Graag een waardering van G 650 X Challenge bezitters.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW G-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Indierock
Berichten: 320
Lid geworden op: 23 apr 2008, 01:49
Locatie: Dendermonde

Graag een waardering van G 650 X Challenge bezitters.

Bericht door Indierock »

Ik plan zéér binnenkort de aankoop van een enduromotor die ook vlot gewoon klein baan verkeer toelaat.
Reeds weken word ik qua keuze heen en weer geslingerd tussen een BMW X 650 Challenge (jonge occasies) en een KTM 690 Enduro (nieuw).
KTM biedt een flink en degelijk motorblok, degelijke voor- en achtervering, iets grotere benzinetank (12 l).
Potentieel hangen hier ook nog grote promoties (onverwacht) in de lucht door toedoen van Obama. Onze vriend plant een invoertaks van 50 % op europese motoren in USA. Vandaar dat ganse vrachten enduro's terug naar Europa moeten komen. Sowieso ligt de markt daar momenteel ongeveer stil.

De BMW lijkt op foto niet zo, maar is in de toonzaal best een aangename verschijning. Alleen nieuw afschuwelijk duur. Maar ruim aanbod van jonge demomotoren aanwezig (België en Duitsland). Zuinig blokje. Twijfels over de degelijkheid van de vering op termijn. Velgen als boter, ... dus als je hier ooit Excell's zou moeten voor aanschaffen, wordt het een té duur grapje. 9 liter benzintank. Vrij hard zadel.

Honda maakt spijtig genoeg geen XR 650 meer.

Yamaha XT 660 R. Volgens mij oerdegelijk, een overjaars model voor 5700 nieuw ....!!!!! Natuurlijk weer een motor van tegen de 200 kg. en minder veerweg.

Ik weet het niet meer. Vandaar de vraag naar de bezitters van een BMW G 650 X Challenge om hun oordeel eens te horen over deze machine.
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.Afbeelding

ADVrider.com
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Graag een waardering van G 650 X Challenge bezitters.

Bericht door Iron Gonzo »

hier enkele filmpjes van de X 650

de 450 van BMW? hier enkele filmpjes

het wordt inderdaad een moeilijke keuze.
kwa keuze bij Yamaha.
inplaats van de XT zou je beter de TT nemen, die is meer uitgerust voor het echte stevige off-road werk.
daar je spreekt van minder veerweg
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Graag een waardering van G 650 X Challenge bezitters.

Bericht door Shulty »

IRON GONZO schreef:hier enkele filmpjes van de X 650

de 450 van BMW? hier enkele filmpjes

het wordt inderdaad een moeilijke keuze.
kwa keuze bij Yamaha.
inplaats van de XT zou je beter de TT nemen, die is meer uitgerust voor het echte stevige off-road werk.
daar je spreekt van minder veerweg
Alleen de XT wordt nog nieuw gemaakt in enduro.
http://www.yamaha-motor.be/dutch/products/motorcycles/


Grts
R1150GSA '04
R1200GSA '10
stef
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 dec 2005, 14:20
Locatie: Vorselaar

Re: Graag een waardering van G 650 X Challenge bezitters.

Bericht door stef »

Hallo Indierock

Ik heb net nen occ. G650 X challenge van de Cenmoto gekocht , om het iets vettigere werk aan te pakken enzo mijn GSA te vrijwaren van eventuele schade .
Mijn offroad ervaring gaat verder op 4 wielen dan op 2 wielen , dus heb ik gekozen voor een soft enduro .
Waarom een bmw en geen husky of ktm ? om een enduro te hebben met weinig onderhoud , en dan bedoel ik het motorblok ( funduro) .
Nu via via heb ik vernomen dat bij de andere merken ook wel meevalt tegenwoordig , dus is dit geen argument meer .
Ik heb er Maxxis endurobanden opliggen , want die sahara's schuiven ook nog van de 0 naar 9 .
Nog een groot verschil tussen een G650 en een ktm of een husky , de overbrening op het wiel is indirect , rubbere blokken tussen tandwiel en wiel .
Dit resulteerd in een softer vertrek vd motor , en op een zandweg maar een klein spoortje trekt , terwijl bij een directe overbrenging , het zand je om de oren vliegt telkens je na de bocht het gas opendraaid .
Wat niet wil zeggen dat de G650 geen pit heeft , het komt wel ..........maar iets softer .
Het gewicht ligt ook iets hoger dan bij de andere , nu is het nog geen nadeel , maar als je technischer wil gaan rijden , zal het moeilijker worden .
Indien nog vragen mail me gerust .

Groetjes

Stef
XL125,CB250,CX500,ZEPHYR750,ZZR600,TL1000,R1150RT,F800S,NU R1200GSA en G650 XChallenge en LID
Indierock
Berichten: 320
Lid geworden op: 23 apr 2008, 01:49
Locatie: Dendermonde

Re: Graag een waardering van G 650 X Challenge bezitters.

Bericht door Indierock »

't Is beslist, eindelijk. Cenmoto Lier heeft een méér dan prachtig aanbod gedaan, BTW eraf!!!
Nieuwe BMW G 650 Xchallenge, 0 km., met Servicecard als eerste eigenaar, 2 jaar garantie uiteraard.
KTM kon jammer genoeg niets doen.
Veel dank Stef voor de tip via mail!!! Groetjes Indierock.
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.Afbeelding

ADVrider.com
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Graag een waardering van G 650 X Challenge bezitters.

Bericht door Iron Gonzo »

proficiat met uw nieuw speeltje
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Graag een waardering van G 650 X Challenge bezitters.

Bericht door WimLT »

Indierock schreef:Cenmoto Lier heeft een méér dan prachtig aanbod gedaan, BTW eraf!!!
Toch altijd gezegd: "Beste dealer van België en omstreken" :thumright: :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Indierock
Berichten: 320
Lid geworden op: 23 apr 2008, 01:49
Locatie: Dendermonde

Re: Graag een waardering van G 650 X Challenge bezitters.

Bericht door Indierock »

Dank U Bart. Commerciële inspanning van BMW heeft de doorslag gegeven van de namiddag. 't Was aangenaam wakker worden na een ... nacht op het werk.
Groetjes en tot binnenkort. Marc.
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.Afbeelding

ADVrider.com
stef
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 dec 2005, 14:20
Locatie: Vorselaar

Re: Graag een waardering van G 650 X Challenge bezitters.

Bericht door stef »

Aan WimLT

Beste dealer ja , als je een NIEUWE motor koopt , maar gelijk in mijn geval met een occ. motor , NEE .
Maar meer ga ik er ook niet over vertellen , want ik wacht nog steeds op een historiekje van de afgelegde kilomers van mijn G650 X challenge , waar bij de aankoop volgens mij sterk over gezwegen is of moet eerder zeggen gel......

Groetjes Stef
XL125,CB250,CX500,ZEPHYR750,ZZR600,TL1000,R1150RT,F800S,NU R1200GSA en G650 XChallenge en LID
Plaats reactie