F800st - nieuw motorblok

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ulysse
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2007, 14:36
Locatie: Brugge

F800st - nieuw motorblok

Bericht door ulysse »

Ik rij sinds 7/2007 met een F800ST. Rond de 20000km hoorde ik een rammelend mechanisch geluid in het motorblok.
Moest toch binnen aan 20000km voor onderhoud. Kreeg slecht nieuws te horen. Mijn dealer vertrouwde het geluid langs geen kanten. Ze smeten hem open, vonden niet meteen het probleem. Ok, ze stonden achter mijn reactie dat ik een nieuw motorblok wens omdat ik vind dat een BMW die na 20.000km al problemen vertoont in het blok niet meteen mijn vertrouwen wekt, temeer daar ik de moto dagelijks nodig heb. Enkele dagen later kreeg ik een vaag antwoord, er zou iets met de zuigers aan de hand zijn, waarschijnlijk slechte legering. Het vage antwoord komt via Duitsland, m'n dealer stelt dat ze nog niet veel over het probleem willen vrijgeven. Bovendien doen ze moeilijk rond het vrijgeven van een bestelnummer voor een nieuw blok. Resultaat, hij staat bijna twee weken met open blok bij de dealer.
Toevallig las ik op het Nederlands forum dat er een 50.000km onderzoek/test was gedaan en dat daaruit opvallende slijtage aan de zuigers merkbaar was.
In de gaten houden dus...
grtz ulysse
Iceman
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 mar 2008, 21:10
Locatie: Zwevegem

Re: F800st - nieuw motorblok

Bericht door Iceman »

bedankt voor de info
ik zal dit ook met nadruk bekijken
der zijn bij mij ook al enkel problemen geweest
bij lang en vlot rijden plots tot een stilstand komen viel motor uit
en het rubber van mijn op pedalen was kapot(11000km), ik heb nu pedalen van een K1200s zittn
Denhakke
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 mei 2007, 13:32
Locatie: Herselt
Contacteer:

Re: F800st - nieuw motorblok

Bericht door Denhakke »

Iceman schreef: bij lang en vlot rijden plots tot een stilstand komen viel motor uit
Dit zou verholpen kunnen worden door een nieuwe airbox te laten plaatsen, heb ik gelezen op een Nederlands forum. Best eens langs de dealer gaan, misschien weet hij hier meer van.
Plaats reactie