Annakee 2

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Annakee 2

Bericht door GSrijder »

Den Woesten schreef:http://img195.imageshack.us/i/dsc00620r ... 0603v.jpg/

Philip , waar moet je dan naartoe voor betere prijs ,montage inbegrepen .Mij kost dat 254,93 € want GS bolt op firma.

groeten, Steven.

Kijk een paar reply's hoger:250€ incl BTW op factuur bij BDS Bornem.

Na 6000km nog steeds heel tevreden van de bandjes.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Annakee 2

Bericht door GSrijder »

Koppel!! schreef:YOO

Steven, voor diene prijs hoop ik dat je drankje op 't terras in de prijs inbegrepen is :lol:

Grtz, Philip!
Prijs banden 250€ + drankje in't glazen stroatje, kan kloppen diene prijs :lol: :lol: :lol:

Vertier en plezier op kosten van de firma :lol:
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
peegys
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 nov 2005, 19:53
Woonplaats: Overmere
Locatie: Overmere

Re: Annakee 2

Bericht door peegys »

Hey,

van de kwaliteit kan ik nog nie veel zeggen, want ze liggen er nog maar 500 km op. Maar deze band geeft me wel vertrouwen, méér dan m'n vorige Bridgestones ...de prijs was OK €266 all in voor beide bij Timmax in Oudegen (Dendermonde)

Grtz,
Peter
My beemer...my freedom.....
R1250rt 2021

lid BMW club vlaanderen
Alain GS
Berichten: 422
Lid geworden op: 05 jun 2005, 00:58
Locatie: Gent Statie (<GS !)

Re: Annakee 2

Bericht door Alain GS »

peegys, nooit geen Bridgestones meer !!! Hun bruggen zijn met hun eigen stenen opgeblazen, wat mij betreft !!! :-o :-?
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... :))
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Annakee 2

Bericht door GSrijder »

Ai Ai Ai, Gisteren zo dom geweest om over een glazen fles te rijden. Vier wieken in de achterband, 3 van de glasscherven en ééntje van een nagel gecombineerd met 10K ermee gebold doen me maar wijselijk besluiten de band te vervangen.

Anakee2 of Tourance EXP?
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Trippelke
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 jan 2010, 07:48
Woonplaats: Heers
Locatie: Limburg

Re: Annakee 2

Bericht door Trippelke »

Is dit ook een goede band om mee te gaan rijden in schotland, alpen enzo in de zomer?
.:: It's Better To Travel Than To Arrive ::.
.:: BMW R1200 GS Driver ::.
.:: Made for Adventure ::.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Annakee 2

Bericht door GSrijder »

Waarom zou dat er geen goede band voor zijn?
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Annakee 2

Bericht door Koppel!! »

YOO

Misschien omdat de Anakee1 gekend stond als een te zwak karkas te hebben, en een rubbersoort die gewoon smelt vanaf +30°C bij een sportieve rijstijl. Heb ooit met een nieuwe Anakee1 achteraan tot in de Vercors gereeden, band had dus net boven de 1000km, en was al aardig aan 't slijten, het rubber hing aan de zijkant in opgerolde stukjes eraan. Nochthans eerst ong. 900km autosnelweg gedaan, dan pas zo'n 150km bochtjes pikken, was wel rond de 30°C, en 't resultaat was er naar.

Nu, naar 't schijnt, maar ik heb er geen ervaring mee, zou dit sterk verbeterd zijn bij de Anakee, maar daar kan ik verder geen uitsluitsle over geven, heb 'm nog niet geprobeerd.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
gianni
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 aug 2009, 13:48

Re: Annakee 2

Bericht door gianni »

Heb met anakee 2 vorig jaar met duo en veel bagage bij temperaturen rond de 40° veel bergpassen in de alpen en sardinie gedaan band gaf geen krimp
dat probleem dat koppel aanhaalt heb ik niet ondervonden
heb ondertussen een dikke 40k waarvan 2/3 me anakee gebold en is voor mij een heel goede wegband

conti vond ik ook goed maar cupping was extreem heeft anakee ook maar veel minder plus de fransoos heeft een fantastische grip op nat asvalt
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Annakee 2

Bericht door mecapuet »

Vandaag ook een set Anakee 2 laten opleggen. Op losse velgen...voor: 128 euro, achter: 150 euro.
Ben nieuwsgierig wat deze band gaat doen... :wink:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Annakee 2

Bericht door mecapuet »

Heb nu een paar duizend km met de Anakee 2 gereden, een week Alpen, regen en droog.
Moet zeggen dat ze minder betrouwbaar zijn dan de Conti's. Heeft een langere tijd nodig om ze in te rijden en heb al een paar schuivers achter de rug.
Weet niet of deze band er ooit nog op komt... :-?
Positieve is: geen wiebel in het stuur, dat heb met die conti's (road en trial attack) negen van de tien wel.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
BertAdventure
Berichten: 46
Lid geworden op: 14 mei 2010, 10:24

Re: Annakee 2

Bericht door BertAdventure »

Hierbij, mijn idee over de Michelin Anakee II
Bij aanschaf van mijn GS, was deze voorzien van Anakee II banden.
Gezien eerdere negatieve ervaringen met Michelin banden, had ik me voorgenomen om bij de minste problemen de banden te vervangen.
Nu 7000 kilometer verder zitten de Anakee’s er nog op, en ik denk er sterk aan om deze terug te plaatsen. Wetende dat ik nog nooit 7000 km gehaald heb met een achterband en de huidige is nog goed voor enkele duizendjes.

Enkele tests ↓
http://www.autobandentest.com/motorband ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pneus-online-belgique.be/tes ... -moto.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Grtjs, Bert :wink:
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Annakee 2

Bericht door mecapuet »

Bert, ben zeker dat ze langer gaan meegaan en dat is toch een lichte indicatie dat ze minder baanvast zijn...denk ik.
Volledig vertrouwen heb ik in die band toch niet.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
BertAdventure
Berichten: 46
Lid geworden op: 14 mei 2010, 10:24

Re: Annakee 2

Bericht door BertAdventure »

mecapuet schreef:Bert, ben zeker dat ze langer gaan meegaan en dat is toch een lichte indicatie dat ze minder baanvast zijn...denk ik.
Volledig vertrouwen heb ik in die band toch niet.
Gr, meca.
Theoretisch gezien, moet ik je hier gelijk in geven.
Maar hoe verklaar je dan dat Pirelli's heel snel weg zijn en helemaal niet baanvast zijn ?
En bij nat wegdek is het met Pirelli's helemaal mis, het is net alsof je zit op een ijspiste zit.
Belangrijk is de samenstelling en kwaliteit van het rubber, soms voor eenzelfde merk en type al eens verschillend afhankelijk van fabricage oorsprong.
Bij mij gaat het helemaal niet om het aantal kilometers, maar 100% om goede grip. De kilometers extra is mooi megenomen.
Liever om de 6000 a 7000 kilometers een nieuw setje banden dan een keer onderuit te gaan.
Steeds vervang ik voor- en achterband gelijktijdig, ik ga er van uit dat de voorband dan het beste gehad heeft.
Ik ga zeker niet beweren dat Anakee II de beste band is, maar voor mij is die zowel droog als nat voldoende baanvast op een GS.
Ter info: Op een sport of toermotor zou ik nooit iemand een Michelin aanbevelen, dit gezien mijn negatieve ervaringen. Maar voor de Anakee 2 op een GS maak ik een uitzondering.
Grtjs, Bert :wink:
Laatst gewijzigd door BertAdventure op 08 aug 2010, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Annakee 2

Bericht door Zeppe »

Ik heb de Annakee's 2 er nu een week opzitten.
Eerder reed ik (R1200 GS) 16000km met een stel Metzler Tourance, vervolgens 15000km met de Metzler Tourance EXP's.
Vandaag heb ik een rit van dik 500km afgehaspeld. Vertrokken in Aartselaar met regen, vervolgens in de loop van de dag afwisselend droog en nat gereden,
over Belgische en Franse bodem. Op autosnelwegen, secundaire en landwegen. Wat zijn mijn bevindingen :

1 ze maken meer lawaai dan de Metzler Tourance (rolgeluid);
2 ze geven me terug vertrouwen om in de bocht te gaan, zelfs nat en met grind. De laatste ritten had ik een ander gevoel met de EXP's (misschien dat het wel tijd was om ze te vervangen, want mijn voorwiel ging regelmatig even van de lijn en dat is alleen goed voor een opstootje adrenaline en een verhoogde hartslag :shock: ),
3 ze sturen iets zwaarder in dan de Tourance (het vallen in de bocht is weg, wat ik vroeger nooit als een probleem heb ervaren)

maw na een kleine 1000km :thumright:

ikke :grin:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Annakee 2

Bericht door mecapuet »

Ik denk dat het meer persoonlijk aanvoelen is...ik vind dat de Anakee meer valt in de bochten dan de andere banden die ik al gehad hebt.
De witte lijnen voelen glibberiger aan bij nat.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
RobertGS
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2010, 17:13

Re: Annakee 2

Bericht door RobertGS »

Annakee 2 ... op weg ermee.

ik heb ondertussen een dikke 15.000 km gedaan met die Annakee 2 banden op allerlei soorten wegen en 305 euro betaald voor een set. Mijn banden zijn nog niet versleten maar 'fantastische' banden zijn dat volgens mij toch niet. Bij het betere bochtenwerk gaven ze me steeds het gevoel van onderuit weg te schuiven wat ook verschillende keren is gebeurd. 'Bijna schuivers', zeg maar. Ook bij de minste vochtigheid of natheid op de baan leken ze me niet die 'grip' te geven waarvan sprake.

R.
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Annakee 2

Bericht door Zeppe »

mecapuet schreef:Ik denk dat het meer persoonlijk aanvoelen is...ik vind dat de Anakee meer valt in de bochten dan de andere banden die ik al gehad hebt.
De witte lijnen voelen glibberiger aan bij nat.

Gr, meca.
Dit is meer dan persoonlijk aanvoelen...
Je moet de twee banden eens naast elkaar bekijken.
Het zou je moeten opvallen dat de Metzler Tourance en EXP's veel spitser zijn. En dit geeft het effect van in de bocht vallen
De Annakee 2 daarentegen is veel ronder, en hierdoor verdwijnt het "val-effect".

Heeft dus weinig of niets met persoonlijk aanvoelen te maken, maar met de constructie van de band.

grt
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Annakee 2

Bericht door Zeppe »

RobertGS schreef:Annakee 2 ... op weg ermee.

ik heb ondertussen een dikke 15.000 km gedaan met die Annakee 2 banden op allerlei soorten wegen en 305 euro betaald voor een set. Mijn banden zijn nog niet versleten maar 'fantastische' banden zijn dat volgens mij toch niet. Bij het betere bochtenwerk gaven ze me steeds het gevoel van onderuit weg te schuiven wat ook verschillende keren is gebeurd. 'Bijna schuivers', zeg maar. Ook bij de minste vochtigheid of natheid op de baan leken ze me niet die 'grip' te geven waarvan sprake.
R.
Dat is heel raar! In alle testen die ik over deze band heb kunnen vinden, wordt hij juist om zijn grip op nat-wegdek de hemel in geprezen. :scratch:

Maar na 15000km zal het beste er zeker wel af zijn. Als je weet dat dit een zachtere band (100% nylon) is dan de Metzeler Tourance en de EXP (stalen karkas).
Ik reed respectievelijk 16000km (Tourance) en 15000km (EXP's) en had dan ook dat gevoel van onderuit weg te schuiven, vooral het voorwiel :shock:

Wij houden u op de hoogte
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Annakee 2

Bericht door mecapuet »

Tricky, ik heb al de drie banden al onder mijn gsa gehad, heb ze "zo" nog niet naast elkaar gelegd, om te kijken naar de rondingen van de band.
Maar, heb het zelfde gevoel dan RobertGS over deze band, zou het niet beter kunnen beschrijven.
Meer dan 10.000 km heb ik nog niet kunnen doen met een band en ik denk met deze band wel...kan mss wel zijn dat ik deze band terug steek, rij ik wel naar...doe een 35.000 per jaar en dan verslijt je wel een band.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Annakee 2

Bericht door Zeppe »

mecapuet schreef:Tricky, ik heb al de drie banden al onder mijn gsa gehad, heb ze "zo" nog niet naast elkaar gelegd, om te kijken naar de rondingen van de band.
Maar, heb het zelfde gevoel dan RobertGS over deze band, zou het niet beter kunnen beschrijven.
Meer dan 10.000 km heb ik nog niet kunnen doen met een band en ik denk met deze band wel...kan mss wel zijn dat ik deze band terug steek, rij ik wel naar...doe een 35.000 per jaar en dan verslijt je wel een band.

Gr, meca.
Haha, hier een belangrijk gegeven ! Jij hebt ze onder een GSA !
Mijn bandenleverancier heeft hier inderdaad melding van gemaakt. De Annakee band zou te "slap" zijn voor de "kop-zware GSA"!
Wat dan weer raar is dat BMW ze wel met Anakee's afleveren !!! :shock:
Dit probleem is er niet voor de gewone GS.
(maar toch droom ik stiekem van een GSA)
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
gianni
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 aug 2009, 13:48

Re: Annakee 2

Bericht door gianni »

Ik heb ook al vanalles gehad op de GSA
Conti is een heel goede band als die nieuw is maar zodra die begint te cuppen wat vrij snel is (na circa 3000km) vind ik hem een ramp. Daarom geen conti's meer ...
Anakee heb ik nog altijd de beste ervaringen mee.
Maar iedereen bolt met wat hij het liefste bolt he :wink:
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Annakee 2

Bericht door RBee »

tricky schreef: (maar toch droom ik stiekem van een GSA)
Hij blijft je steeds achtervolgen. :wink:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Annakee 2

Bericht door Zeppe »

RBee schreef:
tricky schreef: (maar toch droom ik stiekem van een GSA)
Hij blijft je steeds achtervolgen. :wink:

Ik vrees dat ik andere spiegels moet kopen,
de deze hebben een "ingebrand" beeld van een GSA
Heb er anders geen verklaring voor,
telkens ik erin kijk zie ik een GSA
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Annakee 2

Bericht door Zeppe »

Nog wat lof en ervaringen over deze band.

Op het tripje door de Dolomieten hebben zij zich voorbeeldig gedragen, en we hebben ze met momenten toch wel wat te verwerken gegeven. Mijn companen reden op de Metzeler Tourance EXP's. Bij droog weer geen verschil, bij nat weer hoorde ik mijn gezellen al eens spreken over een "schuivertje" waar ik met de Annakee 2 dit niet heb voorgehad.
Ondertussen hebben zij meer 4000km asfalt gevreten. Zowel vlakke droge goede banen, als natte slechte hobbelige banen.

Ik kan ze aanraden.

Nu nog even afwachten ivm de slijtage. Met de Metzeler Tourance heb ik 16000km kunnen afleggen, met de Metzeler Tourance EXP's 15000km.
De Michelin Annakee 2 ?

grt
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Plaats reactie