remolie verversen integral ABS

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Handige Harry

remolie verversen integral ABS

Bericht door Handige Harry »

Hoi Heeft er al eens iemand de remolie ververst van een rt met integral ABS ik heb het handboek maar zijn er zaken waar ik moet op letten o.a je moet eerst de remblokken demonteren en met terugdrukgereedschap de zuiger induwen ? waarvoor is dat nodig in godsnaam voor de rest gebeurt alles in 2 stappen van de rempomp naar de integral en dan van de integral naar de remklauw maar met de nodige handelingen.
Synchro Bob
Contacteer:

Re: remolie verversen integral ABS

Bericht door Synchro Bob »

Ik heb het ooit gedaan zonder de remblokken terug te duwen. Ze waren niet eens zoveel versleten en achtte het niet nodig.
Volgens mij, is dat terugduwen nodig om te beletten dat de reservoirs met teveel remolie zouden zijn gevuld. Die zouden dan overlopen als men nieuwe remblokken steekt.

Men kan via de diagnose computer zien of of de ontluchting in orde is.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
omega9

Bericht door omega9 »

Is het ook niet om zoveel mogelijk vuile remvloeistof te verwijderen?
cdraaisma

Bericht door cdraaisma »

Hallo,

Dat is correct de remzuigers terug duwen dient om vuile remolie weg de drukken achter zuigers anders zou deze troep niet ververst worden.

succes,

Kees BMW.
Gaby

Bericht door Gaby »

Het terugduwen van de blokken kan ook met de blokken zelf gebeuren ipv met het BMW gereedschap,
er kunnen dan ook nepblokjes in de plaats van de echte gestoken worden om te vermijden dat de
pistons tijdens het spoelen terug naar buiten zouden komen. alternatieven voor zelfbouw van de
speciale tools zijn op het web te vinden. Als je er niet over zou beschikken kan ik de info per PB
sturen, laat maar iets weten in dat geval.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Handige Harry

Bericht door Handige Harry »

ik dacht toch gewoon gelijk nieuwe te plaatsen zodat bij nieuwe inderdaad het olieniveau op het juiste peil staat.
want in het werkplaatshandboek staat geschreven als je nieuwe remblokken steekt dat je dit voorzichtig en juist maar de ruimte mag terugduwen tot je de blokjes ertussen krijgt.
het vuil en vocht dat remolie trouwens aantrekt (condens) pomp je er toch door .

Thanks toppie :-P
Plaats reactie