Annakee 2

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Annakee 2

Bericht door VFooR »

Voila,

Anakee 2' s zijn besteld. Na een zeer tevreden periode van de gewone anakee, wil ik zeker zijn opvolger eens aan de tand voelen. De gewone anakee deed het uitmuntend zelfs bij zwaar sportief gedrag. Geen raar gevoel omtrent instabiliteit.Tevens bleef hij grippen wanneer hij vrijwel OP was. Regengrip was prima. Schonk mij veel vertrouwen en aangezien de anakee 2 op alle fronten is verbeterd, hoeft er niets anders momenteel.

Ik ben benieuwd! Ik las hier alvast ook wel positieve reacties! En wat mij betreft...het zit allemaal ik het koppeke.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
erictdm
Berichten: 209
Lid geworden op: 18 jun 2006, 13:34
Locatie: prov antwerpen

Re: Annakee 2

Bericht door erictdm »

hi, ik heb vorige woensdag een setje Anakee 2's laten opleggen.
Mijn eerste bevindingen na een 300 tal kilometers.
1. Ze maken meer lawaai dan mijn battlewings en ik vind de tekening van de voorband absoluut niet mooi....
2. In eerste instantie had ik het gevoel dat ze wat wrongen in lange bochten, ik moest meer moeite doen om de motor op hellingshoek te houden...
3. In korte bochten vielen ze meer de bocht in, waardoor ik soms bijna tekort afdraaide... :shock:
4. Op een gravelweggetje, dat ik regelmatig doe, gaven ze een veel beter gevoel dan mijn BW's, kan moeilijk anders want die hadden met moeite nog wat tekening... :oops:
5. Nu ze ingereden zijn, vindt ik ze aangenaam zacht rijden, lawaai en rolgeluiden vallen mee en je kan de moto er héél leuk mee de bocht induwen, ronde punten here I come... :grin:
6. Nog geen regen gehad

Och ja, it"s all in 't koppeke,
if cycling was easy, they would call it f**tb*ll.

http://www.basfmotorvrienden.be
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Annakee 2

Bericht door VFooR »

350km gereden met de anekee 2's. Het is duidelijk dat deze band enige tijd nodig heeft om zijn zogezegde 'film-laag' eraf te krijgen. Eenmaal dit is gebeurd zijn dit mijn bevindingen.

- Zeer goede feedback. Je weet wat er gebeurt onder je motor
- Droge grip is prima. Test ging door vandaag bij een heerlijk warm herfstweertje. De Band is zowel voor als achter tot aan de rand gebruikt. Voetsteunschrapend in 100km/u-bochten zonder enig probleem.
- Wanneer je bruut de bochten neemt op grote hellingshoek en daarbij vaak het gas wijd openzet, beweegt de motor meer en vertaalt dit door aan zijn banden. Dit is niet echt storend want de grip is prima. Het vertelt je veel over wat er met de motor gebeurt. Dit kan wel beïnvloed zijn door de toch wel stevige wind die er stond. Andere momenten blijft hij mooi stabiel op grote hellingshoek. Bruut hooliganisme doet de band wat leven. Ik vind het wel wat hebben. Het zegt ook iets over het feit dat je dan stillaan de grens van de allroadband bereikt. Lossen van grip doet hij niet. De temperaturen zijn nu wel niet 25°+. Ik moet hier zeggen dat de trail attack iets stabieler is.
- Je raakt eerder de voetsteun dan dat je zogezegd 'over' het randje gaat.
- Stabiel rechtdoor.
- Snel op temperatuur.
- quick insturen

Druk wel voor 2,5 en achter 2,9
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Annakee 2

Bericht door VFooR »

De anakee 2's zijn vervangen. Het was een leuke tijd maar een spijker en noodoplossende prop beëindigde de samenwerken vroegtijdig.

Eindconclusie:
- Gaat LANG mee, ook bij een sportive rijstijl.
- Snel insturen
- Amper cuppen
- Stabiel rechtdoor
- Wat weibelig bij grote hellingshoeken en bijhorende gascommando's
- Grip op droge is GOED, maar kent zijn grenzen ( wat bruiter op het gas in de bocht heeft hij 2 maal eens geschoven). Herpakt zich wel goed nadien
- feedback

Opvolger: De iets sportievere en straatgerichte contiroadattack 2
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
BertAdventure
Berichten: 46
Lid geworden op: 14 mei 2010, 10:24

Re: Annakee 2

Bericht door BertAdventure »

Voor iemand die prima setje 2dehands Michelin Anakees 2 kan gebruiken voor zijn GSA,
ik heb een nog een setje liggen van 6 maand oud en 5000 gereden km, nog goed voor 7000km
50,00€/set af te halen te Aalst of Tessenderlo ( montage kan via mijn bandenboer in Tesslo voor 15,00€ extra )
Wegens montage baanbanden Dunlop roadsmart

Grtjs, Bert :wink:

:arrow: :arrow: :arrow: Ondertussen is de set Anakees 2 verkocht
Laatst gewijzigd door BertAdventure op 20 jun 2011, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Toko
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 jun 2008, 09:57
Locatie: Lokeren(Daknam)

Re: Annakee 2

Bericht door Toko »

BertAdventure schreef:Voor iemand die prima setje 2dehands Michelin Anakees 2 kan gebruiken voor zijn GSA,
ik heb een nog een setje liggen van 6 maand oud en 5000 gereden km, nog goed voor 7000km
50,00€/set af te halen te Aalst of Tessenderlo ( montage kan via mijn bandenboer in Tesslo voor 15,00€ extra )
Wegens montage baanbanden Dunlop roadsmart

Grtjs, Bert :wink:
Pb ken gestuurd :wink:
BMW R1200 GS Lc Adventure
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Annakee 2

Bericht door P-man »

All,
Een kleine toevoeging :
vorige week opnieuw een set nieuwe Anakee2 's besteld.
Deze die er nu nog opliggen, hebben net geen 25.000km, ze zijn nog goed voor een 1000km, maar ik vertrek in sept op motorreis. Dus dat is een beetke tricky.
Lijkt me een puik eindresultaat voor een motorband...
Grts
Pieter
Mario GS
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 sep 2004, 22:28
Locatie: Brugge

Re: Annakee 2

Bericht door Mario GS »

Ik rij al zo,n 20 jaar met michelin banden type offroae. Eerst d T66, dan de anak 1, nu de anak 2.
Hiervan reeds 16 jaar met n gs. En ik heb nog nooit meer dan 8000km gedaan met een set. Nu zelfs nieuwe na 3900 km (ik vertrok wel op reis met ca 4kkm).
Hoe jullie a al.die.kms komen mt.deze band i mij n raadsel.
Ik ben wel heel tevreden ivm baanvastheid van deze. Ik heb slechts 1 maal vreemd gegaan ,van band, maar ben teruggegaan nr d anakee.
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Annakee 2

Bericht door P-man »

Hey Mario,

Ik heb gelijkaardige gedachten...
Als ik de reacties op de banden-topics lees en dan in het bijzonder over het aantal kilometers dat andere rijders ermee halen, dan komt het woord 'raadsel' bij mij ook spontaan naar boven. Meestal bleef ik hangen rond een dikke 16.000km per set, maar deze doen er een serieuze schep bovenop.
Als ik jouw gemiddeldes lees en dat van anderen dan denk ik steeds dat ik toch wel met een ongelooflijk bompa-gehalte over de wegen ... euh ... beweeg.
Mais bon, 70% is effectief toeristisch flaneren, 20% is jakkeren tot de bandenlimiet en dan nog een 10% offroad. Maar zelfs deze begrippen zijn louter 'woorden', die door ieder naar eigen believen worden ingvuld.
Maar 3x zoveel / zoweinig als anderen is natuurlijk ook een tot de verbeelding sprekend verschil.
Van de andere kant : als ik in groep rijd, bemerk in ongelooflijk veel verschil in rijmanieren of-technieken tussen de motards. Op zich zo normaal als het maar kan, ware het niet dat we allen min of meer even snel rijden.
Ik bedoel hiermee:
Lang snelheid aanhouden voor aan een bocht te komen, laat en hard remmen, neutraal door een bocht gaat en dan zwaar accelereren versus op tijd afremmen op motor, eerder hard door de bocht gaan en dan gelijkmatig, op een gepast moment uitaccelereren. We rijden dus effectief gemiddeld even snel, de ene kan de andere niet losrijden en omgekeerd, maar ik weet alvast wie meer/minder verbuikt en wie snel/traag banden slijt. Natuurlijk overdreven en karikaturaal geschetst en geen van beide rijtechnieken is beter of slechter dan de andere. Het heeft natuurlijk zijn invloed op verbruik en duurzaamheid van onderdelen.
Een mening zoals een andere hé...
Ik blijf het een goede banden vinden, voor mijn rijtechnieken.
Cheers
Pieter
jupke
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 mei 2007, 22:57
Locatie: schuin achter den dool en't jupke

Re: Annakee 2

Bericht door jupke »

ik begrijp de reactie van Mario.
vroeger met mijn andere (baan)motoren deed ik ook nooit meer dan 8K.
ook niet met mijn R1100S en mijn Rockster.
ik heb een vrij sportieve rijstijl.
nu met de GS doe ik veel meer km's met een setje.
de annakee2's welke eronder lagen waren al in toscanië geweest en nadien heb ik er een dikke 8K mee gedaan.
10K zelfs met de voorband.
dus zeker meer dan 16K/ band.
ik heb dus weer de annakee's eronder liggen voor naar corsica te gaan :grin: .
gr rob.
broem..broem..GAAAAZ
Motard de l'Allier
Berichten: 545
Lid geworden op: 19 mar 2007, 13:50
Woonplaats: Auvergne (Fr.)
Locatie: Auvergne (Fr.)
Contacteer:

Re: Annakee 2

Bericht door Motard de l'Allier »

Ik ben steeds tevreden geweest over de annakee.
Deed met de achterband zo'n 10 dkm en met de voorband zelfs het dubbele.
De laatste maal heb ik de achterband helemaal op gereden en kwam aan 13 dkm uit.
Nu alles hangt wat af van je rijstijl, hier kan je heel soepel op de gas rijden en
dit maakt ook een wereld van verschil, voorbeeld hierbij is dat ik met 30 dkm op
de teller nog maar één set achterremblokken heb moeten vervangen en vooraan
kunnen deze zeker nog een 20 dkm mee.
En daarbij rij ik zeker niet als een bompa, dat kunnen der hier wel getuigen.
Het enige wat ik kan aanraden is als je vol beladen bent (duo en bagage) de
druk verhogen zelfs tot 3.2 bar, anders kan deze gaan zwabberen en dat is het
nadeel met de annakee, anders prima band, op droog wegdek en in de regen.

Mvg Motard de l'Allier :wink:
CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Annakee 2

Bericht door P-man »

voila si, ik ga weer iets bijleren:
met duo en bagag de druk verhogen tot 3.2 om zwabberen tegen te gaan.
En dan bedoel je vooraan, achteraan of ... beide (ik vermoed achteraan)
Grtz en thx voor de hint.
Pieter
Motard de l'Allier
Berichten: 545
Lid geworden op: 19 mar 2007, 13:50
Woonplaats: Auvergne (Fr.)
Locatie: Auvergne (Fr.)
Contacteer:

Re: Annakee 2

Bericht door Motard de l'Allier »

De druk verhogen achteraan van 2.9 naar 3.2 bar.
Dit is doordat het karkas van de band niet zo sterk is als vb een tourance.
Rij nu momenteel met Pilot roads en daarmee kan je een stuk dieper in de bocht vooraleer
je op het randje komt :oops:

Mvg Motard de l'Allier :wink:
CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0
Mario GS
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 sep 2004, 22:28
Locatie: Brugge

Re: Annakee 2

Bericht door Mario GS »

Hey P-man,
bedankt voor de reactie.
De druk verhogen naar 3,2 bar lijkt mij een goed idee.
Ik rij nu met een 2,6bar in de band. (zelfs met duo en belading). Ik gebruik de motor 70% voor reizen (dus beladen) en rij zelden autosnelwegen.
Wat betreft het verbruik zit ik nu op 5,0 liter na een 4Kkm reis (Alpen, Slovenie, dolomieten). Dit met duo en bagage.
Wat remmen betreft, mijn vrienden zien nooit mijn achterlicht oplichten (zeggen ze toch), en mijn dealer zei bij het vorige onderhoud nog dat men zelden zo veel km's doet met een stel remblokken als ondertekende.
Waaruit ik beluitdat ik toch niet hard rem met de remmen. Ik rem wel oed op de motor zelf.
Ik rijd wel zo veel als mogelijk de kleinere asfaltwegen. (departementables of dergelijke).
PS: ik betaal €280 per set (montage en equil inclu).

Maar: ik blijf trouw bij deze band, zelfs na 20 jaar.
groeten
MArio
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Annakee 2

Bericht door P-man »

Hey Mario,

Klinkt als een lekkere motorbeheersing. Goe bezig...
De nieuwe Anakee 2's liggen er sinds gisteren op.
Wel n beetje duurder dan bij jou... 311 alles inbegrepen.
We kunnen weer snorren.

cheers
Pieter
Plaats reactie