remblokken R1200RT
Moderator: GVN
-
de Ron
remblokken R1200RT
Weet er iemand of er af fabriek de gewone of gesinterde remblokken zitten op een 1200RT ? Moet ze binnenkort vernieuwen en vroeg het me af. Op mijn 1150 RT waren het gesinterde, deze gingen een 50.000 km mee. Nu moet ik al vervangen rond de 25.000 km. Zitten er acheraan ook gesinterde ? Heb de prijzen eens vergeleken met bvb Carbon Lorraine, deze zijn een pak goedkoper dan de originele plakjes van BMW..
Elke info is dankbaar welkom !
Elke info is dankbaar welkom !
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
-
benjamin.rt
Re: remblokken R1200RT
heb in het verleden eens carbon lorraine uitgeprobeerd en was er niet tevreden van, versleten nog rapper en de remprestaties waren stukken minder
-
Iron Gonzo
van carbon lorrain heb ik toch geen klagen.benjamin.rt schreef:heb in het verleden eens carbon lorraine uitgeprobeerd en was er niet tevreden van, versleten nog rapper en de remprestaties waren stukken minder
vroeger reed ik met NISSIN, maar daar deze geen meer maken voor de BMW (vroeger enkel voor de RS) ben ik over geschakeld naar carbon lorraine.
en heel tevreden van.
moet binnenkort ook nieuwe remblokken hebben voor mijn R1200ST.
weet ook nog niet wat ik ga steken. origineel of carbon lorraine.
hangt van de prijs af natuurlijk.
tevens ga ik ook eens kijken bij NISSIN of deze er nu maken voor de huidige BMW modellen.
bij carbon lorrain heb je ook verschillende types.
voor toermotos en racemotos(baan)
de A3+ is voor de meest motoren geschikt (vooraan)
evenals de RX3 types (achteraan)
dan heb je nog de S1 S2, die zijn voor choppers of lichte motoren
dan heb je de x43 racing = enkel circuit
de X1 X2 types voor offroad (geen competitie)
de X43 off road competitie
ik heb dus de A3+ en de RX3 op mijn RS en al op verschillende motos gestoken.
tot nu toe nog geen enkele had die klaagde over de cappasiteiten.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Te hard gesinterde blokken doen je remschijven dan weer meer dan normaal slijten.
Het type is belangrijk, te zacht en de blokken smelten als boter, te hard en de schijven weten ervan.
Ik rijd momenteel ook met CL vervangblokjes, ken wel het type niet meer, gestoken bij de dealer ...
Als toevoeging nog dit: Op de R1200ST deed ik met de originele blokken vooraan 35000 kilometer (dus de originele zaten er nog op bij het totaalverlies) en achteraan kwam ik 25000 kilometer ver.
Bij de R1200RT moesten beide sets vervangen worden (en dringend) bij 20000 km. Dit waren ook de originele.
Een sportieve rijstijl met een RT spaart remblokken zeker niet
Het type is belangrijk, te zacht en de blokken smelten als boter, te hard en de schijven weten ervan.
Ik rijd momenteel ook met CL vervangblokjes, ken wel het type niet meer, gestoken bij de dealer ...
Als toevoeging nog dit: Op de R1200ST deed ik met de originele blokken vooraan 35000 kilometer (dus de originele zaten er nog op bij het totaalverlies) en achteraan kwam ik 25000 kilometer ver.
Bij de R1200RT moesten beide sets vervangen worden (en dringend) bij 20000 km. Dit waren ook de originele.
Een sportieve rijstijl met een RT spaart remblokken zeker niet
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
-
HanzThePanz
25.000 tot 50.000 km met de remblokjes!? Dat is mij nog nooit gelukt. Bij een servicebeurt worden meestal de achterblokjes vervangen en om de 20.000 de voorste blokjes van mijn RT.
Ik zal dan wel veel te veel remmen? Hou in ieder geval van een beetje vlot doorrijden...
[EDIT] Hmm... klopt niet helemaal, zie m'n berichtje hieronder
Ik zal dan wel veel te veel remmen? Hou in ieder geval van een beetje vlot doorrijden...
[EDIT] Hmm... klopt niet helemaal, zie m'n berichtje hieronder
Laatst gewijzigd door HanzThePanz op 15 aug 2008, 22:48, 3 keer totaal gewijzigd.
Don't fix it if it ain't broken...
-
moh_fan
- Contacteer:
Ik ben een week of drie geleden begonnen aan mijn derde set (voor)remblokken.
Na de eerste originele set (+/-18000km) ben ik overgestapt op Carbone Lorraine SBK5+ blokken.
Verhalen met ervaringen gelezen hebbende leek me dit wel een goede keuze. Remmen deden ze als de beste. Het enige nadeel vond ik
het bijterige karakter van de blokken bij lagere snelheden. Het maakte soepele remdosering lastig.
Bij +/-40000km zijn de blokken terug vervangen door origineel BMW. De blokken remmen prima en het bijterige is verdwenen.
Hoewel de BMW-blokken in mijn ogen véél te duur zijn (€154,-) remmen ze in mijn ogen beter dan de CL's
Na de eerste originele set (+/-18000km) ben ik overgestapt op Carbone Lorraine SBK5+ blokken.
Verhalen met ervaringen gelezen hebbende leek me dit wel een goede keuze. Remmen deden ze als de beste. Het enige nadeel vond ik
het bijterige karakter van de blokken bij lagere snelheden. Het maakte soepele remdosering lastig.
Bij +/-40000km zijn de blokken terug vervangen door origineel BMW. De blokken remmen prima en het bijterige is verdwenen.
Hoewel de BMW-blokken in mijn ogen véél te duur zijn (€154,-) remmen ze in mijn ogen beter dan de CL's
-
de Ron
ik heb van de week vluchtig in een motomagazine de testen van remblokken gelezen, Nissin en Lucas kwamen er als beste uit de test. Ik weet nog steeds niet of ik beter gesinterde of "gewone" remblokjes zou kopen. Weet iemand of er origineel gesinterde inzitten vooraan ??
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
-
HanzThePanz
Nog even voor de statistieken: Gisteren m'n R1200RT opgehaald na een 40.000 beurt.
2 setjes remblokken vóór = 151,58
1 setje remblokken achter = 75,79
Pfwoooeee... wie zei er ook alweer dat motorrijden goedkoop is? De rest van de nota zal ik jullie besparen
Overigens zijn bij mij de vóórremblokjes alleen bij 20.000 en 40.000 vervangen, de achterremblokjes bij 10.000 en 40.000. Ik mag dus nog niet klagen, als ik het relaas hierboven zo lees.
2 setjes remblokken vóór = 151,58
1 setje remblokken achter = 75,79
Pfwoooeee... wie zei er ook alweer dat motorrijden goedkoop is? De rest van de nota zal ik jullie besparen
Overigens zijn bij mij de vóórremblokjes alleen bij 20.000 en 40.000 vervangen, de achterremblokjes bij 10.000 en 40.000. Ik mag dus nog niet klagen, als ik het relaas hierboven zo lees.
-
de Ron
Heb juist gezien bij RAD voor een 1200RT, rond de 30 euro per twee remblokken vooraan, is minder dan de helft dan bij BMW ...........
-
HanzThePanz
Tsja... de hamvraag is nu natuurlijk hoelang je met die blokjes doet...de Ron schreef:Heb juist gezien bij RAD voor een 1200RT, rond de 30 euro per twee remblokken vooraan, is minder dan de helft dan bij BMW ...........
-
Iron Gonzo
simpel tochHanzThePanz schreef:Tsja... de hamvraag is nu natuurlijk hoelang je met die blokjes doet...de Ron schreef:Heb juist gezien bij RAD voor een 1200RT, rond de 30 euro per twee remblokken vooraan, is minder dan de helft dan bij BMW ...........
tot ze zijn versleten
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Ik denk toch dat er een kwaliteitsprobleem (of winstprobleem) is met de huidige remblokken voor de RT
Op mijn eerste 1200RT van 2005 gingen de voorste remblokken 50.000km mee, op mijn nieuwe RT van 2007 zijn ze zopas vervangen op 20.000km. dus met dezelfde rijstijl gaan ze maar half zo lang mee.
Ik denk dat BMW te weinig winst maakte met de vorige serie remblokken, dus hebben ze ze wat zachter gemaakt.
Bart
Op mijn eerste 1200RT van 2005 gingen de voorste remblokken 50.000km mee, op mijn nieuwe RT van 2007 zijn ze zopas vervangen op 20.000km. dus met dezelfde rijstijl gaan ze maar half zo lang mee.
Ik denk dat BMW te weinig winst maakte met de vorige serie remblokken, dus hebben ze ze wat zachter gemaakt.
Bart
-
HanzThePanz
Over kwaliteitsproblemen gesproken:
BMW kampt met kwaliteitsproblemen.
Explosieve vraag leidt tot fabricagefouten.
Wegens een explosieve verkoopstijging van ruim 40% worstelt BMW momenteel met het handhaven van de kwaliteitsstandaard bij de productie van zijn motorfietsen. Zo heeft de directie van BMW Motorfietsen onlangs toegegeven.
Om aan de vraag te voldoen, heeft de Duitse fabrikant zijn productiecapaciteit jaarlijks met gemiddeld 15 tot 20% moeten uitbreiden in de afgelopen 4 jaar. De forse inhaalslag blijkt een negatieve impact te hebben gehad op de – doorgaans superieure - kwaliteitscontrole van onderdelen. In de afgelopen maanden zijn in toenemende mate fabricagefouten bij verscheidene modellen geconstateerd. Zo hebben in Engeland circa 7000 BMW motoren mogelijk te kampen met defecte startonderbrekers. Ook het relais van de brandstofpomp van het type R1200GSs functioneert niet altijd naar behoren, waardoor de brandstoftoevoer kan worden afgebroken. Adrian Roderick – general manager BMW UK – gaf toe dat zich nog andere defecten hebben voorgedaan. “Als je jezelf in 4 jaar tijd moet verdrievoudigen, dan is dat ook vragen om moeilijkheden!”
Volgens Roderick is de enorme vraag naar BMW motorfietsen het directe gevolg van de sponsoring van de documentaires Long Way Round en Long Way Down met Britse acteur Ewan McGregor en avonturier Charley Boorman. In deze goed bekeken tv-series worden BMW motoren ingezet voor lange motortochten in (meestal) extreme omstandigheden.
Inmiddels heeft BMW een trouble shooter aangesteld om orde op zaken te stellen in de productiefaciliteiten. De motorfietsen die mogelijk gebreken vertonen, worden niet uit voorzorg teruggestuurd naar de fabriek, maar de gewraakte onderdelen worden bij een eerste servicebeurt vervangen.
http://www.motornieuws.nl/2008/09/bmw_k ... proble.php
BMW kampt met kwaliteitsproblemen.
Explosieve vraag leidt tot fabricagefouten.
Wegens een explosieve verkoopstijging van ruim 40% worstelt BMW momenteel met het handhaven van de kwaliteitsstandaard bij de productie van zijn motorfietsen. Zo heeft de directie van BMW Motorfietsen onlangs toegegeven.
Om aan de vraag te voldoen, heeft de Duitse fabrikant zijn productiecapaciteit jaarlijks met gemiddeld 15 tot 20% moeten uitbreiden in de afgelopen 4 jaar. De forse inhaalslag blijkt een negatieve impact te hebben gehad op de – doorgaans superieure - kwaliteitscontrole van onderdelen. In de afgelopen maanden zijn in toenemende mate fabricagefouten bij verscheidene modellen geconstateerd. Zo hebben in Engeland circa 7000 BMW motoren mogelijk te kampen met defecte startonderbrekers. Ook het relais van de brandstofpomp van het type R1200GSs functioneert niet altijd naar behoren, waardoor de brandstoftoevoer kan worden afgebroken. Adrian Roderick – general manager BMW UK – gaf toe dat zich nog andere defecten hebben voorgedaan. “Als je jezelf in 4 jaar tijd moet verdrievoudigen, dan is dat ook vragen om moeilijkheden!”
Volgens Roderick is de enorme vraag naar BMW motorfietsen het directe gevolg van de sponsoring van de documentaires Long Way Round en Long Way Down met Britse acteur Ewan McGregor en avonturier Charley Boorman. In deze goed bekeken tv-series worden BMW motoren ingezet voor lange motortochten in (meestal) extreme omstandigheden.
Inmiddels heeft BMW een trouble shooter aangesteld om orde op zaken te stellen in de productiefaciliteiten. De motorfietsen die mogelijk gebreken vertonen, worden niet uit voorzorg teruggestuurd naar de fabriek, maar de gewraakte onderdelen worden bij een eerste servicebeurt vervangen.
http://www.motornieuws.nl/2008/09/bmw_k ... proble.php
-
In Extremo
- Contacteer:
Dat moet toch pijn gedaan hebben bij KTM ....HanzThePanz schreef:Volgens Roderick is de enorme vraag naar BMW motorfietsen het directe gevolg van de sponsoring van de documentaires Long Way Round en Long Way Down met Britse acteur Ewan McGregor en avonturier Charley Boorman. In deze goed bekeken tv-series worden BMW motoren ingezet voor lange motortochten in (meestal) extreme omstandigheden.
Groetjes,
Michel