nuvi 510 en mapsource

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Krisis
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 mar 2006, 18:07
Locatie: Ronse

nuvi 510 en mapsource

Bericht door Krisis »

Hallo,

heb deze NM Nuvi510 aangekocht
standaard is er City navigator Benelux + france geïnstalleerd (op het toestel zonder DVD)
de verkoper had me verteld dat ik op de site van Garmin het programma Mapsource kon downloaden en op die manier gdb files kan gebruiken op mijn toestel; routes plannen zou volgens hem met deze versie niet mogelijk zijn
dit blijkt helemaal niet te kloppen , op de site zijn enkel updates te vinden van mapsource
na beetje zoekwerk op internet ben ik er wel in geslaagd om mapsource te installeren op mijn pc via een omweg (geen illegale download) wel een een omzeilen van de noodzaak kaarten geïnstalleerd te hebben alvorens setup van mapsource wil werken

mapsource is nu succesvol geinstalleerd maar vraag natuurlijk naar de kaarten
is het mogelijk om de kaarten die op de nuvi staan op de pc te installeren (die heb ik toch legaal verkregen?)

kan er iemand helpen?

tnx
Yamaha XT125 - Yamaha XT 500 - Honda Shadow 1100 - Suzuki DR800BIG - BMW R850R - BMW R1100GS - BMW R1100R - BMW R1150GS Adv - BMW R1200GS LC
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: nuvi 510 en mapsource

Bericht door MOTOBLOG »

Je kan Mapsource wel downloaden maar de software bevat geen kaarten. Om dus thuis op de computer routes voor te bereiden dien je de DVD te hebben met City navigator NT kaarten voor Europa.

1. Kijk op jouw Nuvi welk kaartmateriaal voorzien is (NT 2009 waarschijnlijk).
2. Bestel de DVD City Navigator NT 2009 Europe (kost ongeveer 75 euro).
3. Installeer de DVD (kaarten en Mapsource worden geïnstalleerd).
4. Kaarten ontgrendelen met bijgeleverde code.
5. Nu kan je alles doen, maar denk er aan, routes die buiten het Benelux kaartgebied vallen van de 510 zullen niet werken of je moest ook nog de Europese Micro SD kaart installeren (99 euro).

Succes.
Plaats reactie