tomtom Rider2 blijft aan staan!!!

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Nico1150rt
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2008, 19:39

tomtom Rider2 blijft aan staan!!!

Bericht door Nico1150rt »

Hallo,

Wie heeft er enig idee hoe het volgende probleem kan worden verholpen. :?: Nadat ik de tomtomrider 2 had aangesloten op de pc gaf Tomtom Home aan dat er een nieuwe update voorhanden was.Ik heb deze geinstaleerd en zag op de pc een nieuwe overzichterlijker tomtom home verschijnen. Op de Rider zelf was ook e.e.a veranderd , met name nieuwe menue opties. Alles was in principe goed gegaan en werkt ook naar behoren. Alleen merk ik nu dat nadat ik de Rider met de knop uitzet hij na een aantal seconden vanzelf weer aangaat. Het beeld dat hij dan geeft is het volgende: opstartscherm met onderaan een balkje welke volloopt. Zodra deze balk is volgelopen staat de Tom Tom weer aan. De balk welke volloopt is hetzelfde alsdat je een reset uitvoert.

PS voor deze actie werkte de rider ook goed maar ging wel uit als ik dat wilde

Vriendelijke groeten van een BMW rijder

Nico
Fredd
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:53

Re: tomtom Rider2 blijft aan staan!!!

Bericht door Fredd »

Hey Nico,ikzelf heb de update ook uitgevoerd en heb er geen problemen mee.
Misschien de "uit" knop wat langer ingedrukt houden?
Is maar een idee,ik zou het anders niet weten

groet
Fredd
Nico1150rt
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2008, 19:39

Re: tomtom Rider2 blijft aan staan!!!

Bericht door Nico1150rt »

Nee helaas, langer op uitdrukken helpt niet, wat wel is voorgekomen dat na vele malen de uitknop indrukken gebruiken de tomtom wel uit blijft, maar dat is volgens mij niet normaal.
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: tomtom Rider2 blijft aan staan!!!

Bericht door WimLT »

Misschien eens een reset doen volgens de officiële richtlijnen :-? :

Ga als volgt te werk om je TomTom-apparaat te resetten:

1. Controleer of je batterij voldoende is opgeladen.
Laad je apparaat ten minste twee uur op voordat je het opnieuw probeert in te schakelen.

2. Verwijder de sd-kaart.
Als je apparaat is voorzien van een sd-kaart, verwijder je deze.

3. Reset je apparaat.
Gebruik hiervoor een rechtgebogen paperclip of iets dergelijks en houd de resetknop vijftien seconden lang ingedrukt. Zie onderstaande afbeeldingen om te zien waar je de resetknop kunt vinden.

4. Schakel je apparaat in.
Houd de Aan/Uit knop ten minste vijf seconden ingedrukt.

5. Steek de sd-kaart in het apparaat.
Als je apparaat gebruikmaakt van een sd-kaart, plaats je deze nu in het apparaat.

De reset-knop bevindt zich aan de onderkant van je TomTom-apparaat.

Afbeelding Afbeelding

Indien dit geen resultaat heeft moet je naar je dealer :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Renzo
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 aug 2007, 19:37

Re: tomtom Rider2 blijft aan staan!!!

Bericht door Renzo »

hoi mannen,

Ook ik heb wat probleempjes gehad met de update. De mijne wilde wel uit, helaas toen niet meer aan. Hij is even terug geweest naar de leverancier en nu doet hij het prima. Ook de nieuwe opties. Gisteren kwam ik er achter dat hij nu ook waarschuwt tegen snelheidsoverschrijding. Tenminste dat is volgens mij een akoestisch signaal wat ik plots hoorde. ( twee piepjes ) achter elkaar. Na wat testjes is volgens mij de conclusie dat hij dit signaal geeft als ik de snelheid overschrijdt. Hij heeft natuurlijk even nodig om aan de hand van het satellietsignaal mijn verplaatsingsnelheid te berekenen, maar dan klinken éénmalig de piepjes. Als het er al inzat heb ik nooit eerder gehoord. Dat zegt natuurlijk van alles over mijn rijstijl, maar ik vind het wel handig. Verder is ook de tripmaster leuk om te hebben.
Renzo,
Honda 400 C 1992, Honda Pacific Coast 1998, BMW R1150RT 2006, R1200 RT LC 2014 / Ebony
2016 Mei Saarland, mei/juni Calabria & Basilicata ( Zuid-Italie), aug/sept Emilia-Romagna & Alpen( Noord-Italie)
Martinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 27 jul 2006, 12:52
Locatie: Meise

Re: tomtom Rider2 blijft aan staan!!!

Bericht door Martinus »

Had hetzelfde probleem (uitzetten en springt weer aan) maar na update via TTHome2 en daarna reset (cf. BiemeRT) werk dat ding nu goed dwz springt automatisch aan als hij voeding krijgt (dus geen geduw meer op die zijknop) en als de voeding wegvalt (afname van houder) gaat hij netjes uit.

Wat betreft die tripmaster op de TTRider een vraagje: kan je er ook je gereden route mee downloaden naar Tyre zoals ik voordien deed met de plugin Tripmaster van http://www.webazar.org/tomtom/plugins.php?lang=nl want deze krijg ik niet meer geïnstalleerd nu ik met TTHome2 werk.
Greetz & Long May You Run

Martinus (K100LT VIN 0170089) & member BMW Motorclub Vlaanderen
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie