lek cardan

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Chris B
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:16
Locatie: Lokeren

lek cardan

Bericht door Chris B »

Deze avond olieverlies vastgesteld aan cardan.
Rubberen hoes wat verwijderd en olie bemerkt.Nog niet overdreven.Oorzaak??
Kan ik blijven rijden tot volgend onderhoud(4000Km) ???

Groeten.

Chris.

R1150RT '02
46000Km.
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

als het er echt uit loopt zou ik toch aanraden eens een control te doen van het niveau. indien te laag laat hem maar of doe het zelf de dichting vervangen.
als het niet veel is en niveau licht nog goed kan je nog wachten maar wel in de gaten houden
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
AdventureQ
Berichten: 202
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:58

Bericht door AdventureQ »

dichtring kapot. er blijft nog wat olie inzitten, maar die ziet serieus af. zo krijg je snel een enorm vieze brei daar rond die tandwielen, en een slechte smering.

als het mogelijk is, de dichtring dus zo rap mogelijk vervangen.

komt helaas veel te regelmatig voor, mogelijk doordat men er teveel olie in doet, maar vooral door de te lage kwaliteit van het materiaal :(


maak van de gelegenheid gebruik om ne keer te kijken hoe de rest van de wielaandrijving-unit eruit ziet, die dingen zijn ook nogal sleetgevoelig, de lagers bv.
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
brit

Bericht door brit »

ik zou zelfs proberen garantie te verkrijgen. er zijn er teveel die daar al een probleem meegehad hebben. het is een gekend probleem bij bmw maar voor zover ik weet hebben ze er eigenlijk niks aan gedaan.

of toch, met de 12gs nieuwe kardan ontwikkeld?
AdventureQ
Berichten: 202
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:58

Bericht door AdventureQ »

rutger schreef: of toch, met de 12gs nieuwe kardan ontwikkeld?
een type met loskomende achterwielen?? :twisted: :twisted: :evil:


onderhoudsvrij! vroeger moest ge elke 20.000km olie verversen, bij de nieuwe "ververs" je alle 20.000km de hele kardan!!

:lol: :lol: :lol:
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

AdventureQ schreef: onderhoudsvrij! vroeger moest ge elke 20.000km olie verversen, bij de nieuwe "ververs" je alle 20.000km de hele kardan!!

:lol: :lol: :lol:
Of misschien voor sommigen de gehele moto !!! :wink:
Toedeloe

Stoffel
Afbeelding
-Wim-
Berichten: 775
Lid geworden op: 04 apr 2005, 19:03
Woonplaats: B-Zwijndrecht
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door -Wim- »

Geen risico nemen en asap herstellen. Tevens loop je het risico dat er olie op je remschijf en remblokken komt.
Chris B
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:16
Locatie: Lokeren

Bericht door Chris B »

heb vandaag datum vastgelegd voor de volgende onderhoudsbeurt en men zal dan op mijn aanvraag de herstelling uitvoeren daar het verlies minimaal is.Wel zeer goed op te volgen en indien het verergert mag ik terug contact opnemen en voeren ze de herstelling onmiddellijk uit.
Deze avond nog eens gecontroleerd en (voorlopig???)niet het minste verlies opgemerkt.
Bedankt voor de snelle reacties.
Groeten; Chris.
AdventureQ
Berichten: 202
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:58

Bericht door AdventureQ »

natuurlijk is het verlies minimaal. d´er zit maar 0,23L olie in, waarvan 0,15L of zo constant aan het werk is om alles te smeren!!
er KAN dus in feite helemaal niks meer uitlopen.



:cry:
Si decem habeas linguas, mutum esse addecet
Plaats reactie