lekkende veerpoot

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
-Black-Bat-
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2005, 00:32
Locatie: Wilrijk

lekkende veerpoot

Bericht door -Black-Bat- »

Hoi,

Als nieuwe op dit forum wil ik alvast goed beginnen : :shock:
sinds enige tijd heb ik een R1100RS en heb daar nu een probleempje mee:

De rechterveerpoot lekt...
Wat is hier de kost van voor reparatie?
Kan ik dit zelf eventueel doen of is daar speciaal gereedschap voor nodig?
Wat kunnen de gevolgen zijn? (buiten dat er ook olie op m'n remklauwen komt)
Wat is algemeen gezien de beste :roll: (lees: betrouwbaarste en goedkoopste :lol: ) BMW-dealer uit het Antwerpse voor? Selbach, Bavarian of (iets verder) "de Raf" Of kan dit bij een andere gemaakt worden?
Alvast bedankt
Xa4
Berichten: 816
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:15
Locatie: Leuven
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

kan je iets duidelijker zijn over het probleem ? waar lekt hij juist enz ...
Ik weet dat ik dat bij mijnen eerste K1100LT ook een paar keer gehad heb. Dan moesten de keeringen (of zoiets ik ben gene techneut :lol: ) in de vork vervangen worden. Ik liet dat toen bij Sterckx in Bertem doen (maar das wa ver van A'pen) en dat kostte ongeveer een 600fr incl werk. :wink:
Iemand anders gelijk den danny ofzo zullen u wel ne fantastische uitleg gaan geven ! :lol:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Stelo
Berichten: 379
Lid geworden op: 23 mar 2005, 23:16
Woonplaats: 8930
Locatie: Rekkem

Bericht door Stelo »

Hello Bluenicedevil,

Mijne Beemer is twee dagen terug van een dergelijke herstelling.
Er zijn (denk ik) twee mogelijkheden :
- De keerringen zijn versleten of stuk : de herstelling zou maximaal 100 euro mogen kosten bij een erkende bmw-garage.
- Een beschadiging in de veerpoot (aluminiumkleurige buis). Dit was bij mij het geval. Zo'n poot kost om en bij de 100 euro exlusief btw en dan moet hij nog geplaatst worden. Mijn hersteller kon een goede poot in tweedehands vinden in Nederland, wat maakt dat de herstelling niet meer dan 120 euro bedroeg.
Hopelijk zijn het bij jou enkel de keerringskes.
Herstellen, en opnieuw genieten van talloze bmw-kilometerkes.
Greetz,

Stelo
R1200RT
Paul vde
Berichten: 287
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:09
Locatie: Mol

Bericht door Paul vde »

De voorvork van een K 1100 LT is niet het zelfde als een R 1100 RS.Normaal is het niet meer als de dichting te gevangen ,de olie die er in zit is gewoon voor het gerammel tegen tegaan .En dat is niet zo bij één K 1100LT of K 100 en 75 enzo... .dat is wel een heel andere voorvork.Maar als u van wanten weet is het niet zo moeilijk voor die dichting te vervangen.Wie zegt het weer op dit forum(wees zuinig,koste wat kost)

Grts Paul
Plaats reactie