Ik ben verliefd...

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GVN
Moderator
Berichten: 765
Lid geworden op: 10 okt 2004, 23:30
Locatie: 't Hageland

Ik ben verliefd...

Bericht door GVN »

...op een Shoei Multitec.
Ik heb al het halve internet afgesurfd. Zoals altijd vind je pro's en con's. Maar liefde maakt blind. 8-)
Twee vragen niettemin alvorens ik de trouwring bovenhaal:
- Vraag 1 : die sluiting met die dubbel D-ring : lijkt op het eerste gezicht een geklooi van jewelste. Erger dan een BH-sluiting (en als je verliefd bent moet het vooruit gaan). De verkoper zegt (zoals alle verkopers) dat het een kwestie van gewoonte + dat alle betere helmen (Arai, Shoei etc. ) dergelijke sluiting hebben omwille van de veiligheid. Is dat effectief "een kwestie van gewoonte" of blijft het een dagelijkse miserie om dergelijke helm te sluiten???
- Vraag 2: kun je er makkelijk een Scala Q2 of Scala FM op monteren en krijg je de micro makkelijk voor je mond gepositineerd zonder dat de mousse tussen je tanden komt te zitten?
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Steffz1
Berichten: 460
Lid geworden op: 17 nov 2005, 13:08
Locatie: Oep Den berg

Re: Ik ben verliefd...

Bericht door Steffz1 »

Absoluut niet ... is echt gemakkelijk en inderdaad veiliger naar het schijnt dan zo kliksluiting gewoon omdat het wel al eens durft voorvallen dat het niet echt dichtgeklikt is. Ik rij dan ook al jaren met Arai op mijn hoofd rond en geef absoluut de voorkeur aan dergelijke sluiting ipv zo 'n kliksluiting ....

Indien je er je zinnen op gezet hebt mag dat zeker geen rem zijn op je aankoop :wink:

mvg

Stef
cooper
Berichten: 339
Lid geworden op: 20 feb 2007, 19:10
Locatie: Nijlen (Belgie)

Re: Ik ben verliefd...

Bericht door cooper »

Heb hier ook een Arai in de kast staan.
IN de kast ja want met handschoenen aan zijn die dingen niet vast te krijgen.
Maar een ander zal er misschien wel goede ervaringen mee hebben.
Afbeelding
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Ik ben verliefd...

Bericht door RBee »

cooper schreef:Heb hier ook een Arai in de kast staan.
IN de kast ja want met handschoenen aan zijn die dingen niet vast te krijgen.
Maar een ander zal er misschien wel goede ervaringen mee hebben.
:?: :?: :?:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Chris v
Berichten: 73
Lid geworden op: 03 feb 2007, 18:14
Locatie: Limburg

Re: Ik ben verliefd...

Bericht door Chris v »

Je kan toch eerst je helmsluiting vastmaken en dan pas je handschoenen aantrekken. Als dat de reden is dat 'm in de kast staat, dan wil ik hem wel komen afhalen en neem ik de dubbel D-ring-sluiting er graag bij...
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Ik ben verliefd...

Bericht door K1200GT »

Dubbele D-ring-sluiting is een kwestie van gewoonte; zonder handschoenen welteverstaan... Ik denk trouwens dat de meesten onder ons ook hun handschoenen uit laten om die andere sluiting die GVN vermeldde, los te maken 8-)
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
webcommerce
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mar 2008, 16:27

Re: Ik ben verliefd...

Bericht door webcommerce »

Ik rij al jaren rond met een Shoei met DD sluiting. Is kwestie van een paar dagen wennen...
Tip, probeer het niet voor een spiegel, dan ga je pas echt vloeken :mrgreen:
Het grote voordeel is dat je je helm altijd goed kan aanspannen zonder geklooi met riempjes.
Een gewone sluiting krijg met ik mijn handschoenen aan ook niet los of vast dus dat is al vast geen argument.
Petrik
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:46
Woonplaats: Zolder
Locatie: Limburg

Re: Ik ben verliefd...

Bericht door Petrik »

Geert, ik dacht dat gij getrouwd waart. Komen daar geen problemen van?
UpJohn
Berichten: 966
Lid geworden op: 30 jun 2007, 23:43
Locatie: Ninove

Re: Ik ben verliefd...

Bericht door UpJohn »

Erger dan een BH-sluiting (en als je verliefd bent moet het vooruit gaan).
:lol: :lol: :lol:

Je moet die dingen blijven vasthouden .. dan heeft je vrouw geen BH nodig -)) :wink: :grin:
louis
Berichten: 114
Lid geworden op: 02 jun 2007, 07:50

Re: Ik ben verliefd...

Bericht door louis »

@ GVN

Toen een moto nog moest gestart worden met een kickstarter hadden de helmen allemaal zo'n sluiting. De truk is de riemen niet volledig los te maken (op voorwaarde dat de fabrikant niet bespaard heeft op de lengte van deze). Zodoende kan niemand je kloppen in snelheid met helm opzetten en aanspannen en dit met of zonder handschoenen. Het kan zelfs met één hand.

Afbeelding
Maak de aanspanriem niet volledig los.

Afbeelding
Idem

Afbeelding
En als je twee handen gebruikt trek je hem zo over je hoofd en span je de riem aan.

Met dergelijk sluiting heb je echt het gevoel dat de helm vast op je hoofd zit. Ik heb eigenlijk liever zo'n helm dan een andere. Voor het ogenblik is dit een X-Lite.

Probeer het eens.
Wally
Berichten: 636
Lid geworden op: 07 okt 2004, 06:40
Locatie: Gent

Re: Ik ben verliefd...

Bericht door Wally »

Gouden tip!
Was tot op heden voor mij het enige minpuntje aan de Multitec, bij deze ook weggewerkt.
Voor de rest niets dan lof, behalve dan de misschien wat beperkte ruimte tussen kinstuk en aangezicht. Best eerst eens testen met de scala microfoon. Met m'n autocom lukt het net.

Wally :pig:
Leven is het meervoud van lef!
Thorakan
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 okt 2008, 00:43
Woonplaats: Grobbendonk
Locatie: Antwerpen

Re: Ik ben verliefd...

Bericht door Thorakan »

ikzelf heb een Shark RSFI 2 en dat is ook met een dubbele D sluiting, nu ik had eerst een Airoh Warrior helm dat met een "BH-sluiting" is. In het begin van de Shark helm was het even wenne maar na 1 week ofzo ben je dat al gewoon. Ikzelf vind het de beste sluiting: 1. je vel kan nergens meer tussen zitten :p 2. kan geen mechanische deffecten krijgen 3. als je eens zonder buff en eens met buff rijd dan moet je niet altijd de lengte van de strips aan passen.

grtz
Ride to live, Live to ride

Vergelijk uw moto met uw lief en beschouw het warmdraaien als voorspel. Daarna staat ze dubbel zo heet en gaat ze eens zo hard.
patrick de cock
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 okt 2004, 19:07
Locatie: blaasveld

Re: Ik ben verliefd...

Bericht door patrick de cock »

IK had juist dezefde vraag als u.
Ondertussen ook een multitec gekocht
D-sluiting is geen enkel probleem,is juist even gewoon worden en past zefs beter dan het kliksysteem.
Heb er een scala rider opstaan, en is maar vijf minuten werk.
Enig nadeel is een beetje weinig ruimte tussen kin en sluiting.
Voor de rest,zeer goede helm
Plaats reactie