RS wielen op een LT
Moderator: GVN
RS wielen op een LT
Iemand hier al RS wielen onder een LT geplaatst? Eénvoudig, boutjes los , wiel eraf, wiel erop ? Resultaat, beter weggedrag...? (en heeft er iemand RS wielen te koop.... )
yep PVC,
mijn huidige 1100LT heeft achteraan RS velg.
2 motos terug had ik een 75RT
vorige moto een 1100LT met standaard velg.
Tot mijn spijt kan ik je echter niet echt iets wezenlijks bijbrengen.
Mijn huidige rijdt veel zachter, smeuïger, schakelt beter en heeft minder trillingen. Ervaar ik daarom dat ie gemakkelijker de bocht in te duwen is, of heeft het met de velg te maken. Voor mij is het een raadsel. Ik rijd ook maar een 15.000km/jaar en eerder aan de rustige kant.
Het uitzicht gaat er alvast op vooruit.
Groetjes
Pieter
mijn huidige 1100LT heeft achteraan RS velg.
2 motos terug had ik een 75RT
vorige moto een 1100LT met standaard velg.
Tot mijn spijt kan ik je echter niet echt iets wezenlijks bijbrengen.
Mijn huidige rijdt veel zachter, smeuïger, schakelt beter en heeft minder trillingen. Ervaar ik daarom dat ie gemakkelijker de bocht in te duwen is, of heeft het met de velg te maken. Voor mij is het een raadsel. Ik rijd ook maar een 15.000km/jaar en eerder aan de rustige kant.
Het uitzicht gaat er alvast op vooruit.
Groetjes
Pieter
Je voorwiel is dus nog het originele 18' wiel, dus iets groter dan je RS achterwiel...ik heb me laten wijsmaken dat je best beiden vervangt maar of het nu enig verschil uitmaakt weet ik niet...en je snelheidsmeter en teller zullen iets minder correct zijn, niet?P-man schreef:yep PVC,
mijn huidige 1100LT heeft achteraan RS velg.
de snelheid wordt gemeten op 't kardanhuis achteraan, een ander voorwiel zal dus geen invloed hebben.
de grotere velg (vooraan origineel LT) heeft als voordeel dat de motor een veeeel betere rechtuit stabiliteit heeft, hem vervangen door een RS velg (kleiner) heeft als voordeel scherper sturen maar meer ook niet...
achteraan is 't gewoon imposanter en breng je meer rubber op de weg... je motor trilt er niet minder door en beter schakelen heeft er al helemaal niks mee te maken, 't is eerder een optische oplossing, de dikkere sloffen achteraan hebben wel iets met wegligging te maken maar 't gros is zo breed omdat PK's nu eenmaal moeten kunnen overgebracht worden naar 't asfalt...'t zijn dingen die ik graag origineel laat... omdat de LT zijn degelijkheid al heeft bewezen met die velgen-bandenmaat zou ik 't zo laten, ik denk op vlak van banden liever functioneel....
de grotere velg (vooraan origineel LT) heeft als voordeel dat de motor een veeeel betere rechtuit stabiliteit heeft, hem vervangen door een RS velg (kleiner) heeft als voordeel scherper sturen maar meer ook niet...
achteraan is 't gewoon imposanter en breng je meer rubber op de weg... je motor trilt er niet minder door en beter schakelen heeft er al helemaal niks mee te maken, 't is eerder een optische oplossing, de dikkere sloffen achteraan hebben wel iets met wegligging te maken maar 't gros is zo breed omdat PK's nu eenmaal moeten kunnen overgebracht worden naar 't asfalt...'t zijn dingen die ik graag origineel laat... omdat de LT zijn degelijkheid al heeft bewezen met die velgen-bandenmaat zou ik 't zo laten, ik denk op vlak van banden liever functioneel....
Inderdaad Danny,
het smeuïger rijden en beter schakelen heeft natuurlijk niks te maken met het achterwiel. Z'n 'looks' zijn er wel op vooruit gegaan.
Het is m'n tweede LT en het zijn gevoelsmatig 2 verschillende motoren.
M'n eerste trilde, plofte, ratelde veel meer dan m'n huidige.
Ik heb zodoende zelf ondervonden dat BMW's echt kilometers nodig hebben om zachter (beter?) te draaien.
Alvast veel groeten en een veilige lente.
Pieter
het smeuïger rijden en beter schakelen heeft natuurlijk niks te maken met het achterwiel. Z'n 'looks' zijn er wel op vooruit gegaan.
Het is m'n tweede LT en het zijn gevoelsmatig 2 verschillende motoren.
M'n eerste trilde, plofte, ratelde veel meer dan m'n huidige.
Ik heb zodoende zelf ondervonden dat BMW's echt kilometers nodig hebben om zachter (beter?) te draaien.
Alvast veel groeten en een veilige lente.
Pieter
-
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
- Woonplaats: Sint-Joris-Weert
- Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)
P-man schreef: Ervaar ik daarom dat ie gemakkelijker de bocht in te duwen is, of heeft het met de velg te maken.
Pieter
Ik heb verschillende kennissen die met een 'snel strijkijzer' ala Fireblade of R1 rijden. En die monteren speciaal iets smallere banden omdat de motor dan volgens hen veel 'scherper' stuurt.
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!