rukka motorkledij

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

koksibmi26

rukka motorkledij

Bericht door koksibmi26 »

Beste motorliefhebbers,

Na een vijftal jaar met RICHA te hebben gereden (met gematigde tevredenheid) ben ik toe aan een nieuw winterpak.
Heeft iemand ervaring met de kledij van RUKKA?
Ik ben van plan me een nieuw textielen motorpak aan te kopen die alle (vnl. Belgische) weersomstandigheden aankan.
Ik twijfel nog tussen een pak van BMW en een pak van RUKKA.
Rukka is blijkbaar een merk dat qua kwaliteit en regenbestendigheid héél goed scoort. Het enige nadeel is het financiële plaatje, redelijk duur...
Enige probleem is dat ik geen enkele verdeler in België vind.
Weet iemand wanneer de nieuwe collectie van BMW kledij uitkomt in 2009?

Alvast bedankt op voorhand voor de reacties,
oberon

Re: rukka motorkledij

Bericht door oberon »

Rukka is duur maar gaat zeker 10 jaar mee (wellicht een leven). Ik heb met niks anders gereden omdat wat bescherming voor mij alleen het beste goed genoeg is. Rukka is het beste, geloof me . De prijs valt tegen maar er zijn duurdere hobbies. Als je een auto wil tunen ben je jaarlijks mee kwijt. Ik ben nu aan mijn tweede pak omdat ik gestopt ben met roken en 13 kg ben bijgekomen, anders reed ik nog met mijn pak van 10 jaar oud. Nu rijdt iemand van de familie met mijn oude pak, heel zeker nog jaren.
Er is geen rukka winkel meer in ons land maar juist over de grens wel:
http://www.mcrijen.nl/
vlak tegen Tilburg dus nog niet eens zo ver.
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,

regelmatig zijn er promoties van Rukka kledij bij Kohl in Aken.
Frans

Bericht door Frans »

Zeer goed van kwaliteit en een perfecte garantie gedurende 5 jaar, kies wel voor het duurste armacorpak met veiligheids fluokleur; het goedkopere heeft slechts 2 buitenzakken die niet volledig waterdicht zijn en een dunner uitneembaar binnenvest . Hocoparts is de invoerder in Nederland en geeft zeer goede naverkoopdienst. Volgens mij verkoopt Kohl voorlopig geen Rukka meer , maar kan je erwel restverkoop op de kop tikken. Het vest voldeed van de warme evenaar tot het ijskoude Ushuaia, 3 dagen tropische regenbuien en nog droog .
P@ul

Bericht door P@ul »

Zeer goed van kwaliteit en een perfecte garantie gedurende 5 jaar, kies wel voor het duurste armacorpak met veiligheids fluokleur
Volledig mee eens.
Ik heb mijn pak ook gekocht in Nl (http://www.mcrijen.nl)
Michelle 8-) zal u graag helpen :wink:
Motorcycle always a trusty friend
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Na een aantal pakken van BMW te hebben 'versleten' ben ik een aantal jaar geleden overgestapt naar Rukka. De BMW pakken gingen altijd na een jaar of 2 - 3 lekken in het kruis en bij de binnenzijde van de ellebogen. Het Rukkapak gedraagt zich na een 3½ jaar nog voorbeeldig. Ik ben er zo tevreden mee dat ik ook handschoenen van Rukka heb gekocht (zomer: Rukka Xtrafit Goretex en winter: Rukka Mars Goretex).
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Rukka kan je ook bij Louis (http://www.louis.de) krijgen, op de bekende adressen (met name in Aken). Ben zelf ook tevreden van Stadler (gelijkaardige kwaliteit als BMW en Rukka, aan iets minder pittige prijzen), maar dat is nog moeilijker in Belgie te vinden...
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,

Ik rij in de winter met rukka... Eén conclusie VEEEEEEL te duur voor wat het is. Er zijn betere alternatieven die goedkoper zijn. Mijn mening hoor.

GRTS Danny
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

RUSOR schreef:Hoi,

Ik rij in de winter met rukka... Eén conclusie VEEEEEEL te duur voor wat het is. Er zijn betere alternatieven die goedkoper zijn. Mijn mening hoor.

GRTS Danny
Beter en goedkoper, ook na vele jaren intensief gebruik? Ik ben benieuwd, laat eens horen. Comfort en veiligheid spelen ook een rol, hoor.
Groet,
Erwin

Freddie

Bericht door Freddie »

Toevallig een folder hier liggen van het motorkledingmerk Buse met kerstaanbiedingen.
De goedkoopste jas doet 70 €, en een van 230 € en de duurste € 290. Vergeleken met Rukka zijn dit prijzen om mee te lachen. Zelf heb ik nu en pak van Dane. En de jas is na 100.000 km helemaal gaar. Nog nooit waterdicht geweest. De klittebandsluitingen zijn helemaal op. Stof begint te rafelen op de onderarmen. Ga dus binnenkort ook eens op zoek naar iets nieuws, en kan dan eens mooi vergelijken tussen de verschillende merken
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik rijd nu één jaar met Büse en ben er wreed content van. Warm en droog. Toch één keer een nat kruis gehad: stevig onweer van een half uur ... echt gieten ... en toen had ik een natte onderbroek :shaking:

Ik heb toen ook lang getwijfeld tussen Büse en Dane, maar ik vond gewoon geen verdeler van Dane. Büse gekocht via Louis :wink:

Rukka is gewoon véél te duur :thumbdown:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Frans

Bericht door Frans »

WimLT schreef:Ik rijd nu één jaar met Büse en ben er wreed content van. Warm en droog. Toch één keer een nat kruis gehad: stevig onweer van een half uur ... echt gieten ... en toen had ik een natte onderbroek :shaking:

Ik heb toen ook lang getwijfeld tussen Büse en Dane, maar ik vond gewoon geen verdeler van Dane. Büse gekocht via Louis :wink:

Rukka is gewoon véél te duur :thumbdown:
voila da zei de dieen met zijnen gs 650 ook tegen zijnen maat met ne bmw k1200lt :idea: :bom: :grin:
G.Snake

Bericht door G.Snake »

Ik heb zowel een zomer- als winterpak van RUKKA. Er gaat niets boven!!
Ik rijd dagelijks in alle omstandigheden en kan alleen maar zeggen: absolute kwaliteit!
Te duur?
Waarom wordt hier over moto's van 10000en € en over pakken van BMW gesproken?
Alles is relatief. Kwaliteit betaalt men. En comfort is een bron van veiligheid

Grtz
G
Niet geschoten is altijd mis....
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Frans schreef:da zei de dieen met zijnen gs 650 ook tegen zijnen maat met ne bmw k1200lt :idea: :bom: :grin:
Dat is écht appelen met peren vergelijken :roll: . Daarentegen motorkledij is motorkledij :-?

Maar heu ... ge doet maar hé gasten ... als ge geld teveel hebt (of, meestal, als je het kunt inbrengen als onkosten :-P )
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Dominique

Bericht door Dominique »

Ik rij al 3jaar met een leren toering pack van Hein Gericke, met Goretex voor extreem wet weather.
Tot nu toe nog been enkele maal nat in geworden en rij toch 35.000 km per jaar.
Als het heel warm is doe ik wel men air vent pack aan maar zijn vorig jaar maar paar dagen geweest.
In de zomer heb ik enkel short en T schirt onder men leren pack en tot 25 graden best te doen, als het vriest
heb ik men gewone kleren onder men pack en nog nooit echt kou gehad.
Zwarte kleur is wel helemaal verdwenen door nat worden en dan in de zon rijden,
Ijzertjes van ritsen zijn ook afgebroken maar met koordjes gaat dit nog prima.
Yamaha Bulldog - FZ1S Fazer - R1200GSA mu- R1200gsa Triple Black
K1600GT
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Dominique schreef:Ijzertjes van ritsen zijn ook afgebroken maar met koordjes gaat dit nog prima.
Paperclipsen kunnen ook gebruikt worden :idea: :wink:

®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

WimLT schreef:
Dominique schreef:Ijzertjes van ritsen zijn ook afgebroken maar met koordjes gaat dit nog prima.

Ach ja, alle waar is naar z'n geld....
Groet,
Erwin

Harald

Bericht door Harald »

Ik rij al 10 jaar met een lederen pak van het merk lookwell.
Is nu ook wel echt versleten,
heb de binnenvoering van de broek al is laten vernieuwen en zowat alle ritssluitingen
zijn al vervangen en nu terug met papierklips samen gebonden :lol:

Ik koop me eerstdaags een Atlantis 4 :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Relax

Bericht door Relax »

®win schreef:
WimLT schreef:

Ach ja, alle waar is naar z'n geld....
Vanuit m'n povere ervaring kan ik alleen maar vaststellen dat dat inderdaad veelal zo is. Duur is niet altijd een garantie voor kwaliteitsvol, maar goedkoop is nagenoeg altijd garantie voor het gebrek eraan. Ik ben ook een doorrijder en alle écht waterdichte kledingstukken, die ik broodnodig heb, zijn duur. De "goedkope" (als je tussen 250 & 300 euro voor een broek goedkoop noemt) vielen stuk voor stuk door de mand. Als je eisen heel laag liggen (vermijden om in regen te rijden, dus waterdicht hoeft niet of nooit bij minder dan 15 graden, dus warm hoeft niet) dan kan je het natuurlijk met véél goedkoper spul doen. Hoewel het draagcomfort ook dag en nacht scheelt en dat is mij ook wat waard.
I respect your opinion. But I don't give shit.
K1200GT

Bericht door K1200GT »

:bsstupid:
Kwaliteit heeft meestal zijn prijs, maar zoals bij zowat alles, is prijs geen garantie voor kwaliteit. Voor de rest moet iedereen zelf bepalen wat hij/zij belangrijk vindt, en hoeveel geld hij/zij daarvoor wil uitgeven. Het is trouwens ook interessant om kledingtests, met name in Motorrad en Tourenfahrer te lezen. In deze tests blijkt meestal dat de duurste kleding niet noodzakelijk de beste is, maar dat kwaliteit, comfort, en last but not least, veiligheid (protectoren, buitenmateriaal, enz), toch wel hun prijs hebben.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Relax schreef:... Hoewel het draagcomfort ook dag en nacht scheelt en dat is mij ook wat waard.
Vorige winter een winterbroek gekocht (reed tot dan toe zomer en winter met een lederen broek).
Ik was van plan een Rukka broek te kopen vanwege de vele positieve dingen die ik over Rukka had gehoord.
Ik kwam met een broek van het merk Städler thuis. Deze zat veel comfortabeler dan de twee Rukka broeken die ik paste en 'proefzat'.
De kniebeschermers van de Rukkabroeken waren veel harder, zaten niet fijn om mijn knie en drukte op mijn knieschijven.
Städler was voor mij een onbekend merk, maar men wist mij te vertellen dat het merk zijn sporen ruimschoots zou hebben verdient bij de Polizei.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Even gaan kijken en is precies wel een merk om te onthouden :idea:

Jo De Paepe

Ik koop me eerstdaags een Atlantis 4
@ Harald , probeer eenAtlantis 3 op de kop te tikken.

meer gebruiksgemak met de uitneembare voering .
De 4 heeftverluchtingsritsen op de mouwen en die schijnen eenonbedoeld afkoelingseffect te hebben 's winters.
Ikzelf rijd al sinds 95 met de Atlantis 1 , het beste en goedkoopste( kostprijs toen 58.000Bfr/13jaar) pak dat ik ooit had . nog steeds 100% waterdicht.
Alleen het is grijs geworden en het daimaspect is bijna voledig weg
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Bmw - Atlantis,
Ik heb een jaar of 10 terug mijn centjes ook 24 keer omgedraaid eer ik het kocht vanwege de aankoopprijs.
Na 300 000 droge km's zou ik het opnieuw kopen.
Voor de topicstarter een aanrader !
Ik verwacht er nog 10 jaar of langer mee te doen, ik hoop zelfs levenslang.

Ben ooit lederverf gaan kopen voor dat pak in een speciaalzaak.
De verkoper wist me te vertellen, met een beetje onderhoud zou dat levenslang moeten meegaan.
Ben benieuwd ...

Als ik dan de aankoopprijs vergelijk, en zie welke kledij vrienden motorrijders op die tijd al gehad hebben ... is het eigenlijk een koopje :wink:
Jo De Paepe

Als ik dan de aankoopprijs vergelijk, en zie welke kledij vrienden motorrijders op die tijd al gehad hebben ... is het eigenlijk een koopje
Yep, groot gelijk .
Mijn pak heeft er ook al een slordige 300.000km opzitten en is nog altijd waterdicht.
Ps Fred die lederverf is die watervast??
Plaats reactie