Iemand ervaring met TYRE voor Tomtom

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Iemand ervaring met TYRE voor Tomtom

Bericht door edargpu »

Vandaag een collega motorrijder gesproken die al jaren TTR2 heeft.Nu beweert hij dat hij zelf routes maakt met ( TYRE )een programmake die gratis te downloaden is.
Iemand die daar al enige ervaring mee heeft en die wil delen hier op 't forum ?

Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Re: Iemand ervaring met TYRE voor Tomtom

Bericht door Jan en Greet »

@ Wim: misschien het moment om een cursuske te organiseren...kwestie van u niet teveel te vervelen... :clown:
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met TYRE voor Tomtom

Bericht door WimLT »

Het is idd perfect mogelijk om routes te maken in Tyre, maaaaar ik doe dat nooit. 'k Ben mijn AutoRoute zo gewoon dat ik aan niks anders begin zolang ik het via dit programma kan 8-) . Als je converteert via ITNconv, maak je er automatisch een Tyre bestand van om het in je Tom te kunnen plooien. Mijn volgorde is dus: MS AutoRoute (route maken); ITNConv (route omzetten); Tyre bestand wordt in de Tom geschoven :-)

HIER op de site van de maker van Tyre (pastoor Jan Boersma) kan je waarschijnlijk de nodige info en help vinden, want een cursus van mij moet je dus niet direct verwachten :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Fredd
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:53

Re: Iemand ervaring met TYRE voor Tomtom

Bericht door Fredd »

Met ITNconv kan je ook routes zelf maken,rechtstreeks in itn bestand,ik vind Tyre nogal onoverzichtelijk,
persoonlijke mening eh
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met TYRE voor Tomtom

Bericht door JH. »

micorsoft autoroute als basis en dan via ITNcon naar .itn bestand...


nog steeds de beste.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Dim
Berichten: 183
Lid geworden op: 07 jul 2007, 21:22
Locatie: Stekene

Re: Iemand ervaring met TYRE voor Tomtom

Bericht door Dim »

Hoi Edargpu,

Ik gebruik het programma dat door Dominee 'Tyre' Boersma werd gemaakt.
Ik vond het aangenaam werken. Effe doorbijten en nadien loopt alles als een trein.
Vertragingen komen door de soms moeilijke communicatie tussen het programma en Google Maps.
Deze verbinding loopt via de hemel en de dominee zorgt voor
een optimale communicatie tussen hemel en aarde.

Mijn mening: Werk ermee tot je een redelijk basisniveau hebt (twee ritten uitwerken én rijden).
Dan pas overboord gooien, als je niet akkoord bent.

Ik heb onze 3000 Schotse kilometers uitgewerkt met Tyre en blijf het gebruiken.

My2cents,
Dim

PS. Heb voor het eerst je witte bliksem in het echt gezien in Westerlo, voor ATAF en ik moet zeggen:
in het begin, op foto, had ik mijn twijfels over het wit, maar door je avatar steeds te zien vond ik het wel iets hebben, dat witte paard.
Voor de deur van ATAF stond ik versteld van je werk.
Heel mooi, die schimmel zonder schimmel !

Enjoy
Ride like the wind
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Iemand ervaring met TYRE voor Tomtom

Bericht door edargpu »

@ Dim

Afbeelding voor het compliment ............. :oops:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
dirkske
Berichten: 238
Lid geworden op: 05 sep 2006, 02:51
Locatie: Hier, thuis of wat dacht je

Re: Iemand ervaring met TYRE voor Tomtom

Bericht door dirkske »

Ik gebruik ook al geruime tijd Tyre, en vind het een goed programma.
Geen omzettingen meer nodig Tyre kan alsmaar meer en meer aan.
Een redelijk voordeel is ook dat Google Maps er een bijna dezelfde wijze van routezoeken gebruikt als Tomtom, en dat geeft ook weer een paar voordelen.
Ik heb ook ooit eens geprobeerd met Autoroute, en dat werkt uiteraard ook, maar ik ben dan weer Tyre gewoon, en dan keert men daar makkelijk naar terug.

Je kan het gratis downloaden, ik zou zeggen probeer het eens :-)
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Iemand ervaring met TYRE voor Tomtom

Bericht door MOTOBLOG »

Uitleg over alle bovenvermelde programma's met de nodige illustraties te lezen op http://www.pvdk.be
TYRE is uitgebreider dan ITNCONVERTER. Beide hebben internetverbinding nodig om te werken... (routes maken). Dit komt omdat er met google maps wordt gewerkt en die data wordt gestreamed door de google servers.

Een alternatief is een programma zoals autoroute express. Je kan netjes alles voorbereiden en dan bewaren en tenslotte de route naar ITN bestandje converteren ... Eventueel ook nog te overwegen: ONROUTE van promotor... Beide laatste zijn niet gratis, de anderen wel.
dirkske
Berichten: 238
Lid geworden op: 05 sep 2006, 02:51
Locatie: Hier, thuis of wat dacht je

Re: Iemand ervaring met TYRE voor Tomtom

Bericht door dirkske »

pvdk schreef:Eventueel ook nog te overwegen: ONROUTE van promotor...
Volledig akkoord met je reactie. :grin:
Maar voor Onroute zou ik als TT gebruiker passen, Onroute is waarschijnlijk prima voor Garmin maar voor TT echt niet hoor, je krijgt veel teveel te maken met slechte onduidelijke plaatsbepalingen waardoor TT je veel te dikwijls terug wil sturen. :-(
Een ander enorm nadeel (vind ik toch) is dat Onroute serieus beslag legt op HD space, het lijkt wel of hij de volledige CD op je HD plaatst (volgens mij zal ik er niet ver naast zitten) en maakt het alzo een heel zwaar prg voor minder krachtige PC's.
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met TYRE voor Tomtom

Bericht door WimLT »

Ja, das juist. Een rit gemaakt in Onroute altijd dubbelchecken (viapunten juist zetten) via ITNConv of je moet onnoemelijk veel keren in een straat om een "vlaggetje" te gaan ophalen. Best ook alleen te gebruiken als je een GS(A) hebt, zeker als je de optie "door landschap aantrekkelijke wegen" (of zoiets) aanvinkt, want dan is hij hèlemaal niet bang van onverhard, zenne :wink: Vooral bij regenweer niet zo tof :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Martinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 27 jul 2006, 12:52
Locatie: Meise

Re: Iemand ervaring met TYRE voor Tomtom

Bericht door Martinus »

Gebruik ook (enkel) Tyre voor het maken van routes (prijs/kwaliteit zeer goed want gratis) en kan nu ook via TomTom Home (vs. 2) rechtstreeks gebruikt worden.

Er zullen nadelen zowel als voordelen aan zijn (vb. nadeel: internetconnectie nodig, 48 waypoints .... voordeel: gratis, gebruiksvriendelijk).

Je gaat in ieder geval geen 'bedrogen' gevoel aan de aanschaf overhouden, indien je het niet goed vindt terug naar de vuilbak van je PC en iets anders proberen
Greetz & Long May You Run

Martinus (K100LT VIN 0170089) & member BMW Motorclub Vlaanderen
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Iemand ervaring met TYRE voor Tomtom

Bericht door MOTOBLOG »

Ikzelf doe bij onroute ook altijd nog een check via Mapsource of bobcat. Waarom, omdat track-import je geen controle geeft en een nabewerking voor Garmin vind ik evengoed nog nodig. Maar goed, inderdaad, Voor TomTom is onroute misschien net iets minder interessant dan voor Garmin users waar er betere afstemming is. Wat ik wel vind is dat Microsoft route epxress 2007 wel heel goed werkt voor TomTom. Je moet de file wel converteren (itnconverter of routeconverter) maar daarna heb je wel een zeer bruikbare file. Dit net omdat de berekening en het kaartmateriaal dezelfde zijn als bij TomTom.

Wat onroute betreft, de DVD is 3,9 GB en die moet allemaal naar de harde schijf zodat je de DVD niet meer nodig hebt, dat klopt. Maar wat is nu de dag vandaag nog 4GB... een peulschil :bom:
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met TYRE voor Tomtom

Bericht door WimLT »

Alleen jammer dat de nieuwe DVD niet meer te copiëren zou zijn :mrgreen: en dat het programma niet echt user friendly is/was (althans de vorige versie toch niet) :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Iemand ervaring met TYRE voor Tomtom

Bericht door MOTOBLOG »

Ach, die interface vraagt een beetje gewenning. Ikzelf vind de nieuwste versie van onroute best gebruiksvriendelijk en tegelijkertijd enorm veelzijdig. Het vraagt wel redelijk wat resources van de computer ...
dirkske
Berichten: 238
Lid geworden op: 05 sep 2006, 02:51
Locatie: Hier, thuis of wat dacht je

Re: Iemand ervaring met TYRE voor Tomtom

Bericht door dirkske »

pvdk schreef: Het vraagt wel redelijk wat resources van de computer ...
Tiens was er nu niemand die zei dat 4 GB was toch maar een peulschil was .... :clown:
Kon ik niet zomaar laten paseren he hehehe
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Iemand ervaring met TYRE voor Tomtom

Bericht door MOTOBLOG »

Ja, ik had het over opslagcapaciteit (harddisk) ik denk wat geheugen betreft, is 2GB zowat de standaard vandaag de dag ... en 1GB heb je toch vlotjes nodig ... :eye:
dirkske schreef:
pvdk schreef: Het vraagt wel redelijk wat resources van de computer ...
Tiens was er nu niemand die zei dat 4 GB was toch maar een peulschil was .... :clown:
Kon ik niet zomaar laten paseren he hehehe
Plaats reactie