98 oct inOostenrijk-Dolomieten
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
98 oct inOostenrijk-Dolomieten
Pas terug uit Italië (Dolomieten) en Oostenrijk. Wat opviel is dat benzine 98oct zeldzamer en zeldzamer te krijgen is.
95oct is overal te krijgen. Verder vind je ook dikwijls 95+ of allerlei benamingen met '95 erin. Tanken van die 95+ of 95super gaf echter niet het minste probleem. Zou dat het zelfde zijn als de ons vertrouwde 98oct?
95oct is overal te krijgen. Verder vind je ook dikwijls 95+ of allerlei benamingen met '95 erin. Tanken van die 95+ of 95super gaf echter niet het minste probleem. Zou dat het zelfde zijn als de ons vertrouwde 98oct?
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
-
bmwfreakske
Re: 98 oct inOostenrijk-Dolomieten
Neen,maar het motormanagement herkent de 95 en past zich automatisch aan.
Andalousie 09/2018
???????????????????bmwfreakske schreef:Neen,maar het motormanagement herkent de 95 en past zich automatisch aan.
R 1250 GS '2021
K 100 basic '84
K 100 basic '84
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Freakske bedoelt dat onze Beemer uitgerust is met pingelsensoren...mijne RT verkiest 98oct of hoger maar kan zonder probleem op 95 rijden dankzij die sensoren en de motorelectronica die zich aanpast aan die 95oct.
Wikipedia zegt : De pingelsensor is een sensor die het pingelen van een mengselmotor detecteert. Bij detectie wordt een electrisch signaal gestuurd naar de regeleenheid die hierop actie onderneemt om het pingelen te voorkomen. Zonder een pingelsensor zou een benzinemotor ernstige schade kunnen oplopen bij het tanken van verkeerde benzine. Verder heeft de pingelsensor een belangrijke taak bij oudere motoren aangezien deze gevoelig kunnen zijn voor detonatie door koolaanslag in de verbrandingskamer.
Wikipedia zegt : De pingelsensor is een sensor die het pingelen van een mengselmotor detecteert. Bij detectie wordt een electrisch signaal gestuurd naar de regeleenheid die hierop actie onderneemt om het pingelen te voorkomen. Zonder een pingelsensor zou een benzinemotor ernstige schade kunnen oplopen bij het tanken van verkeerde benzine. Verder heeft de pingelsensor een belangrijke taak bij oudere motoren aangezien deze gevoelig kunnen zijn voor detonatie door koolaanslag in de verbrandingskamer.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Heb kik ook zo'n pingeldinges op mijn R1150RT
Enfin, ik tank in Oostenrijk altijd 100 oct en dan gààn met die banaan

Enfin, ik tank in Oostenrijk altijd 100 oct en dan gààn met die banaan
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
Werner Von C.
- Contacteer:
Tussen Uw benen hangt ie in ieder geval...BiemeRT schreef:Heb kik ook zo'n pingeldinges op mijn R1150RT![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
michelannn
hoi poestexas,
Is het mogelijk om de gpsroutes te van U te krijgen.
Ik plan in 2009 een trip naar de dolomieten.
michel.riga@gmail.com
grtjs,
michel riga
michel.riga@gmail.com
grtjs,
michel riga
YOO
'k Snap 't niet, waarom in godsnaam dure naft (8 of zelfs 100 ocaan) tanken, als ge 95 kunt hebben
Echt waar, heb enkele keren 98 getankt, en 't enige echt merkbare verschil was aan de kassa, voor de rest allemaal 't zelfde. Degene die zegt dat z'n machine beter rijdt op 98 octaan, die moet ik teleurstellen, 't zit 'm tussen de oren
Soit, ieder z'n keuze zekers, maar ik vind benzine zo al duur genoeg dat ik er niet extra geld ga aan uitgeven.
Grtz, Philip!
'k Snap 't niet, waarom in godsnaam dure naft (8 of zelfs 100 ocaan) tanken, als ge 95 kunt hebben
Echt waar, heb enkele keren 98 getankt, en 't enige echt merkbare verschil was aan de kassa, voor de rest allemaal 't zelfde. Degene die zegt dat z'n machine beter rijdt op 98 octaan, die moet ik teleurstellen, 't zit 'm tussen de oren
Soit, ieder z'n keuze zekers, maar ik vind benzine zo al duur genoeg dat ik er niet extra geld ga aan uitgeven.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Mijne naftbak zit tussen de benen, maar das dan ook een ander model, héKoppel!! schreef:'t zit 'm tussen de oren![]()
Nu met de LT tank ik 95, maar met de RR en RT tankte ik zo hoog ik kon en dat reed steeds beter EN zuiniger waardoor ook jouw spaarargument teniet werd gedaan. NEE ... gene flauwekul, want véél te dikwijls ondervonden
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

beste,michelannn schreef:hoi poestexas,
michel.riga@gmail.com
grtjs,
michel riga
op dit ogenblik zoek ik mij te pletter waar ik ze op de pc heb zitten. Ze komen wel uit! Het (aan te raden) hotel in Val Gardena heb ik reeds gevonden. Nog even geduld voor de routes.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Niet moeilijk hoor!! "menu start" dan op "zoeken klikken" dan de naam of gedeelte van bestand intikken en zoeken maar.op dit ogenblik zoek ik mij te pletter waar ik ze op de pc heb zitten. Ze komen wel uit! Het (aan te raden) hotel in Val Gardena heb ik reeds gevonden. Nog even geduld voor de routes.
Zal der rapper uitkomen dan ge denkt.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

-
johnnyke
ge hebt mailmichelannn schreef:hoi poestexas,
michel.riga@gmail.com
grtjs,
michel riga