MotoWash

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

MotoWash

Bericht door Livin »

Heeft er iemand dit al geprobeerd :?:
De Wasstraat in Herent schreef:
MotoWash

GROOT NIEUWS ! Eindelijk is het zover !

De MotoWash is in bedrijf genomen !

Vanaf nu is een volautomatische reiniging van je tweewieler mogelijk. Wie liever toert dan poetst, zal een bezoek aan onze MotoWash zeker waarderen. Maak komaf met tijdrovende poetsbeurten en laat je motor, scooter of bromfiets wassen in amper 7 minuten. Op die manier vrijwaar je oprit en bodem thuis eveneens van detergenten en oliën.

Hoe ga je te werk?

Je start het programma met de inworp van jetons. Daarna rij je je motor, scooter of bromfiets in de MotoWash cabine op een soort carrousel. Gebruik van de zijstandaard is voldoende, maar hoofdstandaard is beter.
Je nevelt eerst met een intensief-reiniger zelf de meest vervuilde plekjes zorgvuldig in, hiervoor heb je 90 seconden de tijd. (Voorkant en windscherm omwille van de insecten, en velgen omwille van het aanwezige kettingvet en remstof)
Met een handborsteltje (voorzien in de cabine) kan je de vuilste plaatsen zoals de velgen extra behandelen zodat de intensief-reiniger nog beter werkt.
Als je hiermee klaar bent en de cabine verlaat start je zelf het wasproces met een druk op de knop. De roldeur wordt gesloten en het carrousel begint traag te draaien terwijl de motorfiets heel mooi ingeneveld wordt. De voorkant van je motor, die meestal het sterkst vervuild is, wordt meerdere keren gewassen, met veel water, maar met lage druk! (Hoge druk is schadelijk voor lagers en electronica.) Daarna krijgt je motor altijd een waxbehandeling, waardoor het vuil zich nadien minder snel zal aanhechten. Tot slot volgt een spoeling met osmosewater om je motor vlekvrij te laten opdrogen en een krachtige ventilator blaast je motor grotendeels droog.

Als de roldeur van de MotoWashcabine terug open gaat kan je je motor, scooter of bromfiets (vooruit !) terug uit de cabine rijden. Je werkt hem best nog even af met een zacht doekje of een zeemvel om de laatste druppeltjes weg te nemen. Op die manier neem je ook de bijna onzichtbare achtergebleven sluier weg, want dè perfecte reiniging zonder frictie of wrijving, met alleen maar water en zeep bestaat nog niet. Alhoewel, er bestaan natuurlijk bijtende en aggressieve producten die alles oplossen, ook de lak, de rubbers, de kunststof enz... Maar daar gaan we ons niet aan wagen, omwille van je motorfiets, omwille van het milieu, en omwille van onze installatie...

Tarieven

De prijs voor een wasbeurt in de MotoWash zal 7 euro bedragen, maar in de week van 11 tot en met 17 augustus wassen we aan 5 euro. In de week van 18 tot en met 24 augustus zal de prijs 6 euro zijn
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Dd
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 aug 2006, 20:56
Locatie: 3070

Re: MotoWash

Bericht door Dd »

nope,

maar het plezier / nut van mijn moto te kuisen ruil ik niet in voor 7 pleuro's.
je staat er soms van te kijken wat je tegenkomt bij poetsbeurten (moment om toch wat dingetjes na te kijken).

anderzijds, er mag al niemand aan mijn Kaatje komen "om er eens op te zitten", laat staan dat ik haar daar door ga jagen...

Dd
AfbeeldingAfbeelding Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
GVN
Moderator
Berichten: 765
Lid geworden op: 10 okt 2004, 23:30
Locatie: 't Hageland

Re: MotoWash

Bericht door GVN »

Dd schreef:nope,

maar het plezier / nut van mijn moto te kuisen ruil ik niet in voor 7 pleuro's.
Ik betaal je 15 euro + een koffie en koekjes. Deal?
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Dd
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 aug 2006, 20:56
Locatie: 3070

Re: MotoWash

Bericht door Dd »

valt te bespreken :)
AfbeeldingAfbeelding Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Re: MotoWash

Bericht door bougimain »

En waar is da ?

Bougimain
Afbeelding
Dd
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 aug 2006, 20:56
Locatie: 3070

Re: MotoWash

Bericht door Dd »

bij mij voor 15 of daar in dat Motodinges?
MotoWash is in Herent, ik zit daar niet echt ver van...

Dd
AfbeeldingAfbeelding Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Re: MotoWash

Bericht door Livin »

Op vraag de gegevens van de MotoWash

De Wasstraat NV
Brusselsesteenweg 70
3020 Herent
Tel. 016 239 239

http://www.dewasstraat.be
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
GVN
Moderator
Berichten: 765
Lid geworden op: 10 okt 2004, 23:30
Locatie: 't Hageland

Re: MotoWash

Bericht door GVN »

Dd schreef:bij mij voor 15 of daar in dat Motodinges?
MotoWash is in Herent, ik zit daar niet echt ver van...

Dd
Uiteraard bij mij thuis :grin: - ik kan moeilijk met de motor tot bij jou komen en dan staan kijken (kan ik het even goed zelf doen). Tegen dat ik bij jou ben zou trouwens ook die koffie koud zijn en de koekjes verkruimeld. :lol:
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Dd
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 aug 2006, 20:56
Locatie: 3070

Re: MotoWash

Bericht door Dd »

dat Hageland is groot... moet ik er eerst een zoektocht van maken? :-P

het wordt natuurlijk moeilijk als ik dan alle pottekes en bussen en gerief (zo'n 25 km tuimslang) moet meezeulen...)

Dd
AfbeeldingAfbeelding Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Nahoj
Berichten: 1134
Lid geworden op: 05 apr 2009, 20:43
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Gijzegem (bij Dendermonde)

Re: MotoWash

Bericht door Nahoj »

ik ben vorige week eens gereden tot daar
en twas een teleurstelling :cry:

DAT DING WAS AL DEFECT
anders had ik hier zeker enkele fotos gepost
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
Plaats reactie