YOO
mijn mening is dat een RB moet blijven. Waarom?
Wel, ten eerste omdat ik 't een leuk onderdeel van een rit rijden vind, 't feit dat ge u met de afstand, etc. moet bezighouden vind ik net leuk, is de charme van 't rittekes rijden.
Natuurlijk moet 't een beetje kloppen, een Rb waar je meer verkeerd dan juist rijdt is nooit plezant, maar dat heb hier nog nooit ondervonden.
Dat 't véél moeite is, dat weet ik. En dat 't met Mapsource véle makkelijker is, dat weet ik ook. Heb beiden al gedaan.
Wel vind ik dat ge met Mapsource verdomme héél geod moet weten welke baantjes je aanklikt. Je moet de regio al uit je hoofd kennen, anders kan 't een raar resultaat geven.
Ook moet de route sowieso nagereden worden, als je dit dan toch doet, kan je evengoed notitie's nemen om er een RB van te maken, heb je direct beiden.
Ten tweede, ik heb een GPS, zo'n handig Questdingetje, maar van alle routes die ik via mail dit jaar heb toegestuurd gekregen heb ik er maar één kunnen openen
Bij al de andere zegt de software mij dat mijn versie ontoereikend is, en dat stoort me enorm. je wordt verplicht om in de mallemolen van update na update te stappen. En dat hoeft voor mij niet
Mijn Mapsourve versie is nog dezelfde als toen ik m'n Quest gekocht heb. En dat werkt nog altijd prima hoor, een stad verhuis je niet zomaar, en de Alpen zullen nog wel enkele duizenden jaren op dezelfde plaats liggen.
Uiteindelijk heb ik dan wel een GPS, maar eentje waarmee ik voor die ritjes hier niets kan aanvangen, tenzij naar de plaats van rendez-vous rijden. Daar moet ik dan ofwel een papieren RB hebben, ofwel afspreken met een maat, die 't ritje wel op z'n GPS staan heeft.
Daarom mag het papieren RB van mij altijd blijven, 't is gewoon een onderdeel van 't ritjes rijden, punt!
Grtz, Philip!