K100 - startprobleem

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
koen
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2004, 22:41
Locatie: nijlen

K100 - startprobleem

Bericht door koen »

mijn K100 start niet meer.
De startmotor "pakt" niet meer.
Kan ik dit zelf verhelpen?

bedankt john voor de tips
een rake tik met een hamer op de juiste plaats
kan niet helpen?
Laatst gewijzigd door koen op 14 okt 2004, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Je startmotor draait dus wel rond maar draait voor de rest in het ijle. Dat wil zeggen dat de meenemer vast zit. Je kan proberen door je motorblok te "spoelen" met speciale spoel-olie. Meestal zitten de nokjes vast door aangekoekt vuil. Lukt dit niet dan zal je toch het één en ander moeten demonteren om het boeltje proper te maken. Koop je dan eerst een Peters handboek oid. Want dat hier gaan uitleggen gaat wat tijd kosten.
Suc6
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Met een hamer op je blok gaan slaan is niet erg verstandig. Het kan dan mischien eens een keertje helpen maar daar los je het probleem echt niet mee op hoor! Spoelen moet je doen! Als dat niet helpt geen hamer maar een paar sleuteltjes :wink:
Enheuu... Ik kwam toevallig nog eens kijken naar dit berichtje. Als je in je oorspronkelijk bericht iets bijschrijft ga ik normaal nooit weten wat je als bijkomende vraag stelt. Dus niet meer doen aub :roll:
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

:?:
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 01 feb 2007, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
DREE
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Vlaardingen NL

Re: startprobleem K100

Bericht door DREE »

mijn K100 start niet meer.
De startmotor "pakt" niet meer.
Koen, als je een probleem met je Kaatje hebt moet je dit wel iets duidelijker omschrijven zoals je nu gedaan hebt. Zo moet je altijd het bouwjaar vermelden en of je al dingen zelf gecontroleerd hebt. Zoals je nu je probleem omschijft kan het zijn dat er een mechanisch defekt is of dat je accu niet genoeg pep heeft om de motor rond te draaien.
Ik heb gezegd
Dree
K100 RS 1988
Paul vde
Berichten: 287
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:09
Locatie: Mol

Re: startprobleem K100

Bericht door Paul vde »

koen schreef:mijn K100 start niet meer.
De startmotor "pakt" niet meer.
Kan ik dit zelf verhelpen?

bedankt john voor de tips
een rake tik met een hamer op de juiste plaats
:idea: kan niet helpen?
Paul vde
Berichten: 287
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:09
Locatie: Mol

Re: startprobleem K100

Bericht door Paul vde »

koen schreef:mijn K100 start niet meer.
De startmotor "pakt" niet meer.
Kan ik dit zelf verhelpen?

bedankt john voor de tips
een rake tik met een hamer op de juiste plaats
kan niet helpen?
:?: ik wist eerst niet hoe het forum werkte voor te antwoorden :D maar de starter van een k 75,100,1100 enz.. werkt niet met een bindex maar is gewoon een motortje met op de rotor één tandwieltje,als u de starter demonteerd zult u rap iets slimmer worden.maar eerst een handboek kopen is zeer handig.Maar de startmotor demonteren is niet zo moeilijk,batterij er uit enzo..dan ziet u de starter zitten maak eerst de elek.kabel los en dan de 2 inbus boutjes, dan komt de starter al los zitten ,dan moet u wel wat prutsen voor hem eruit te krijgen die kan nog klem zitten met de o ring, gemoet de starter wel naar achter schuiven spuit er iets rond dat de rubbere oring los komt. als u de starter los heeft kunt u zien dat het tandwiel van de starter nog goed is.Is dat zo moet ik spijtig zeggen dat de boite enzo er af moet ,want hoe moet ik het zeggen,die bendix zit namelijk achter de boite.daarom als u één hanboek er kunt bij nemen zal u rap inzien hoe het werkt
Plaats reactie