Verstelbare ruit defect

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
cdraaisma
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 mei 2008, 20:06

Verstelbare ruit defect

Bericht door cdraaisma »

Hallo

De verstelbare ruit van mijn R1150RT staat in de onderstestand en wil niet meer omhoog.De relais van omhoog en naar beneden klikken wel maar de ruit beweegt niet.Heeft iemand een idee om dit probleem op te lossen?

Kees.
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Verstelbare ruit defect

Bericht door ®win »

Het mechaniek eerst maar eens grondig met siliconenspray of WD40 inspuiten.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
r1200rt
Berichten: 178
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:10

Re: Verstelbare ruit defect

Bericht door r1200rt »

ik heb dat bij mijn r1150rt ook voor gehad.
gans de tupperware er af gehaald en de mekaniek ingespoten met WD40.
nooit (117000km) geen problemen meer mee gehad.

Peter
motorgroeten
cees
Berichten: 174
Lid geworden op: 24 okt 2004, 14:08
Locatie: Veghel

Re: Verstelbare ruit defect

Bericht door cees »

Alleen inspuiten hielp niet bij mijn K75RT.
Ik moest het motorke eerst weer gangbaar maken. Ik kon er een imbus opzetten en hiermee het motorke bewegen. Toen was hij los en daarna alles ingespoten.

mzzl
Cees
cdraaisma
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 mei 2008, 20:06

Re: Verstelbare ruit defect

Bericht door cdraaisma »

Hallo

Vanmorgen heb ik het probleem met de ruit uit de weggeruimt.Ik heb de hele zaak gedemonteert.Dan de 2 relais uitgebouwt en deze gedemonteert de kontacten met schuurpapier schoongemaakt en weer gemonteert.Het mechanischme in gespoten met WD40 en de zaak weer gemonteert.En de ruit mooi schoon gemaakt,en zie de ruit gaat nu weer lekker op en neer.

Kees.
Grachtenracer
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 aug 2008, 12:51

Re: Verstelbare ruit defect

Bericht door Grachtenracer »

Hallo allen,

ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn "schuifruit", soms wel naar boven en niet meer terug, maar andersom was ook mogelijk. Ook mijn relais voor omlaag klikte wel, maar er gebeurde niks. Naar mijn idee kreeg de motor geen stroom en leek het niet aan de relais te liggen.

Van het weekend het hele gedeelte losgepeuterd rondom de ruit-unit, alle zwarte delen losgemaakt van de cockpit en de vier 10 mm bouten van de unit losgemaakt van de framestaanders zodat ik bij de relais kon. Het hele mechanische gedeelte van de ruit ingespoten met WD 40, overal zat veel zand en troep.
Na 3 uur peuteren, de beide relais er maar eens uit getrokken om te constateren dat ze allebei hetzelfde zijn, naar mijn idee was alleen de neergaande relais stuk. Dus ze allebei tegengesteld erin gezet, pooltjes schoongemaakt en alles werkt weer perfect! Gaat het ruitje nu weer eens zeuren, dan haal ik meteen twee nieuwe relais.
Voorlopig staat ze droog binnen in een box. :-)
Plaats reactie