R1200RT - Intercom ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

hla
Contacteer:

R1200RT - Intercom ?

Bericht door hla »

Wie heeft een intercom of zender geplaatst op zijn RT?

Ik zou dit willen aankopen, maar heb wat info nodig.

Mijn dealer zegt dat Baehr het enigste merk is dat hij wil verkopen.
Autocom geeft klachten op de BMW volgens hem!
Nochthans komt dat merk ook goed uit de testen van Motoren en Toerisme November 2004.

Verder geeft hij geen duidelijke info: er moet een speciale BMW set ingebouwd worden die voor de 1150 RT +/- 889€ kost. Wat dit juist is weet ik niet :!:
Daarnaast ook een relait en nog wat klein materiaal + helmuitrusting + kosten voor volledige inbouw. Dan ook nog kabels voor aansluiten van Garmin, GSM enz.
Met een zender erbij komt dit een dure aangelegenheid.

Voor de prijs van een Baehr intercom installatie heb je bij Autocom reeds een intercom + zendinstallatie op twee motoren.(Active-rider +Kenwood UBZ-LJ8 zender)

Dat verschil is te groot, daar klopt iets niet aan.

Wie wil mij zeggen wat hij gebruikt en hoe tevreden hij hierover is?

Op de draadloze installatie van BMW ga ik niet wachten, omdat ik nu verneem dat dit enkel met de nieuwste BMW 5 helm werkt :!: Dus niet inbouwbaar op onze Evo 4 helmen :!: d'as weer 900€ erbij voor twee nieuwe helmen, en d'as mij teveel van het goede :!:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Ferre

Bericht door Ferre »

Hallo , ik heb een autocom systeem op mijn 1150RT gemonteerd en ben daar zeer tevreden over.
Ik ben van plan dit systeem zelf over te plaatsen op mijn nieuwe 1200 RT.
De aansluiting daarvan is heel simpel : 1 massakabel en 1 plus kabel ( ergens onder zadel af te takken of rechtstreeks aan de accu , kabeltjes vastleggen , aansluitingen naar de helmen leggen , kabeltje voor de 2610 en de zaak is geklonken.
Ik heb wel een beetje gesukkeld met de inbouw van de luidsprekers in mijn helm ( omdat er toen op de site van autocom nog geen duidelijke handleiding stond en nu wel) maar voor de rest niks dan goeds over dit systeem.
p@rick

Bericht door p@rick »

Ferdinand schreef:Hallo , ik heb een autocom systeem op mijn 1150RT gemonteerd en ben daar zeer tevreden over.
Ik ben van plan dit systeem zelf over te plaatsen op mijn nieuwe 1200 RT.
De aansluiting daarvan is heel simpel : 1 massakabel en 1 plus kabel ( ergens onder zadel af te takken of rechtstreeks aan de accu , kabeltjes vastleggen , aansluitingen naar de helmen leggen , kabeltje voor de 2610 en de zaak is geklonken.
Ik heb wel een beetje gesukkeld met de inbouw van de luidsprekers in mijn helm ( omdat er toen op de site van autocom nog geen duidelijke handleiding stond en nu wel) maar voor de rest niks dan goeds over dit systeem.
Ik heb vorig jaar ook zelf een Autocom Pro 7 op mijn 1150RT geinstalleerd, verloopt inderdaad zonder problemen. Ik had dan nog de bijkomende "moeilijkheid" dat ook mijn on-board radio aangesloten moest worden (dus kuip eraf en wat extra kabeltjes van de radio naar de intercom). Al bij al dagje werk (inclusief inbouw van twee helpsets), waarna alles perfect werkte.
Ondertussen ook nog gsm en Garmin-gps aangesloten, en alles werkt nog altijd zoals het hoort : perfect dus...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Zojuist terug van een uitstapje naar de kust, frisse neus gaan halen.
Binnen gewipt bij een andere dealer. Ook daar is "autocom" uit het gamma verdwenen, als "niet betrouwbaar" gebrandmerkt :!:

Als ik de bovenstaande reakties lees en wat in M&T staat, dan vraag ik mij toch af hoe dat kan :?:

R1200RT

p@rick

Bericht door p@rick »

hla schreef:Zojuist terug van een uitstapje naar de kust, frisse neus gaan halen.
Binnen gewipt bij een andere dealer. Ook daar is "autocom" uit het gamma verdwenen, als "niet betrouwbaar" gebrandmerkt :!:

Als ik de bovenstaande reakties lees en wat in M&T staat, dan vraag ik mij toch af hoe dat kan :?:
Niet genoeg aan verdiend zeker ?
Voor zover ik weet zijn Lievens, MotorRAD en RAF wel nog altijd overtuigd van de kwaliteit van Autocom...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

BMW zal weeral een percentje meegraaien omdat Baehr een intercomsysteem heeft op de markt gebracht speciaal voor de R1150RT (ook bruikbaar voor andere modellen van BMW).
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
w

Bericht door w »

Hugo

Ik heb ook een Autocom Pro 7 , en nog geen enkel probleem mee gehad, en alles op aangesloten.

Ik kan me wel voorstellen dat er "verkoops-marge" problemen zijn voor de BMW dealer, alsook mogelijke vervangonderdelen voor reparatie ect (is een van de redenen waarom Caberg helmen uit de meeste winkels verdwenen zijn)

Voor mij is Autocom een betrouwbaar en als basisset een duidelijk goedkoper alternatief to Baehr. (zeker sinds de Pro 7 op de markt is).
We zullen zien of dit zo blijft wanneer bluetooth eraan komt
chiepe

Re: Intercom op R1200RT

Bericht door chiepe »

hla schreef:Ik zou dit willen aankopen, maar heb wat info nodig.
Jup,
Spring eens binnen bij in Wielsbeke, vraag naar Nick ( enkel in de namiddag) en zeg maar dat je gestuurd bent van Chiepe...
en een perfecte configuratie én goeie prijzen én goeie service...
Amicaal
Chiepe
Lex
Contacteer:

Bericht door Lex »

Hoi HLA
Op het ogenblik rij ik nog met mijn Honda wachtende op mijn R1200RT, zelf heb ik een StarCom1 motorintercom werkt PERFECT en is betaalbaar ik heb het ongeveer een 6tal maanden in gebruik en word onmiddelijk overgebouwd als mijne RT is aangekomen om je een idee te geven
Starcom kit A voor solorijder 240 euro zender voor bike to bike 99,95 euro Spatwaterdicht en geleverd met lader en NiMh batterijen, kabel voor gps 50 euro (met galv.scheidingsfilter) totaal prijs net geen 390 euro en de installatie is zeer eenvoudig. Indien interesse kijk maar eens op:
http://www.rse-electronics.com
http://www.starcom1.eu

Ook ik ben lid...
hla
Contacteer:

Re: Intercom op R1200RT

Bericht door hla »

Chiepe schreef:Jup,
Spring eens binnen bij in Wielsbeke, vraag naar Nick
Ben er geweest en zij doen enkel BAEHR :!: rest is volgens hen waardeloos :!:

R1200RT

Fox30

Bericht door Fox30 »

Beste,

ik heb in december een Autocom Active gekocht voor mijn R1150RT bij Moto2000. 1 dag om radio, intercom en bekabeling te voorzien is ruim bemeten.
Heb daarna een Autocom Pro in de R1150RT van schoonbroer gemonteerd met evenveel succes en geen ruis, inclusief radio aansluiting via fader.
Dan ook nog een geplaatst bij k1200RS van ander schoonbroer.(inclusief MP3 player en iPaq en GSM.
Iedereen echt tevreden.
begrijp niet waar de negatieve klanken vandaan komen van de dealers.

Voor de koppeling van de intercom en de radio kan je ofwel een Autocom schakelaar met kabeltje kopen, ofwel idem dito bij BMW, ofwel verbinding maken van uitgang rear speakers met intercom, zodat geen schakelaar nodig is. Meer info op dit forum, met foto's en aansluitschema's.
veel succes
Patrick H

Bericht door Patrick H »

Ik heb mijn Baehr intercom vervangen door een autocom pro 7
zeer goe product!
Nothing on my bike is sponsored by my wife!

R1200RT
yamaha RD50,
kawasaki drifter,
yamaha DT50m1980,
Bmw R100/7 1978
R80gs
R1150rt silver
lucknops

Bericht door lucknops »

Nog leuker lijkt mij de Wireless oplossing van BMW zelf:communicatie draadloos via bluetooth tussen system 5 helmen
binnenkort is WCS-1 beschikbaar voor bluetooth verbinding naar radio, gsm, mp3, gps, bike to bike ....
Lex
Contacteer:

Bericht door Lex »

Leuk is het wel,maaaaaar ik ben toch eens benieuwd naar de kwaliteit van het geluid. Met bluetooth techniek heb je niet genoeg bandbreedte
om er muziek door te duwen vanwege het frequenrie bereik wel is het net genoeg voor spraak, dus even afwachten en zorgen dat de batterijen altijd goed opgeladen zijn want zo een spul vrijt letterlijk batterijen.
http://www.starcom1.eu

Ook ik ben lid...
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

lucknops schreef:Nog leuker lijkt mij de Wireless oplossing van BMW zelf:communicatie draadloos via bluetooth tussen system 5 helmen
binnenkort is WCS-1 beschikbaar voor bluetooth verbinding naar radio, gsm, mp3, gps, bike to bike ....
Maar dan moet je wel eerst twee evo 5 helmen kopen aan +/- 450€ per helm, en de installatie die zal uitkomen, daar kunnen ze nog geen prijs op plakken :!:
Daarenboven is dit systeem nog helemaal niet getest en heeft het zijn deugdelijkheid nog niet bewezen.

In ieder geval, om in mijn situatie goedkoper uit te komen (heb reeds twee evo 4 helmen) dan mag dat niet meer kosten dan 300 à 400 € en daar geloof ik niet echt in.

Het enigste nadeel dus op dit ogenblik om een Baehr-systeem te komen, is het feit dat je met draden zult zitten.
Daar dat doen velen reeds jaren zonder problemen, dus waarom ik niet :wink:

R1200RT

beemerke

Bericht door beemerke »

Rij nu al tijdje rond met autocom en werkt perfect. Zou je wel de raad geven, ga naar GTV in Harelbeke, is hetzelfde als bij moto 2000 maar wel 100 euro goedkoper!! Trouwens, als je zelf niet zo handig bent, ze kunnen dat daar voor je inbouwen.
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Ben reeds op 9 Maart bij GTV langs geweest.
Profesionele uitleg en direkt duidelijke prijsofferte.

Voor twee helmen + Active-7 + 2 zenders Kenwood UBZ LJ8 (voor twee moto's dus!) kost alles samen 1300 €, plaatsing inbegrepen.
D'as dus dezelfde prijs ongeveer voor de "BMW" Baehr installatie, maar dan enkel de intercom :!:

Van een verschil gesproken :!:

Toch heb ik bij mijn BMW-dealer de Baehr intercom besteld :!:
Waarom? zie vorig bericht :!:
of k'zal wel wat geld teveel hebben zeker :wink:

R1200RT

chiepe

Bericht door chiepe »

beemerke schreef:Zou je wel de raad geven, ga naar GTV in Harelbeke, is hetzelfde als bij moto 2000 maar wel 100 euro goedkoper!! Trouwens, als je zelf niet zo handig bent, ze kunnen dat daar voor je inbouwen.
Jup,
Moet je mij niet meer van spreken...
6 jaar geleden kwam ik m'n eigen moto tegen in Ganshoren (BXL) toen ik hem had binnengedaan in Harelbeke voor een electro-defect...
Hun uitleg was dat ze een testrit aan het doen waren!!!!!!!!!!!!!!!!! :shock: :shock: 90Km van huis.... proficiat...
Een verwittigd man is er in dit geval 4 waard....
Amicaal
Chiepe
w

Bericht door w »

hla schreef: Toch heb ik bij mijn BMW-dealer de Baehr intercom besteld :!:
Waarom? zie vorig bericht :!:
of k'zal wel wat geld teveel hebben zeker :wink:

Wat wat me een beetje verbaasd is dat ge ervaringen vraagt en er een heleboel krijgt, allemaal positief.....en ondanks uw eigen berekening van een serieus prijsverschil........Tja...ge trekt zelf de konklusie :wink: :wink:
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Ik heb een Baehr intercom om mijn LT staan tot algemene tevredenheid.

Het enige minpunt is dat er soms lichte storingen worden doorgegeven van de ontsteking en de EVO remmen.
brit

Bericht door brit »

Ik heb een Baehr intercom om mijn LT staan tot algemene tevredenheid.

Het enige minpunt is dat er soms lichte storingen worden doorgegeven van de ontsteking en de EVO remmen.
het monteren van een ontstoorder zou dit euvel normaal moeten verhelpen. mijn broer had hetzelfde probleem op zijn 1150gs (twinspark). volgens baehr zelf was dit een gekend probleem (toch in combinatie met de capo II). op mijn 12gs heb ik dit probleem niet.
-Wim-

Bericht door -Wim- »

rutger schreef:
het monteren van een ontstoorder zou dit euvel normaal moeten verhelpen.
De welke heeft hij gebruikt ? Waar gekocht ?
brit

Bericht door brit »

K1200LT schreef:
De welke heeft hij gebruikt ? Waar gekocht ?
onze zenders werden door lievens gemonteerd. ontstoorder is van baehr zelf geloof ik. mechanieker heeft er 2 getest...

aan ontstoorders trouwens geen gebrek denk ik. op de bikermeeting in garmisch vorig jaar gestopt aan de stand van baehr en de mechanieker trok daar een lade open van zijn montagetafel die volzat met verschillende soorten...

je kan mssch ook eens informeren bij de hobbyist. die is officieel invoerder van baehr voor de benelux - http://www.hobbyist.nl
kasper kent er wel een een heleboel van...

tot slot: er werd in dit topic aangehaald dat baehr duur is. mssch wel waar, maar je krijgt wel service en garantie. bij mijn broer was geluid nog niet echt optimaal. de mensen van baehr hebben een halfuurtje testen uitgevoerd op zijn zender. toen zeiden ze: naar dealer met zootje en nieuwe laten steken. zo gezegd, zo gedaan... bovendien interpreteert baehr het begrip garantietermijn zéér groot...
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Ik zal morgen eens bellen naar onze vriend Kaspar om te horden of hij er eentje op voorraad heeft.

Thanx Rutger.
Livin

Bericht door Livin »

FYI
Als ik me niet vergis verkoopt/plaatst Winge Motors in Rotselaar Autocom.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Plaats reactie