Hoe een doffe ruit kuisen

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Gustje
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 jan 2007, 18:26
Woonplaats: Vosselare
Locatie: Oost vlaanderen

Hoe een doffe ruit kuisen

Bericht door Gustje »

Mijn ruit van mijn k1200gt is een beetje dof :cry: :cry: geworden,ik vraag mij af met wat je ze het best terug kan doen blinken?
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Hoe een doffe ruit kuisen

Bericht door Jo De Paepe »

Als het niet te erg is met een tubeke Xerapoll speciaal voor plexiglass te polijsten .

Ikzelf heb het al eens met koperpoets gedaan en eens met polijsten op een polijstmolen met fijne polijstpasta

Als het vlekken van benzine zijn, dat gaat er niet mmer uit :cry:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Re: Hoe een doffe ruit kuisen

Bericht door bougimain »

Te koop bij RAD

Bougimain
een tubeke Xerapoll speciaal voor plexiglass te polijsten .
Afbeelding
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Hoe een doffe ruit kuisen

Bericht door p@rick »

Gustje schreef:Mijn ruit van mijn k1200gt is een beetje dof :cry: :cry: geworden,ik vraag mij af met wat je ze het best terug kan doen blinken?

Neem eens kontakt op met Edargpu, die heeft van mij eens een ruit overgenomen waar je haast niet meer kon door kijken, en toen ik twee weken terug die ruit terugzag, zag ze er net zo nieuw uit als een nieuwe...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Hoe een doffe ruit kuisen

Bericht door John »

Meestal hebben ruiten een coating die harder is dan de ruit zelf. Door het kleven van stickers of verkeerde poetsmiddelen durft die laag te lossen. Te weinig water gebruiken of het vuil niet genoeg losweken kan ook het oppervlak vol krassen zetten bij het poetsen.
Wil je zo een ruit weer netjes maken vraagt een grondige aanpak. De coating zal moeten verwijdert worden. Wat wil zeggen dat je later nog voorzichtiger die ruit zal moeten behandelen bij het poetsen wil je niet in een visieus cirkeltje eindigen.
Is de coating nog goed en gaat het enkel om wat zéér ondiepe krasjes kan je proberen met zéér fijne slijppasta nr5 ze weg te polieren. Zitten er echter hier en daar al gaten in de coating ( wat je makkelijk kan zien omdat je dan minder of meer blinkende zones ziet in het oppervlak) kan je best die laag compleet verwijderen.
Doe dit met véél water en een korrel van minimaal 800. Zijn er echt diepe krassen kan je die te lijf gaan met bvb 400, maar hou altijd voor ogen dat je bij dat schuren in feite bezig bent met het oppervlak ruw te maken. Dus hoe fijner je schuurt hoe sneller je aan het polieren bent. Schuur ook nooit enkel die diepe kras weg maar ook de zone er rond. Om geen al te vertekend beeld te krijgen als de ruit later gepoliert wordt.
De bedoeling is van zo fijn mogelijk te schuren. Korrel 2000 als laatste. Hou de ruit tegen het licht en kijk of alle krasjes dezelfde diepte hebben. Zijn we zo ver, dan pas kan het polieren beginnen. Een boormachiene met variabele snelheidsregeling is hier een handig hulpmiddel voor.
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Hoe een doffe ruit kuisen

Bericht door edargpu »

Ik heb hier duidelijk niets verder aan toe te voegen hetgeen John hier uitlegt.
Enkel het product waarmee ik de ruit heb gepolijst is een pasta die ik bij BMW zelf ben gaan halen waarmee men plastieken cabrioruiten mee oppoetst.
Geloof me vrij, heb het product van RAD ook gekocht maar kan nie tippen aan dit van BMW.
Grtz
Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Flat Twin Power

Re: Hoe een doffe ruit kuisen

Bericht door Flat Twin Power »

edargpu schreef:Ik heb hier duidelijk niets verder aan toe te voegen hetgeen John hier uitlegt.
Enkel het product waarmee ik de ruit heb gepolijst is een pasta die ik bij BMW zelf ben gaan halen waarmee men plastieken cabrioruiten mee oppoetst.
Geloof me vrij, heb het product van RAD ook gekocht maar kan nie tippen aan dit van BMW.
Grtz
Edargpu :wink:
Ik heb inderdaad ook zo'n product om de plastieken ruit van mijn cabrio te kuisen. Het kost redelijk veel geld maar het is zeer goed.
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Hoe een doffe ruit kuisen

Bericht door RBee »

Flat Twin Power schreef:
edargpu schreef:Ik heb hier duidelijk niets verder aan toe te voegen hetgeen John hier uitlegt.
Enkel het product waarmee ik de ruit heb gepolijst is een pasta die ik bij BMW zelf ben gaan halen waarmee men plastieken cabrioruiten mee oppoetst.
Geloof me vrij, heb het product van RAD ook gekocht maar kan nie tippen aan dit van BMW.
Grtz
Edargpu :wink:
Ik heb inderdaad ook zo'n product om de plastieken ruit van mijn cabrio te kuisen. Het kost redelijk veel geld maar het is zeer goed.
Die met of zonder zwaailichten en sirene?
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Flat Twin Power

Re: Hoe een doffe ruit kuisen

Bericht door Flat Twin Power »

RBee schreef:
Flat Twin Power schreef:
edargpu schreef:Ik heb hier duidelijk niets verder aan toe te voegen hetgeen John hier uitlegt.
Enkel het product waarmee ik de ruit heb gepolijst is een pasta die ik bij BMW zelf ben gaan halen waarmee men plastieken cabrioruiten mee oppoetst.
Geloof me vrij, heb het product van RAD ook gekocht maar kan nie tippen aan dit van BMW.
Grtz
Edargpu :wink:
Ik heb inderdaad ook zo'n product om de plastieken ruit van mijn cabrio te kuisen. Het kost redelijk veel geld maar het is zeer goed.
Die met of zonder zwaailichten en sirene?
Jammer genoeg zonder zwaailichten
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Hoe een doffe ruit kuisen

Bericht door WimLT »

Gustje schreef:Mijn ruit van mijn k1200gt is een beetje dof :cry: :cry: geworden,ik vraag mij af met wat je ze het best terug kan doen blinken?
Er is maar één oplossing: NIEUWE KOPEN !!! (en dat hoeft geen BMW-ruit te zijn, hé)

Al de rest is véééééééél werk en immer terugkerend probleem :no:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Gustje
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 jan 2007, 18:26
Woonplaats: Vosselare
Locatie: Oost vlaanderen

Re: Hoe een doffe ruit kuisen

Bericht door Gustje »

hey guys bedankt voor de tips ik denk dat ik mij een nieuwe ga kopen.
zarraken
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:45
Locatie: denderleeuw

Re: Hoe een doffe ruit kuisen

Bericht door zarraken »

proberen met scheutje azijn in water
Plaats reactie