R1200RT - Vervorming ruit

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
jeunerke
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mar 2005, 15:01

R1200RT - Vervorming ruit

Bericht door jeunerke »

Beste motorvrienden ik ben verwonderd dat er nog niemand iets zegt over het vervormend zichtveld.Ik heb de mijne al besteld en hij zal binnen een paar weken wel aankomen.Ik heb vorige week een hele dag proef gereden en ben vol lof over de 1200 hij bied veel meer dan 1150 waar ik al 26.000km mee gereden heb.Helaas kijk ik met gemengde gevoelens uit naar de nieuwe ik vind het echt ronduit gevaarlijk rijden met die ruit.Alles is ok als men er maar doorkijkt maar ga je ze naar beneden laten en kijk je er niet meer door dan krijg je allerlei vervormingen te zien zelfs al is ze uit je gezichtsveld.Ik kan maar hopen dat dit mischien alleen maar met de testmotor zo was anders.........grt :shock:
chiepe
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 sep 2023, 16:19
Woonplaats: Roeselare

Bericht door chiepe »

Jup,
Ik denk dat de riut eraf kan hoor... :wink:
Amicaal
Chiepe
tosa
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2004, 16:52
Locatie: groot leuven

Bericht door tosa »

in de meeste cursussen die worden gegeven om te leren vaardig en veilig te rijden wordt sterk afgeraden om DOOR het scherm te kijken...liever er net BOVEN want bij regenweer krijg je anders nog meer vervormingen
RIDE WITH PRIDE
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Ik dacht net ook zoiets te zeggen...

Normaal moet je erover kijken.. er zijn zelfs mensen in onze Club die daarvoor hun scherm hebben laten verkleinen.
Ik zie me al zitten op m'n Roadster met m'n speedster schermpje.. ik zou al heeeeel plat moeten gaan op m'n tank :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door hla »

Volgens mij is het onmogelijk om geen vervorming te krijgen.
Zelfs in gewoon glas zit vervorming van zodra je erdoor kijkt.
OK, bij een vlakke ruit valt dit nog mee (vb door de venster thuis) maar van zodra er een vorm in zit, zit je altijd met een probleem.

Mijn vorige moto had ook een groot scherm en daar zat ook vervorming op. Daarom moet je er ook OVER kijken.

Ik heb nooit met een 1150 gereden, maar een testrit met een 1100 RT gaf voor mij ook vervorming.

Daarenboven is het afhankelijk vanuit welke hoek je kijkt.
Ik heb het laag zadel nog iets verlaagt waardoor mijn ogen op een heel andere plaats staan tov het venster dan van iemand die groot is en dan ook nog eens het hoog zadel heeft gekocht.

Zelfs als je de vervorming beperkt vanuit één ooghoogte, dan zitten alle collegas nog steeds met andere vervorming omdat die dus op een andere ooghoogte kijken.

Ik heb nu reeds 800 Km, en wanneer ik erdoor wil kijken heb ik daar ook problemen mee. Maar dan verzet ik het scherm opnieuw iets zodat ik erover kijk en dan heb ik er geen last van.
Hoe hoog het scherm staat hangt af van de snelheid. Bij traag rijden kijk ik liever iets dichter voor het wiel op de grond naar scheuren en barsten, maar bij 120 Km heeft dat geen zin, dan moet je dit al veel vroeger zien, en dus veel verder voor U kijken, en dus het scherm iets hoger.

Ik zie echt niet in hoe dit verbeterd kan worden.
Maar als iemand daar een oplossing voor vind, waarom niet :wink:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Plaats reactie