Zelf band vervangen vandaag

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
R12RT
Berichten: 161
Lid geworden op: 20 jul 2007, 14:28
Locatie: Iere in nieveranst elders

Zelf band vervangen vandaag

Bericht door R12RT »

Vandaag zelf de achterband van den S vervangen hier thuis want een paar maanden geleden
een gescheurde band gehad in een verlengd weekend en dat was pas balen.

Dit wel na het bekijken van de op het net te vinden filmpjes betreffende het onderwerp,
die wel veel eenvoudiger lijken dan het in werkelijkheid is????

Tools:

velgbeschermers gemaakt uit 5 liter bussen
3 bandenlichters gekocht
hulpstukje voor verwijderen ventiel
zeepwater in spuitbus geprepareerd
oude badhanddoek voor bescherming velgrand.


En dan maar lichten

Het was knap lastig om de band te verwijderen en terug te monteren, inclusief balanceren, maar daar had ik professioneel
ervaring mee, daar ik een 15 tal jaar geleden nog grote slijpstenen (70cm) heb gebalanceerd, waarbij de nauwkeurigheid
vele malen hoger is dan nodig voor een wiel.
Ik kan wel zeggen dat het gelukt is maar of het voor herhaling vatbaar is, zal het gegeven moment wel uitmaken,
maar ik zal niet meer afhankelijk zijn van de bandencentrale en dat stemt me oooo zo gelukkig.µ

Ook kan ik hierbij vermelden dat de wiek die ik ong. 5k km heb gestoken er onberispelijk uitzag zowel
de binnen- als buitenzijde. Gezien de band was opgereden tot iets voorbij de slijtageindicatoren
kan ik wel zeggen dat het middenvlak knap dun was geworden wat me doet besluiten om voor
deze indicatorendiepte in het vervolg de band te wisselen (al doende leert men).
585cc links - 585cc rechts
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Zelf band vervangen vandaag

Bericht door mecapuet »

Is een heel werkje, heb onderweg eens een noppenband er af gelepeld, dat was ook wringen.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Plaats reactie