Tijdelijke beschermingsfolie

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Tijdelijke beschermingsfolie

Bericht door WimLT »

Na mijn revalidatie staat er in septepmber een motorreisje op het programma. Ik met duo en bagage. Er zullen dus twee extra roltassen op de koffers moeten worden getrapt om alles mee te krijgen. Mijn huidige koffers zijn gelakt en daarom zou ik dus tijdelijk een beschermfolie willen aanbrengen die er terug af gaat na thuiskomst. Alléén bovenop de koffers, dus met een set ben ik niks. Iemand een adresje on-line of in een real life winkel waar ik èèn of twee velletjes kan kopen. De zoekfunctie heeft mij niet echt kunnen bevredigen :mrgreen:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Re: Tijdelijke beschermingsfolie

Bericht door bougimain »

Wim in krantenwinkels verkoopt men zo een rolletje doorschijnende plastiek dat men rond de schoolboeken doet om ze te beschermen en dit plakt ook, is dit niet iets voor u ?
Bij mij in de streek verkopen ze dit voor amper 2 € de rol van 1,5 meter.
Ik weet niet of dit bij u bestaat in de streek maar hier verkopen ze dit zeker en vast = http://www.ava.be/nederlands/winkels.htm

Bougimain :alien:
Afbeelding
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Tijdelijke beschermingsfolie

Bericht door John »

Maak een tekeningske op A4 formaat op je pc. (Je mag ook twee A4tjes aan mekaar plakken.)
En we snijden het uit voor U. :wink:
Ik heb enkel geel liggen :mrgreen:
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Tijdelijke beschermingsfolie

Bericht door WimLT »

bougimain schreef:Wim in krantenwinkels verkoopt men zo een rolletje doorschijnende plastiek dat men rond de schoolboeken doet om ze te beschermen en dit plakt ook, is dit niet iets voor u ?
Als dat stevig genoeg is ... :-? ... heb ik hier zelfs nog een rolletje liggen, maar das de vraag, hé :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: Tijdelijke beschermingsfolie

Bericht door RUSOR »

BiemeRT schreef:
bougimain schreef:Wim in krantenwinkels verkoopt men zo een rolletje doorschijnende plastiek dat men rond de schoolboeken doet om ze te beschermen en dit plakt ook, is dit niet iets voor u ?
Als dat stevig genoeg is ... :-? ... heb ik hier zelfs nog een rolletje liggen, maar das de vraag, hé :-?
Drie koffers??? en dan niet genoeg plek??? gij neemt die rolstoel mee ofwa?????
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Tijdelijke beschermingsfolie

Bericht door WimLT »

RUSOR schreef:Drie koffers??? en dan niet genoeg plek??? gij neemt die rolstoel mee ofwa?????
't Is wel met 2 op 1 motor en hebt ge ons madam al eens zien inpakken :shock:
Algoe dat ik wat meer weeg of ik deed ne wheelie tot in Oostenrijk :geek:

Trouwens dat zijn geen GSA-koffers, zenne :wink: Daarbij, dat zijn geen koffers, dat zijn magazijnen :-P :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Tijdelijke beschermingsfolie

Bericht door John »

Willem, als ge toch de landverhuizer moet gaan uithangen waarom dan niet die topkoffer thuis laten?
Zaag van een plaatje multiplex een grote U die tot over de zijkoffers gaat. Bevestig dit aan de topkofferplaat en je kan laden én strappen wat je wil. :!: :idea:
JohanGS
Berichten: 349
Lid geworden op: 28 mei 2005, 20:45
Locatie: Gent R1200GS met GPS

Re: Tijdelijke beschermingsfolie

Bericht door JohanGS »

Ga eens langs bij Hein Gericke daar kan je van die dikke doorzichtige folie vinden om over je koffers te plakken, bij thuiskomst gewoon uw madam hare haardroger tjoepen en tkomt er zo af zonder schade.
Heb dat vroeger veel gebruikt op men VFR :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Tijdelijke beschermingsfolie

Bericht door WimLT »

Die haardroger word niet heet genoeg om tegelijk mijn lak in blaren te trekken, veronderstel ik :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Tijdelijke beschermingsfolie

Bericht door WimLT »

John schreef:Willem, als ge toch de landverhuizer moet gaan uithangen waarom dan niet die topkoffer thuis laten?
Zaag van een plaatje multiplex een grote U die tot over de zijkoffers gaat. Bevestig dit aan de topkofferplaat en je kan laden én strappen wat je wil. :!: :idea:
Yep, heb daar ooit eens een foto van gezien: NO WAY dak zoiets op mijn motor hang, hè :roll: :roll: :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
ludo V E
Berichten: 314
Lid geworden op: 31 mar 2005, 20:31
Woonplaats: 2490 BALEN
Locatie: ANTWERPEN BALEN (kempen)

Re: Tijdelijke beschermingsfolie

Bericht door ludo V E »

een hele goeie tip
als alles klaar ligt , de helft terug de kast in ,waspoeder verkoopt men overal maar de zon om alles te drogen is soms een beetje lastig kijk maar naar buiten .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Re: Tijdelijke beschermingsfolie

Bericht door bougimain »

Als ik op verlof ga doe ik dit anders in verband met kleren, tijdens het jaar verzamel ik GRATIS polo's van bvb palm, H.P. scheppes enz...
dat ik krijg in cafe's.
Die neem ik mee op verlof en als ze vuil zijn smijt ik ze weg en kom bijna met een lege valies weer, geen waspoeder nodig.

Bougimain
ludo V E schreef:een hele goeie tip
als alles klaar ligt , de helft terug de kast in ,waspoeder verkoopt men overal maar de zon om alles te drogen is soms een beetje lastig kijk maar naar buiten .
Afbeelding
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Tijdelijke beschermingsfolie

Bericht door WimLT »

Jij bent idd niet de eerste waar ik dat van hoor :cyclopsani:, maar dan moet je nog wel gepakt vertrekken, hé :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Re: Tijdelijke beschermingsfolie

Bericht door bougimain »

Ja da wel maar ik heb speciale plastiek zakken waar ik mijn kleren insteek en met de stofzuiger trek ik die luchtledig en geloof mij dit neemt zeer weinig plaats in mijn koffers.
Ik kan veeeeel meeneemen vooraleer mijn koffers volgeraken.
Hier onderandere te koop Balbo smart sac

Bougimain
BiemeRT schreef:Jij bent idd niet de eerste waar ik dat van hoor :cyclopsani:, maar dan moet je nog wel gepakt vertrekken, hé :wink:
Afbeelding
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Tijdelijke beschermingsfolie

Bericht door WimLT »

Bestaan er geen folies zonder lijmkant die je kan aanbrengen met zo'n zeepoplossing (schuiven). 'k Heb maar bang dat er door de warmte (zon) nogal veel lijmresidu gaat blijven hangen op de lak :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Re: Tijdelijke beschermingsfolie

Bericht door bougimain »

Lijm haal je zeer gemakkelijk eraf met WD40 zonder u lak te beschadigen.
En hier staat wat je allemal kunt met WD40 http://home.howstuffworks.com/framed.ht ... g/wd40.htm

Wat doet WD40
WD-40 is een polyvalent product
“Rocket WD-40”, door de NASA geadopteerd om haar ruimtevaartraketten te
beschermen, is een mengeling van ingewikkelde chemische samenstellingen,
opgelost in een petroleumdistillaat van superieure kwaliteit. WD-40 bevat noch siliconen,
noch lanoline.
WD-40 kan gebruikt worden voor alle metalen en plastieken. Op verven, plastiek, stoffen, leder... en de meeste van de
gebruikelijke materies.
WD-40 coaguleert niet en bevriest niet. Het belet de aankleving van ijs en vergemakkelijkt de verwijdering ervan.
WD-40 heeft zeer goede di-elektrische eigenschappen en kan gebruikt worden voor toestellen onder hoogspanning (maar dan
wel altijd in een ontkoppelde positie ... ).
WD-40 verwijdert onmiddellijk elk spoor van koolstof op isolatiemateriaal. Bij normale opslagomstandigheden zijn de
behandelde metalen gedurende lange periodes beschermd tegen condensatie en corrosie.
WD-40 spuitbussen zijn aangedreven met CO2 (geen CFK sinds 1981).

Bougimain :alien:
BiemeRT schreef:Bestaan er geen folies zonder lijmkant die je kan aanbrengen met zo'n zeepoplossing (schuiven). 'k Heb maar bang dat er door de warmte (zon) nogal veel lijmresidu gaat blijven hangen op de lak :-?
Afbeelding
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Tijdelijke beschermingsfolie

Bericht door RBee »

bougimain schreef:tijdens het jaar verzamel ik GRATIS polo's van bvb palm, H.P. scheppes enz...
dat ik krijg in cafe's.
Das een probleem, de Wim komt nooit in Cafe's. :drunken:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Tijdelijke beschermingsfolie

Bericht door WimLT »

VOILA, gij kent mij tenminste, zie :thumright:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Re: Tijdelijke beschermingsfolie

Bericht door bougimain »

Ha Ha maar hij wordt wel getrokken met een half blote madam op CAFE :razz: :razz: :razz:

Bougimain :roll: :roll:
Afbeelding
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Tijdelijke beschermingsfolie

Bericht door Werner Von C. »

hij wordt wel getrokken...
Zéér dubieuze woordkeuze overigens... :pig:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Tijdelijke beschermingsfolie

Bericht door WimLT »

En helemaal niet waar (spijtig genoeg :pig: ) :lol: :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Tijdelijke beschermingsfolie

Bericht door edargpu »

Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Tijdelijke beschermingsfolie

Bericht door WimLT »

Heb ze een mailtje gestuurd met (prijs)aanvraag 8-)
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
JohanGS
Berichten: 349
Lid geworden op: 28 mei 2005, 20:45
Locatie: Gent R1200GS met GPS

Re: Tijdelijke beschermingsfolie

Bericht door JohanGS »

BiemeRT schreef:Die haardroger word niet heet genoeg om tegelijk mijn lak in blaren te trekken, veronderstel ik :-?
Nope mijn honda lak heeft nooit afgezien en zoals hier al gemeld lijmresten gemakkelijk te verwijderen met WD40.
Maar eerlijk gezegd nooit lijmresten gehad, en ik hield moedere hare haardroger op een afstand van 30cm want da komt erg gemakkelijk los. :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
stefke
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jul 2005, 18:41
Locatie: belgie

Re: Tijdelijke beschermingsfolie

Bericht door stefke »

BiemeRT schreef:Na mijn revalidatie staat er in septepmber een motorreisje op het programma. Ik met duo en bagage. Er zullen dus twee extra roltassen op de koffers moeten worden getrapt om alles mee te krijgen. Mijn huidige koffers zijn gelakt en daarom zou ik dus tijdelijk een beschermfolie willen aanbrengen die er terug af gaat na thuiskomst. Alléén bovenop de koffers, dus met een set ben ik niks. Iemand een adresje on-line of in een real life winkel waar ik èèn of twee velletjes kan kopen. De zoekfunctie heeft mij niet echt kunnen bevredigen :mrgreen:
Gewone beletteringstape. Is leverbaar in de kleur van je motor. Kan in de betere zaken gekocht worden per 10 cm op vellen van halve meter breed. Er zijn verschillende soorten in functie van gebruiksduur. Laten geen lijmsporen na. Gebruik dit al jaren op al mijn motoren. Prima gerief.

Bijvoorbeeld: http://www.klit.be/prod.asp?sub=347

Deze dummytank heeft 5 jaar onder de tape gezeten omdat er permanent met tanktas werd gereden. Half uur werk om de tape te verwijderen en even schoongemaakt met poetswatten. :lol:

[img=http://img174.imageshack.us/img174/7347/pic00004tn8.jpg]
Plaats reactie