Volgend jaar in mei is het onze toer om 10 dagen van de Schotse wegen en natuur te gaan genieten, op B&B.
Hier op het forum heb ik al veel (eigenlijk te veel) mooie plaatsen gezien die de moeite zijn om te bekijken. Ik ga eens moeten beginnen te selecteren, want anders denk ik dat ik voor ca 2 maand ginder ben.
Wat mijn vrouwke zich nu af vroeg is wel dit. Hoe zit het met het eten ginder?
Kan je er 'smorgens ook gewoon ontbijten, of is het elke dag een uitgebreid Schots ontbijt. Ik weet dat dit wel lekker is, maar 10 dagen aan een stuk lijkt me toch wel wat veel van het goede.
En hoe staat het met de plaatselijke eenvoudige Schotse keuken. We zijn niet van plan om er ginder alle dagen steak met frit te eten. Haggis wil ik zeker wel eens proberen, maar dit is dan ook het enige gerecht dat ik ken, maar nog niet geproefd heb.
Laat de (eventuele) foto's maar komen. Ik krijg er nu al honger van.
Erik&Marion
Eten in Schotland
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
-
Rik'sGS
Eten in Schotland
R1100RT '97
R1150GS '01
R1200GS '06
R1200GS '11
R1150GS '01
R1200GS '06
R1200GS '11
Re: Eten in Schotland
Persoonlijk vind ik het eten ginder best wel lekker.
Een Schots ontbijt kan ik echt van genieten en je hebt eigenlijk genoeg gegeten tot het avondmaal.
s' Avonds gingen wij altijd uit eten in het dorp/stad. Haggis moet je idd geproefd hebben. Let wel: dit kan op veel verschillende manieren klaargemaakt worden. Ik heb het drie keer gegeten en drie keer was het anders, maar telkens erg lekker.
Voor de rest kan je, zoals overal in Europa, kiezen voor een steak, kip, pasta of andere "gewone" kost.
Zeker ook aan te raden is de Schotse zalm, één van hun specialiteiten natuurlijk. Hert en ander wild stond er ook dikwijls op de menukaart.
Voor wat betreft dranken is er natuurlijk hun oneindige lijst whisky's. En ook de Guinness werd elke avond vlotjes besteld en leeggedronken.
Ik zou me dus helemaal geen zorgen maken over het eten ginder, dat komt dik in orde.
Een Schots ontbijt kan ik echt van genieten en je hebt eigenlijk genoeg gegeten tot het avondmaal.
s' Avonds gingen wij altijd uit eten in het dorp/stad. Haggis moet je idd geproefd hebben. Let wel: dit kan op veel verschillende manieren klaargemaakt worden. Ik heb het drie keer gegeten en drie keer was het anders, maar telkens erg lekker.
Voor de rest kan je, zoals overal in Europa, kiezen voor een steak, kip, pasta of andere "gewone" kost.
Zeker ook aan te raden is de Schotse zalm, één van hun specialiteiten natuurlijk. Hert en ander wild stond er ook dikwijls op de menukaart.
Voor wat betreft dranken is er natuurlijk hun oneindige lijst whisky's. En ook de Guinness werd elke avond vlotjes besteld en leeggedronken.
Ik zou me dus helemaal geen zorgen maken over het eten ginder, dat komt dik in orde.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Normaal kun je altijd kiezen tussen a Scottisch (of Irisch of Englisch) breakfast or a continental breakfast (zijnde zoiets dat zij dénken dat wij 's morgens eten) en dat verschilt dan ook héél sterk van hotel tot hotel of van B&B tot B&B 
Laatst gewijzigd door WimLT op 13 okt 2008, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Ge kunt altijd ne pot choco meenemen voor uw ega
Bij het ontbijt staan vaak ook ontbijtgranen en geroosterd brood.
Konfituur en honing kan je er meestal vinden in van die mini potjes.
Anders trakteer je uw vrouwtje op een IBIS hotel.
Die hebben meestal een uitgebreid ontbijtbuffet,
met fruitsla Yoghurt en andere lekkernijnen.
Let wel, een typis Schots ontbijt,kan je zelf samenstellen.
De gastvrouw komt u vriendelijk vragen hoe uw ontbijt mag samengesteld worden.
Eitjes ( gekookt of gebakken ), tomaat, worst( bloedworst), champignons, boontjes in tomatensaus enz....
wat ge niet lust, bestel je niet.....
Heel simpel, maar verdomd lekker
Bij het ontbijt staan vaak ook ontbijtgranen en geroosterd brood.
Konfituur en honing kan je er meestal vinden in van die mini potjes.
Anders trakteer je uw vrouwtje op een IBIS hotel.
Die hebben meestal een uitgebreid ontbijtbuffet,
met fruitsla Yoghurt en andere lekkernijnen.
Let wel, een typis Schots ontbijt,kan je zelf samenstellen.
De gastvrouw komt u vriendelijk vragen hoe uw ontbijt mag samengesteld worden.
Eitjes ( gekookt of gebakken ), tomaat, worst( bloedworst), champignons, boontjes in tomatensaus enz....
wat ge niet lust, bestel je niet.....
Heel simpel, maar verdomd lekker
Hi HI Hi,
Da doe ma denken aan vorig jaar, wij kwamen nogal laat toe in Glen Coe, de plaatselijke pub.´t Was geen probleem om nog te eten, maar omdat het nogal laat was konden wij nie meer kiezen.
Chips, met Chili beef, te nemen of te laten.
…..Zie foto….
Groetjes Rudy

By rudylexus, shot with N80 at 2008-10-27[/img]
Da doe ma denken aan vorig jaar, wij kwamen nogal laat toe in Glen Coe, de plaatselijke pub.´t Was geen probleem om nog te eten, maar omdat het nogal laat was konden wij nie meer kiezen.
Chips, met Chili beef, te nemen of te laten.
…..Zie foto….
Groetjes Rudy

By rudylexus, shot with N80 at 2008-10-27[/img]