Te warm op RT
Moderator: GVN
Te warm op RT
Nu heb ik op een warme dag op een K75 RT gereden en dit wa toch wel een heel warm ritje. Mij eigenlijk wat te warm. Nu weet ik wel minder kleding aan trekken. Maar je moet toch je motorpak aan voor de veiligheid. Is deze warmte vergelijkbaar op een R1100RT of valt dit mee t.o.v. een K75 rt. Mijn dealer zei dat je op een K75 rt het beste beschermd zit. Dan misschien toch wat luchtiger op een R1100rt
Re: Te warm op RT
Ik heb nu een r1150RT.
En vroeger meerdere K75RT gehad.
Ik rijd met een T-shirt en daarover me complete pak.
Het scherm helemaal laag bij lage snelheid (als je elektrisch scherm hebt)
En bij hoge snelheid is het goed te doen.
beter bezweet dan bebloed !
En vroeger meerdere K75RT gehad.
Ik rijd met een T-shirt en daarover me complete pak.
Het scherm helemaal laag bij lage snelheid (als je elektrisch scherm hebt)
En bij hoge snelheid is het goed te doen.
beter bezweet dan bebloed !
BMW R1150RT met Xenon - StreetPilot 2820 - Baehr Intercom
-
Iron Gonzo
dat is 1 van mijn hoofdredenen om zo geen model aan te schaffen 
en waarom ik mijn K100LT heb weggedaan
en waarom ik mijn K100LT heb weggedaan
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 09 jun 2008, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Tazke
- Contacteer:
Troost au, ik heb daarnet ook ferm gezweet op mijnen GS.
Op d'autostrade ging dat nog, maar eenmaal die kleine baantjes ...
Maar 't was wel plezant
Op d'autostrade ging dat nog, maar eenmaal die kleine baantjes ...
Maar 't was wel plezant
To boldly go where no tasmanian has gone before ...

Ik rij inderdaad nooit zonder pak voor de veiligheid. Scheelt het veel om bij lage snelheid het electriche cherm op de laagste stand te zetten?
Ik heb een verhoogd scherm van Secdem.
Alle extra wind die ik kan krijgen wil ik wel hebben hoor.
Maar laten we eerlijk zijn.
Dit is toch alleen met 25+ graden ?
En zo vaak gebeurd dat niet.
Laat mij maar lekker toeren op mijn RT bij mooi weer maar ook als het regent.
Met een RT kan ik alles hebben.
Alle extra wind die ik kan krijgen wil ik wel hebben hoor.
Maar laten we eerlijk zijn.
Dit is toch alleen met 25+ graden ?
En zo vaak gebeurd dat niet.
Laat mij maar lekker toeren op mijn RT bij mooi weer maar ook als het regent.
Met een RT kan ik alles hebben.
BMW R1150RT met Xenon - StreetPilot 2820 - Baehr Intercom
Absoluut juist, maar de aanschaf van een "zomerversie"motorpak kan al veel verhelpen.zwol schreef: Maar je moet toch je motorpak aan voor de veiligheid.
Een motorpak zorgt in de winter voor een groot deel voor een goede isolatie door het feit dat het geen wind doorlaat.
Een zomerpak doet dit nu juist wel. En het feit dat goretex-membranen of andere wind- en waterafsluitende extra's niet nodig zijn
maakt dat de aanschaf van een zomervest en/of broek geen aanslag is op je portemonnee
Bij een fikse regenbui is het wel aangewezen om er snel een regenpak over te trekken want binnen de kortste keren
ben je doorweekt...
-
moh_fan
- Contacteer:
Vergeet ook de juiste onderkleding niet!
Een goede vochtafdrijvende eerste laag zorgt voor een wat aangenamer gevoel bij warme dagen.
Deze technische onderkleding, specifiek voor zomer of winter, is iedereen aan te raden.

Een goede vochtafdrijvende eerste laag zorgt voor een wat aangenamer gevoel bij warme dagen.
Deze technische onderkleding, specifiek voor zomer of winter, is iedereen aan te raden.

-
de Ron
Kan zijn, maar als je dàt nu nog onder je pak moet dragen ga je helemaal kapot van de warmte .. 
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Ik ben ook overgeschakeld van een K75 RT naar een R 1150 RT.
Bij de R 1150 RT wordt er aanzienlijk minder warme lucht naar de benen "geblazen", wat de "beenwarmte" aanzienlijk vermindert.
Een zomerbroek bracht bij mij weinig soelaas, integendeel: de warme lucht werd door de ventilatiegaten van de broek rechtstreeks tegen mijn benen geblazen.
Daar tegenover vond ik mijn kaatje nog altijd veel soepeler rijden, vooral dan tijdens het manoeuvreren.
Mvg,
Patille
Bij de R 1150 RT wordt er aanzienlijk minder warme lucht naar de benen "geblazen", wat de "beenwarmte" aanzienlijk vermindert.
Een zomerbroek bracht bij mij weinig soelaas, integendeel: de warme lucht werd door de ventilatiegaten van de broek rechtstreeks tegen mijn benen geblazen.
Daar tegenover vond ik mijn kaatje nog altijd veel soepeler rijden, vooral dan tijdens het manoeuvreren.
Mvg,
Patille
K75S,K75 RT ULTIMA; R 1150 RT
Haha, ja gisteren ook nog bijna 300km gedaan.
Tripje was geweldig, maar tijdens stoppen aan de verkeerslichten
Hoopt zich de warmte in het blok op, dit kan maar heel even duren.
Dan komt die blazer in en dan is het prijs
Heb nu beide billen licht verbrand, net of ik te lang in de zon gelegen heb
Verder was de trip natuurlijk puur genieten door de Kempen
mvg
Tripje was geweldig, maar tijdens stoppen aan de verkeerslichten
Hoopt zich de warmte in het blok op, dit kan maar heel even duren.
Dan komt die blazer in en dan is het prijs
Heb nu beide billen licht verbrand, net of ik te lang in de zon gelegen heb
Verder was de trip natuurlijk puur genieten door de Kempen
mvg
MG Breva 850
Misschien stomme opmerking, maar is het niet mogelijk om tijdens de zomer dien blazer uit te schakelen of af te leiden 
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

-
den Bullet
Ik draag het hele jaar door thermisch ondergoed van Coolmax (toch de broek) en da 's heel goed uit te houden boven de 25°.
Bovendien is dat iets makkelijker zweet- en geurvrij te houden dan een lederen-/goretexbroek
Bij mijn vorige moto (K100RT) had ik een verkleind aftermarketruitje, en daarmee had ik toch al wa meer rijwind ...
Bovendien is dat iets makkelijker zweet- en geurvrij te houden dan een lederen-/goretexbroek
Bij mijn vorige moto (K100RT) had ik een verkleind aftermarketruitje, en daarmee had ik toch al wa meer rijwind ...
-
moh_fan
- Contacteer:
Sorry... maar u heeft het helemaal mis.de Ron schreef:Kan zijn, maar als je dàt nu nog onder je pak moet dragen ga je helemaal kapot van de warmte ..
Als het warm is, doe je weinig tegen die warmte. Helemaal op een motor, in pak, achter de ruit.
Deze kleding draagt niet bij tot extra warmte.
Het is comfort-verhogend. Het materiaal voert transpiratie af van de huid, waardoor je je droger voelt en je motorpak niet gaat plakken.
Met name het plakken van kleding aan huid maakt voor mij het rijden in de warmte erg oncomfortabel.
Vooral i.c.m. "doorwaaikleding" is dit soort technische onderkleding erg comfortabel bij warme dagen.
Hoi Moh-fan,moh_fan schreef: Met name het plakken van kleding aan huid maakt voor mij het rijden in de warmte erg oncomfortabel.
Vooral i.c.m. "doorwaaikleding" is dit soort technische onderkleding erg comfortabel bij warme dagen.
Enig idee waar we dergelijke vochtafdrijvers in Belgenland kunnen kopen (merken, winkel,...)?
( of in NL, tot Tilburg durf ik wel over de gens)
Cheers,
Dim
Ride like the wind
-
VoskenGSA
Kan je vinden in elke goeie sportwinkel, alsook motorzaak.
@Dim, je kan eens gaan zien bij die sportwinkel ('t Lammeke sport?) schuin tov Euroflora op de Grote Baan in Sint-Niklaas. Daar heb ik de mijne gehaald. Je moet wel zien dat je de 'cool' versie neemt voor in de zomer
@Dim, je kan eens gaan zien bij die sportwinkel ('t Lammeke sport?) schuin tov Euroflora op de Grote Baan in Sint-Niklaas. Daar heb ik de mijne gehaald. Je moet wel zien dat je de 'cool' versie neemt voor in de zomer
Lid BMW-MC-VL

GSA 2008 - Temporarily out of power...

GSA 2008 - Temporarily out of power...
OK, bedankt voor de info!Avrider schreef: ...je kan eens gaan zien bij ''t Lammeke sport...
Ik zal rap eens snorren naar die blonde stoot die alle klanten super-sympathiek onthaalt.
Cheers,
Dim
(Habrouck
Ride like the wind
-
PeterGT
- Contacteer:
Dim,
Vond het in het begin raar om een 'lange onderbroek' aan te doen, wegens te warm. Maar wat een resultaat! Nul plakkerig gevoel meer, en helemaal niet warmer dan zonder. Komt ook bij koude van pas. Te koop bij de meeste BMW motodealers : http://www2.satzmedia-catalog.com/asp/_ ... s/0056.pdf
Grtz, Peter
Vond het in het begin raar om een 'lange onderbroek' aan te doen, wegens te warm. Maar wat een resultaat! Nul plakkerig gevoel meer, en helemaal niet warmer dan zonder. Komt ook bij koude van pas. Te koop bij de meeste BMW motodealers : http://www2.satzmedia-catalog.com/asp/_ ... s/0056.pdf
Grtz, Peter
Hoi Peter,PeterRT schreef:Dim,
Grtz, Peter
Bedankt.
Blijven die atletische vormen ook zo wanneer je het aan hebt ?
Driehoek schouders en six-pack aan buikspieren en dat voor enkele Heuro's ...
Cheers,
Dim

Ride like the wind
De oorspronkelijke vraag eens gelezen, Zwol wil dus weten of een R1100RT even warm zit als een K75RT. Bijlange niet, warmer dan op een K ga je het zeker niet krijgen. Maar in putteke winter is dit natuurlijk een voordeel. De schermen, hoog of laag, elektrisch of niet, doen niet zoveel terzake, de warmte komt van beneden. En ventilator uitschakelen zal de boel om zeep helpen, die gaat juist blazen als de motor te warm krijgt. De warmte komt dus deels door de extra goede bescherming, maar vooral door het bouwconcept, de opstelling van motor en koeling. Er zijn wel wat experimenten geweest met klepjes en flappen, om de luchtstroom te wijzigen, maar meestal waren die lelijk en/of niet efficiënt.
Helemaal mee eens Lomax
Maar zou ut niet beter zijn om die ventilator te overbruggen ?
In de zomer dan bij langzaam verkeer, dat deze dan continue blijft blazen.
De hitte moet er uit, al wat er gebeurd.
Indien de ventilator bij langzaam verkeer continue blijft blazen, zal het afgegeven warmte minder worden.
Dit natuurlijk omdat die ventilator alle warmte meteen afvoerd.
Nu nog 'n mooie plaats voor het schakelaartje en waterdicht natuurlijk.
mvg
Maar zou ut niet beter zijn om die ventilator te overbruggen ?
In de zomer dan bij langzaam verkeer, dat deze dan continue blijft blazen.
De hitte moet er uit, al wat er gebeurd.
Indien de ventilator bij langzaam verkeer continue blijft blazen, zal het afgegeven warmte minder worden.
Dit natuurlijk omdat die ventilator alle warmte meteen afvoerd.
Nu nog 'n mooie plaats voor het schakelaartje en waterdicht natuurlijk.
mvg
MG Breva 850
Het heeft misschien niet veel te maken met het oorspronkelijk onderwerp maar ....
enkele jaren geleden stond ik in Cannes
met de 1150 rt in de file, buiten temperatuur + 30 graden, begint Helga ( mijn motor ) daar warm te lopen ( lees heet
), alle blokjes vol. Mijn rt kan dus blijkbaar niet tegen file en zeker niet tegen in de hitte staan in de file. Is er geen mogelijk om er een ventilator op te monteren voor zo'n noodgevallen ?
enkele jaren geleden stond ik in Cannes
-
Willy
Over het manueel aansturen van de ventilator is er in het techniek forum een item:
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... or#p232006
Willy
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... or#p232006
Willy
Beetje opletten hier in dit topic, want er wordt over koeling van luchtgekoelde boxers en watergekoelde K-motoren gesproken...kwestie van alles wat uiteen te kunnen houden.
Voor een watergekoelde K kan je eventueel een schakelaar knutselen, zodat je manueel je ventilator kan aan- of afzetten. Dat staat hier dus inderdaad ergens te lezen in het "techniek" onderdeel.
Ik dacht dat het mogelijk was een ventilator te (laten) monteren achter de oliekoeler. Bij welk type boxer dat mogelijk is, weet ik niet. De fan zit er ook standaard nooit achter gemonteerd, maar was een optie/speciale uitrusting bij de overheids boxermotoren. Omdat die vaak traag rijden en stilstaan, wordt de motor niet goed genoeg gekoeld en loopt dat blok soms redelijk heet. Vandaar die extra fan.Rafèrté schreef: Is er geen mogelijk om er een ventilator op te monteren voor zo'n noodgevallen ?
Voor een watergekoelde K kan je eventueel een schakelaar knutselen, zodat je manueel je ventilator kan aan- of afzetten. Dat staat hier dus inderdaad ergens te lezen in het "techniek" onderdeel.
K100 RS 16v
Wat is eigenlijk een fan ?jerre schreef:Ik dacht dat het mogelijk was een ventilator te (laten) monteren achter de oliekoeler. Bij welk type boxer dat mogelijk is, weet ik niet. De fan zit er ook standaard nooit achter gemonteerd, maar was een optie/speciale uitrusting bij de overheids boxermotoren. Omdat die vaak traag rijden en stilstaan, wordt de motor niet goed genoeg gekoeld en loopt dat blok soms redelijk heet. Vandaar die extra fan.