electrische problemen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
michelann
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2004, 08:06

electrische problemen

Bericht door michelann »

hello mannen,
Ik heb reeds enkele maanden problemen met mijn abs die veroorzaakt wordt door een aflopende batterij.Indien ik gewoon kruislicht gebruik dan gebeurt er niets,maar van het moment dat ik mijn groot licht aansteek heb ik na een uurtje mijn remmen die wegvallen , mijn abs en verwittigigsdriehoek beginnen te pinken.Het gebeurt meestal bij afgaan van versnellingen en natuurlijk een toerental terugval, de moment dat ik wil gaan stoppen ,na al mijn versnellingen te hebben gebruikt om te vertragen en mijn toerental terug valt dan val ik zonder remmen.
Mijn batterij is 5 dagen oud (gel-batterij)tweede in een week ,had al eerst een nieuwe natte gestoken ,maar bij motor 2000 hebben ze ook van dat probleem gehoord en hebben mij aangeraden een gel batterij te steken,wat ik ook gedaan heb.Mijn alternator geeft 13,5 volt wat dus normaal is.Ik zit met mijn handen in het haar ,weet iemand een oplossing voor mij
Ik vind het straf ,ik heb originele mistlampen op mijne GSA gekocht van
kostprijs 700 € aub om geen problemen te krijgen.ja watte!!!
motor 1150 GSA-juli 2003-twin spark
Help,
michel riga beringen limburg
misterbean
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 feb 2005, 10:32
Locatie: Walibi

Bericht door misterbean »

De altenator geeft normaal tss de 14.5 a 15 volt.
13.5 volt bij stationair toerental ? Kijk eens wat er gebeurt bij gas geven of de voltage oploopt of niet.Anders de spaninngsregelaar vernieuwen.


Greetz Misterbean :wink:
Motorijden is geen ontspanning maar een inspanning.
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Bericht door MiGSel »

Inderdaad, als je rijdt, zit je batterij daar niets te doen. De alternator laadt de batterij op dan, maar je verbruikt geen stroom van de batterij.

Dus als je rijdend problemen hebt, kan dat alleen maar liggen aan de alternator. Als die niet genoeg stroom kan leveren, ga je de batterij aanspreken. Dat hoort dus niet te gebeuren. De fout kan alleen in de alternator zitten!

Succes,
Michel
Afbeelding
Plaats reactie