Reistip / GPS

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Reistip / GPS

Bericht door MOTOBLOG »

Je gaat op reis en neemt een GPS mee ? Dit is misschien een handige tip. Uit veiligheidsoverwegingen kan je een scan maken van de meest belangrijke documenten zoals je ID-kaart, rijbewijs, papieren v.d. motor, verzekering, enz...
Zet deze bestanden in een zeer universeel formaat (dat door elke computer en elk operatingsysteem gelezen kan worden) in een mapje op het SD-kaartje van de GPS. Zit nergens in de weg, en je hebt steeds een copij van alles in de buurt.
Je kan dit eventueel nog uitbreiden met tekstbestandjes waarin nuttige info staat of nog andere dingen, bijvoorbeeld je login en paswoord van een online email account of zo, of info over de hotels, adressen, telefoonnummers. Mogelijkheden zat.
Als je met een ZUMO onderweg bent, en je zet alles om in plaatjes van 320x240 pixels in jpeg formaat, dan kan je ALLES zelfs op je scherm tonen, handig. Zo ook foto's van de plekken of toeristische zaken die je wenst te bezoeken, of foto's uit jouw camera.

maw, veel info die je sowieso bij hebt en soms heel handig blijkt.

Nadelen: jawel, als jouw GPS om de een of andere reden toch gestolen wordt, bezit de onrechtmatige nieuwe eigenaar ook al die privégegevens, dat moet je wel incalculeren. Eventueel al deze zaken op een USB stickje kan ook, maar het uitgangspunt was: ik heb een GPS bij en heb opslagruimte ...
Dd
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 aug 2006, 20:56
Locatie: 3070

Re: Reistip / GPS

Bericht door Dd »

goeie tip.
vorige jaren alles op kaartje in fototoestel gezet.

Dd
AfbeeldingAfbeelding Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Gebruikersavatar
mdc
Webmaster
Webmaster
Berichten: 924
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:27
Woonplaats: Brugge
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Reistip / GPS

Bericht door mdc »

Je zumo wel, maar dat SD kaartje kan je er zo uithalen en in een kaartlezer stoppen zonder beveiliging.

Eventueel in een zelfuitpakkend zip bestandje met paswoord beveiligd, dan heb je een beveiliging op je documenten.
Marc

R1250RT 2020
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Reistip / GPS

Bericht door WimLT »

Dd schreef:vorige jaren alles op kaartje in fototoestel gezet.
Das nochtans ook een héél goeie 8-)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Reistip / GPS

Bericht door Iron Gonzo »

dat is inderdaad een goede tip.

alleen in mijn GPS kan ik dit niet plaatsen (te oud) :oops:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Reistip / GPS

Bericht door Iron Gonzo »

:-P
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
dirkske
Berichten: 238
Lid geworden op: 05 sep 2006, 02:51
Locatie: Hier, thuis of wat dacht je

Re: Reistip / GPS

Bericht door dirkske »

Mischien nuttig of niet dat bepaal je zelf.

Op mijn routeplanner (ga het merk niet noemen :clown:) maar daar staat nooit mijn eigen adres in als route to home hoor !!!

Als hij gestolen word en men is van slechte wil, aha je bent op reis en waar woon je, de kans is groot dat je wonig onbewoond is gedurende die periode he? Logisch, en dan ...... route to home, makkelijker kan het niet he.
Zo zie ik het ook met documenten, nu ja, het idee daarvan is niet slecht maar er kleven ook een paar mogelijk minpuntjes aan. Staat het op een SD CF o.i.d. en je houd dat appart dan is dat toch al een probleem minder.
Stel je voor dat hij gestolen word ..... ik denk dat mijn verlof dan wel enigsinds meer nog in het water zou vallen hoor.
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Reistip / GPS

Bericht door WimLT »

dirkske schreef:Op mijn routeplanner (ga het merk niet noemen :clown:) maar daar staat nooit mijn eigen adres in als route to home hoor !!!Als hij gestolen word en men is van slechte wil, aha je bent op reis en waar woon je, de kans is groot dat je wonig onbewoond is gedurende die periode he? Logisch, en dan ...... route to home, makkelijker kan het niet he.
Heb je natuurlijk gelijk in en in TT is het nog duidelijker "THUIS" :roll: , maar als je allemaal ziet wat je eventueel kan overkomen en wat de slechterikken er allemaal mee zouden kunnen doen ..... dan zakt de moed om überhaupt nog iets te ondernemen mij op den duur tot op de schoenen, zenne. Ik hou het eenvoudig en hoop maar dat het lot mij goedgezind is :wink:
Naïef ? Ja, maar wel een stuk relaxter :mrgreen:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Dd
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 aug 2006, 20:56
Locatie: 3070

Re: Reistip / GPS

Bericht door Dd »

lang geleden hier nog een ander alternatief gelezen. (en ook gebruikt)
alles inscannen en posten naar bvb een Hotmail adres. dan kan je er ook vanuit elke internetverbinding aan geraken.

Slu,
Dd
AfbeeldingAfbeelding Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
dirkske
Berichten: 238
Lid geworden op: 05 sep 2006, 02:51
Locatie: Hier, thuis of wat dacht je

Re: Reistip / GPS

Bericht door dirkske »

Dd schreef:lang geleden hier nog een ander alternatief gelezen. (en ook gebruikt)
alles inscannen en posten naar bvb een Hotmail adres. dan kan je er ook vanuit elke internetverbinding aan geraken.

Slu,
Dd
Dat zal nog het beste zijn, ik herinner me dat nu ook, en ja het een keertje herhalen kan geen kwaad he :mrgreen:
JohanGS
Berichten: 349
Lid geworden op: 28 mei 2005, 20:45
Locatie: Gent R1200GS met GPS

Re: Reistip / GPS

Bericht door JohanGS »

Dd schreef:lang geleden hier nog een ander alternatief gelezen. (en ook gebruikt)
alles inscannen en posten naar bvb een Hotmail adres. dan kan je er ook vanuit elke internetverbinding aan geraken.

Slu,
Dd
Jeps zo doe ik het ook maar wel niet bij hotmail, eender waar in Europa kan je wel ergens op internet. :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
GSeorgie
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:41
Locatie: omgeving Torhout W-VL

Re: Reistip / GPS

Bericht door GSeorgie »

:arrow: kan dus ook op een PDA of smartphone ingebracht worden
:arrow: beveiliging van gegevens : tracht zo slim te zijn als anderen wel zouden willen of kunnen zijn
dan kan je al veel problemen helpen voorkomen

CU
GSeorgiex kan dus ook op een PDA of smartphone ingebracht worden

CU
GSeorgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
mort
Berichten: 618
Lid geworden op: 15 mei 2006, 19:18
Locatie: omgeving brugge
Contacteer:

Re: Reistip / GPS

Bericht door mort »

gewoon alle info uploaden in uw gmail account bij gmail "docs". volgens mij veiliger dan op geheugenkaart. tegenwoordig kan je surfen (op internet :) ) met gsm, dus dat is volgens mij ook wel een handige manier.
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
Gino GS
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 jul 2007, 16:18
Locatie: Valkenswaard

Re: Reistip / GPS

Bericht door Gino GS »

Opslaan in je hotmail of gmail account is ook niet veilig. Mail verkeer (smtp) is niet versleuteld en kan dus meegelezen worden. Alleen je login voor hotmail en gmail wordt versleuteld. Dit geldt overigens ook als je mail binnenhaald bij bv je provider via outlook of ieder ander mailpakket.
F800GS
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Reistip / GPS

Bericht door MOTOBLOG »

Ik vind het plaatsen van gevoelig materiaal op een server van een ander ook een minder goed idee. Als het gehackt wordt, dan weet men alles. En die GPS hou je meestal goed bij de hand. Niet ? :monkey:
dirkske
Berichten: 238
Lid geworden op: 05 sep 2006, 02:51
Locatie: Hier, thuis of wat dacht je

Re: Reistip / GPS

Bericht door dirkske »

Niemand houd je tegen om je "gevoelig materiaal" een naam te geven die op niets lijkt, en verder is er mogelijkheid genoeg om dat dan nog eens van een paswoord te voorzien he :mrgreen:
Plezant is om een bestand eerst te "zippen", dan te "rarren", dan te "lzh'en", dan te "acen" dan te ... en elke stap van een paswoord te voorzien, 't zal der ene moeten zijn met heel veel tijd om dat te openen hoor :clown:
Als ge ondertussen dat bestand ook nog eens opsplitst, jawadde ik pas hoor :shock:
Er bestaat ook soft om bestanden in een doodgewone foto bijvoorbeeld te verwerken, een foto van je kat of hond of ... wie gaat er daar aan denken dat er nuttige documenten in verscholen zitten, enz enz.
Mogelijkheden te over zou ik denken. :mrgreen:
mort
Berichten: 618
Lid geworden op: 15 mei 2006, 19:18
Locatie: omgeving brugge
Contacteer:

Re: Reistip / GPS

Bericht door mort »

pvdk schreef:Ik vind het plaatsen van gevoelig materiaal op een server van een ander ook een minder goed idee. Als het gehackt wordt, dan weet men alles. En die GPS hou je meestal goed bij de hand. Niet ? :monkey:

als het al gehacked wordt, wat niet zo simpel is, zullen ze wel op zoek zijn naar interessantere dingen dan hetgeen wij erop zetten hoor vermoed ik.
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
cope
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 mar 2007, 23:27
Locatie: Op deze bol

Re: Reistip / GPS

Bericht door cope »

Zet er maar alles op wat je wil, voeg gewoon een paar andere cijfers en symbolen toe bij uw paswoorden en klaar is kees.
Een gestolen gps met thuis op, ik denk niet dat ze een gps stelen om te kunnen inbreken maar wel voor de gps zelf, tenzij dat ge uw juwelen collectie en bankrekening ook op de gps plaatst.
Een dief kiest zijn woning uit en bekijkt alles goed en meestal gebeurd dat direct,ze hebben bij mij eenmaal binnengeweest en nu is alles dubbel beveiligd met verbeterde sloten op ramen en deuren en een professioneel alarm, want het doet echt vies als uw achterdeur openstaat en de helft van uw huishouden op de grond ligt.

Ik vind het dus een hele goede tip van PVDK


greetz cope
Plaats reactie