remschijven
Moderator: GVN
remschijven
Al nieuwe blokjes gestoken en remhendel een standje bijgedraaid. Remkracht is aanzienlijk verminderd ( zeker mer duo ) en schijven hebben al een opstaand kantje en dus ingesleten. Vanaf wanneer ( hoe dik ) vervang je best je remschijven? Niet meer kunnen stoppen is te ver
Epica rocks my world
Re: remschijven
volgens het wphb is de minimale dikte 4,5 mm
R1200RT - R60/7 - F650GS- ST50 (in een te kleine garage )
Re: remschijven
Wel, de dikte van de remschijven heeft naar mijn ervaring totaal niks te maken met de nog aanwezige remkracht.
Ik heb hier een schijf liggen die eigenlijk een beetje te lang blijven zitten is en bijgevolg héél dun geworden was ('t was wel een achterste maar soit, ze is te lang blijven zitten) maar die remde nog steeds even hard dan toen ze nieuw was.
Je remschijven vervangen kan je doen voor een aantal andere redenen zoals kromtrekken, barsten enzo, maar zou eigenlijk niet gerelateerd mogen zijn aan de remkracht. Dan zit er imho iets anders fout.
Hou er wel rekening mee dat met een iet of wat "gezette" schijf het gewoon veel langer duurt eer die nieuwe blokken zit gezet hebben naar de oneffendheden van de schijf. Eenmaal dat gebeurd is moet dat ding gewoon weer even hard remmen als vanouds .
Ik heb hier een schijf liggen die eigenlijk een beetje te lang blijven zitten is en bijgevolg héél dun geworden was ('t was wel een achterste maar soit, ze is te lang blijven zitten) maar die remde nog steeds even hard dan toen ze nieuw was.
Je remschijven vervangen kan je doen voor een aantal andere redenen zoals kromtrekken, barsten enzo, maar zou eigenlijk niet gerelateerd mogen zijn aan de remkracht. Dan zit er imho iets anders fout.
Hou er wel rekening mee dat met een iet of wat "gezette" schijf het gewoon veel langer duurt eer die nieuwe blokken zit gezet hebben naar de oneffendheden van de schijf. Eenmaal dat gebeurd is moet dat ding gewoon weer even hard remmen als vanouds .
Nil volentibus arduum
-
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
- Woonplaats: Orp
- Locatie: Waals-Brabant.
Re: remschijven
Idd, nieuwe blokken moeten zich terug zetten naar de schijven...
Gr, meca.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: remschijven
Remplakketjes kunnen door een te hoge druk op enkele plaatsen verglazen. Dus bij nieuwe blokjes is het raadzaam van niet te hard in de ankers te gaan als je remschijven niet mooi vlak meer zijn. Eens die verglazing er is heb je ook het gevoel dat het niet meer remt zoals het zou moeten zijn. Ze eens terug wat opruwen is dan de remedie.
Re: remschijven
Thxs. Kga dat eens proberen. Opruwen? Met een ruw schuurpapier, vijl?
Epica rocks my world
-
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: remschijven
Eerst kijken of ze inderdaad glazige plekken vertonen. Is dit het geval een stukje redelijk grof schuurpapier (60 of 80) op een vlak iets leggen en de blokjes daar over schuren (blijven ze vlak) tot die glazige plekken weg zijn
Re: remschijven
indien ge besluit uw remschijven te vervangen, kijk eens op http://www.hobbyist.nl/25jaar.php
ik heb me daar met de aktie van februari een set schijven (voor en achter) + bussen gekocht.
Dank zij hun 25jarige 25% korting zeer interessant !!
ik heb me daar met de aktie van februari een set schijven (voor en achter) + bussen gekocht.
Dank zij hun 25jarige 25% korting zeer interessant !!
R1200RT - R60/7 - F650GS- ST50 (in een te kleine garage )