Scarver: ervaring met hoger scherm?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
rsl
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 jun 2007, 11:47
Locatie: Tessenderlo

Scarver: ervaring met hoger scherm?

Bericht door rsl »

Hee,
Omdat ik tegenwoordig nogal wat snelweg-kilometers doe met onze Scarver, zoek ik een betere windbescherming.
Bij Wünderlich zie ik deze twee schermen:

ERGO Scheibe CS-Vario : Afbeelding
Touring Sport Scheibe F 650 CS : Afbeelding

Het "ERGO" scherm lijkt me wel interessant, maar ik vraag me af of dat in 't echt niet (heel) lelijk is.
Vandaar dat ik ook naar dat "Touring Sport" scherm kijk, maar dan vraag ik me weer af: scheelt dat merkelijk tegenover het standaard schermpje?

Dus: iemand ervaringen met deze (of andere) schermen??

Bedankt
(Transalp 600... Sprint 900... Bulldog 1100... XT600) Sprint 955i RS & Scarver & XT660Z Ténéré
rsl
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 jun 2007, 11:47
Locatie: Tessenderlo

Re: Scarver: ervaring met hoger scherm?

Bericht door rsl »

Weinig Scarver-rijders hier blijkbaar.
Niet erg, en 't is al niet meer nodig trouwens: na het afschuimen van het internet heb ik gisteren dit Ztechnik V-Stream scherm besteld. Dat lijkt me mooier dan die schermen van Wünderlich - tenminste toch op foto - en 't is nog wat goedkoper ook.
Ik had nog nooit gehoord van Ztechnik, maar volgens Scarver-rijders op f650.com lijkt dit een heel goed scherm te zijn, dus heb ik 't maar geriskeerd.
'k Zal mijn ervaringen hier posten van zodra ik 't heb.

Afbeelding
(Transalp 600... Sprint 900... Bulldog 1100... XT600) Sprint 955i RS & Scarver & XT660Z Ténéré
vozmed
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 jan 2007, 11:28
Locatie: Mortsel
Contacteer:

Re: Scarver: ervaring met hoger scherm?

Bericht door vozmed »

Lange tijd getwijfeld om op de Scarver zo'n hoger scherm te plaatsen. Ondertussen ben ik de tegendruk gewoon geworden.
Ben wel eens benieuwd naar je ervaringen ermee.
Volgend jaar zal het hier waarschijnlijk toch een F800st worden of iets gelijkaardigs dus zelf zo'n scherm nog plaatsen zal niet meer het geval zijn.
rsl
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 jun 2007, 11:47
Locatie: Tessenderlo

Re: Scarver: ervaring met hoger scherm?

Bericht door rsl »

:-) Voila, de Ztechnik V-Stream ruit staat erop. :-)

Dat ziet er dus zo uit, en ter vergelijking hier met de standaard ruit (nog wat foto's hier).

Hoe het rijdt laak ik hier later nog wel weten...


Afbeelding
(Transalp 600... Sprint 900... Bulldog 1100... XT600) Sprint 955i RS & Scarver & XT660Z Ténéré
rsl
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 jun 2007, 11:47
Locatie: Tessenderlo

Re: Scarver: ervaring met hoger scherm?

Bericht door rsl »

Oei... ik ging hier nog laten weten hoe dat V-Stream scherm rijdt. Her ben ik dan terug :oops: 9 maanden later...

Het scherm doet perfect wat ik hoopte: de winddruk is nu helemaal weg tot aan m'n schouders (ik = 1,76 m). Enkel m'n kop zit nog vol in de wind maar dat is juist goed: niks last van turbulenties of gebulder of wat dan ook.

Kortom: aanrader wat mij betreft.
cyberdrone
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 apr 2011, 14:25

Re: Scarver: ervaring met hoger scherm?

Bericht door cyberdrone »

Alleez, goed nieuws, ik heb me de ERGO Scheibe besteld, en die zal er deze week op staan, zal er dan ook een fotoke van plaatsen en mijn bevindingen schrijven. Ben zelf wel niet zo een grote persoon (1.68) maar ik wou zo een scherm voor de windruis wat te dempen rond mijn hoofd, en de regen ook wat van me af te houden.
Plaats reactie