur en kuip overbouwen en zo van deze RS +- LT maken ? Gebruik de moto alle dagen voor woon/werk, rij bijna enkel autostrade waar ik de bescherming tegen weer en wind van de ruit enorm aprecieer.... wie heeft hier ervaring mee ?
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

Dat is natuurlijk te doen maarrrrr, toch niet onderschatten dat dat een duitje gaat kosten, remleidingen enzo zijn dure prul, kabels vallen mee maar aan't eind van de rekening kan 't aardig oplopen, ik zou veel eerder voorstellen van een K1100LT te kopen en de K100/16v over te slaan... voor de remmen alleen hoef je 't zeker niet te doen... dus beter je K100RT van de hand doen en een occasion LT zoeken, gaat je op 't eind van de rekening waarschijnlijk evenveel kosten alleen rijd je dan wel met een origineel ding en heb je een 1100 en die is toch net beter dan 't tussenstapje 100/16v, uiteraard doe je ermee wat je wil, maar ombouwen is een dure grap hoe je't keert of draait... :wink:
Plaats reactie